vraagje over dieseltank kadett-d

Forumindex Forums Modellen Kadett vraagje over dieseltank kadett-d

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265772
    jeangt
      Lid sinds:
      9 June 2010

      Hallo,

      Ik rijd nu al een tijdje met een fijne Isuzu td motor in mijn kadett rond, maar heb al sinds het begin last van één vaag probleem.

      Destijds heb ik nog een hagelnieuwe dieseltank weten te bemachtigen, dus deze er maar onder geknald. Nu is het geval dat hij na het verbruiken van circa 15 liter al slechter begint te starten, en inhoud door rechter bochten.

      Weet iemand hier toevallig of er in de tank ook nog iets gemonteerd dient te worden? Ik zat zelf aan een slang van circa 1 mtr te denken, met een filter aan het einde. Deze zou dan in de bochten ed mee moeten bewegen met de diesel.

      Alle ideeën zijn welkom, heb al tig personen gevraagd, echter schijnt niemand dit te weten.

      #18233003
      Boskje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 June 2011

        Aanvoer en retour niet verkeerd om?

        #18233005
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Er zit in een diesel tank als het goed is een swirlpot, die heeft twee rubber slangen, waarvan ik vrij zeker weet dat eentje aangesloten dient te worden aan de aanvoer, en de andere vrij blijft hangen.

          Mocht alles niet werken, dan zou ik aanraden een externe swirlpot op te hangen en een opvoerpomp te gebruiken.

          #18233004
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Ik rij zelf namelijk met een diesel tank onder mijn Kadett E, maar rij daadwerkelijk op benzine. Die swirlpot heeft bij mij aanvankelijk aardig wat vraagtekens opgeroepen.

            http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2213918#p2213918″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18233006
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              nu zit er onder mijn Kadett D deze vlotteraansluiting

              Het is een gewone 1200 en de aansluitingen zijn afgedopt en de benzine komt op een andere plaats uit de tank, probleem is dat als de tank vol is staat de meter op driekwart en als hij echt leeg is staat hij nog net boven het rood, iemand enig idee wat voor tankvlotter dit is?

              #18233007
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Het is dus ook niet echt een diesel?

                Mijn ervaringen met andere plekken om de benzine aan te zuigen zijn in een woord samen te vatten: SLECHT

                Je kunt de vlotter een keer er uit halen om te testen, als hij fysiek meer slag moet maken kun je de vlotterstang eventueel verbuigen om hem korter te maken, dan maakt de potmeter in de vlotter meer slag.

                Je kunt de meter testen door de twee draden even kort te sluiten en op de meter te kijken. Dan zou hij royaal vol aan moeten wijzen.

                #18233008
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  je bent dus het wiel opnieuw aan het uitvinden

                  zou maar en echte diesel tank gaan zoeken en met juiste slang diameters en routing gaan aansluiten.

                  opel heeft wiel al uitgevonden

                  dit is de enige manier op je probleem op te lossen

                  #18233009
                  tijs
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 September 2005

                    denk idd aanvoer en retour verkeerd om, heb zelf des tijds ook een d kadett gehad met een isuzu.
                    ook een nieuwe diesel tank gekocht door diverse problemen, vooral in rechtse bochten en hard optrekken.
                    zit inwendig geen slang in zover ik mij kan herinneren, inwendig zat bij mij een soort slakkkenhuis waar 1 leiding in aankomt voor de aanvoer, de retour komt op de zelfde plek bij de tank uit, maar loopt verder nergens heen, dus als je daardoor aan zou zuigen als aanvoer, dan kan ik me voorstellen dat je dit soort problemen hebt.

                    #18233010
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      kan het niet zijn dat de ontluchtings slang dicht zit?

                      #18233011
                      tijs
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 September 2005

                        dan zou die in de bocht naar links ook moeilijk moeten doen, zou die even moeten testen dan.
                        nee wel aan dat hij met plaatsen van de nieuwe tank ook goed naar de slangen gekeken heeft.

                        #18233012
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Een GT/E tank zou dan ook kunnen, wel even kijken of de slangen tegen diesel kunnen

                          #18233013
                          jeangt
                            Lid sinds:
                            9 June 2010

                            Aanvoer en retour heb ik destijds al een paar keer gewisseld, zonder enig resultaat. Tank beluchting morgenavond eerst maar even controleren, maar lijkt me erg stug gezien ik alles er destijds nieuw onder heb gezet, en het probleem ook al speelt sinds die tijd.

                            #18233014
                            tijs
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 September 2005

                              of je pomp wil gewoon niet meer zo…
                              heb momenteel een vectra a als daily, met ook weer een aangepaste isuzu erin.
                              daarvan was de inwendige aanzuig/opvoerpomp niet lekker meer.

                              heb er vlak na de tank een facet opvoer pompje in gezet (http://www.biesheuvel.nl/product/57240/facet_solid_state_race” onclick=”window.open(this.href);return false;) zo iets
                              werkt perfect.

                              ik had alleen geen last in de bochten.. maar juist op boost dat hij te kort kreeg, hield bij 3250 rpm in, en viel bij het stoplicht vaak uit als ik vlak daarvoor boven de 1 bar had gezeten. (omdat hij dan natuurlijk meer diesel nodig heeft)

                              symptomen zijn anders, maar wellicht toch daar ergens een probleem?

                              #18233015
                              jeangt
                                Lid sinds:
                                9 June 2010

                                Als de tank vlak vol zit, gaat die als een gek. Is alleen met halve tank bij het optrekken, en in de bochten een probleem.

                                #18233016
                                tijs
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 September 2005

                                  tank er onderuit halen, vlotter eruit, en kijken, dan weet je zeker wat wat is… en of je wel iets van een klotsschot hebt.

                                  #18233017
                                  jeangt
                                    Lid sinds:
                                    9 June 2010

                                    Dit was ook mijn idee. Maar je mag er toch hopelijk wel vanuit gaan dat een tank in de basis goed geconstrueerd is?!

                                    Zal hem er binnenkort even onder vandaan trekken, en een kijkje in de tank nemen.

                                    Voor eerst bedankt voor de reacties.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.