Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › vraagje over dieseltank kadett-d
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2014 om 14:55 #17265772
Hallo,
Ik rijd nu al een tijdje met een fijne Isuzu td motor in mijn kadett rond, maar heb al sinds het begin last van één vaag probleem.
Destijds heb ik nog een hagelnieuwe dieseltank weten te bemachtigen, dus deze er maar onder geknald. Nu is het geval dat hij na het verbruiken van circa 15 liter al slechter begint te starten, en inhoud door rechter bochten.
Weet iemand hier toevallig of er in de tank ook nog iets gemonteerd dient te worden? Ik zat zelf aan een slang van circa 1 mtr te denken, met een filter aan het einde. Deze zou dan in de bochten ed mee moeten bewegen met de diesel.
Alle ideeën zijn welkom, heb al tig personen gevraagd, echter schijnt niemand dit te weten.
10 mei 2014 om 09:29 #18233003Aanvoer en retour niet verkeerd om?
10 mei 2014 om 19:38 #18233005Er zit in een diesel tank als het goed is een swirlpot, die heeft twee rubber slangen, waarvan ik vrij zeker weet dat eentje aangesloten dient te worden aan de aanvoer, en de andere vrij blijft hangen.
Mocht alles niet werken, dan zou ik aanraden een externe swirlpot op te hangen en een opvoerpomp te gebruiken.
10 mei 2014 om 19:41 #18233004Ik rij zelf namelijk met een diesel tank onder mijn Kadett E, maar rij daadwerkelijk op benzine. Die swirlpot heeft bij mij aanvankelijk aardig wat vraagtekens opgeroepen.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2213918#p2213918″ onclick=”window.open(this.href);return false;
10 mei 2014 om 21:17 #18233006nu zit er onder mijn Kadett D deze vlotteraansluiting
Het is een gewone 1200 en de aansluitingen zijn afgedopt en de benzine komt op een andere plaats uit de tank, probleem is dat als de tank vol is staat de meter op driekwart en als hij echt leeg is staat hij nog net boven het rood, iemand enig idee wat voor tankvlotter dit is?
10 mei 2014 om 21:24 #18233007Het is dus ook niet echt een diesel?
Mijn ervaringen met andere plekken om de benzine aan te zuigen zijn in een woord samen te vatten: SLECHT
Je kunt de vlotter een keer er uit halen om te testen, als hij fysiek meer slag moet maken kun je de vlotterstang eventueel verbuigen om hem korter te maken, dan maakt de potmeter in de vlotter meer slag.
Je kunt de meter testen door de twee draden even kort te sluiten en op de meter te kijken. Dan zou hij royaal vol aan moeten wijzen.
10 mei 2014 om 21:32 #18233008je bent dus het wiel opnieuw aan het uitvinden
zou maar en echte diesel tank gaan zoeken en met juiste slang diameters en routing gaan aansluiten.
opel heeft wiel al uitgevonden
dit is de enige manier op je probleem op te lossen
12 mei 2014 om 10:41 #18233009denk idd aanvoer en retour verkeerd om, heb zelf des tijds ook een d kadett gehad met een isuzu.
ook een nieuwe diesel tank gekocht door diverse problemen, vooral in rechtse bochten en hard optrekken.
zit inwendig geen slang in zover ik mij kan herinneren, inwendig zat bij mij een soort slakkkenhuis waar 1 leiding in aankomt voor de aanvoer, de retour komt op de zelfde plek bij de tank uit, maar loopt verder nergens heen, dus als je daardoor aan zou zuigen als aanvoer, dan kan ik me voorstellen dat je dit soort problemen hebt.12 mei 2014 om 10:43 #18233010kan het niet zijn dat de ontluchtings slang dicht zit?
12 mei 2014 om 14:35 #18233011dan zou die in de bocht naar links ook moeilijk moeten doen, zou die even moeten testen dan.
nee wel aan dat hij met plaatsen van de nieuwe tank ook goed naar de slangen gekeken heeft.12 mei 2014 om 16:47 #18233012Een GT/E tank zou dan ook kunnen, wel even kijken of de slangen tegen diesel kunnen
13 mei 2014 om 19:04 #18233013Aanvoer en retour heb ik destijds al een paar keer gewisseld, zonder enig resultaat. Tank beluchting morgenavond eerst maar even controleren, maar lijkt me erg stug gezien ik alles er destijds nieuw onder heb gezet, en het probleem ook al speelt sinds die tijd.
14 mei 2014 om 09:15 #18233014of je pomp wil gewoon niet meer zo…
heb momenteel een vectra a als daily, met ook weer een aangepaste isuzu erin.
daarvan was de inwendige aanzuig/opvoerpomp niet lekker meer.heb er vlak na de tank een facet opvoer pompje in gezet (http://www.biesheuvel.nl/product/57240/facet_solid_state_race” onclick=”window.open(this.href);return false;) zo iets
werkt perfect.ik had alleen geen last in de bochten.. maar juist op boost dat hij te kort kreeg, hield bij 3250 rpm in, en viel bij het stoplicht vaak uit als ik vlak daarvoor boven de 1 bar had gezeten. (omdat hij dan natuurlijk meer diesel nodig heeft)
symptomen zijn anders, maar wellicht toch daar ergens een probleem?
14 mei 2014 om 15:27 #18233015Als de tank vlak vol zit, gaat die als een gek. Is alleen met halve tank bij het optrekken, en in de bochten een probleem.
14 mei 2014 om 18:10 #18233016tank er onderuit halen, vlotter eruit, en kijken, dan weet je zeker wat wat is… en of je wel iets van een klotsschot hebt.
15 mei 2014 om 12:43 #18233017Dit was ook mijn idee. Maar je mag er toch hopelijk wel vanuit gaan dat een tank in de basis goed geconstrueerd is?!
Zal hem er binnenkort even onder vandaan trekken, en een kijkje in de tank nemen.
Voor eerst bedankt voor de reacties.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.