vraagje over de kachel

Forumindex Forums Modellen Omega vraagje over de kachel

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215013
    voegspijkertje
      Lid sinds:
      12 August 2009

      hallo luitjes hier weer n vraagje over mijn ommie.

      Nu het koude weer aan begint te komen begin ik de kachel te gebruiken in mijn ommie.

      Het valt me op da t best lang duurt voor het warm word in de wagen.

      Is dit normaal?

      Volgens een andere opel rijder zou de kachel als hij op auto staat en de graden ingestelt zijn toch hel snel naar die temperatuur toe moeten gaan.

      Ik weeet wel dat toen het zomer was, mijn airco ook niet werkte zoals t hoorde, maar dit komt omdat ie afgevuld moet worden.

      kan iemand mij vertellen wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn?

      Mocht ik hier niet meer op komen voor de kerst dan wens ik jullie allen heel fijne feestdagen toe!!

      groetjes Marco

      #17567238
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        Welke instellingen doe je?? Even duidelijk overlopen wat je doet en wat de auto doet.

        Komt deze snel op temperatuur?? nee dan is de thermostaat kapot.

        Komt de motor snel op temperatuur maar worden de slangen naar binnen niet goed warm Nee dan is de drie weg klep kapot.
        Wordt een buis naar binnen warm en de andere lauw dan zit de kachel radiator verstopt.

        Als je de auto van contact zet blijft fe ventilator dan nog even door draaien en staan er per scherm twee streepjes dan zit er een storing in het ecc gedeelte.
        Even laten uitlezen bij de garage

        Wat je al eens kunt proberen is met de auto op contact even de knoppen auto en off tegelijk indrukken dan stellen de kleppen zich op de nul positie.

        Dit zijn de oplossingen en oorzaken die ik zo ff kan bedenken.

        Gr Jack

        #17567239
        voegspijkertje
          Lid sinds:
          12 August 2009

          Hey Jack,

          Ik heb jou laatste optie uitgevoerd want die andere 2 zijn voor mij abra cadabra.

          Ik merkt echter niks toen ik beide knoppen tegelijk in drukte.

          Als ik de auto start dan duurt t ongeveer een mnuutje of 10 voor ie op bedrijfstemperatuur is en dan begint de kachel eigelijk pas echt goed zijn werk te doen.
          hoort dit zo of denk jij iets anders?

          groetjes marco

          #17567240
          Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2007

            Hoe bedoel je met goed werk te doen? Dat hij dan pas begint te blazen. Dit is normaal en een van de luxe opties van de omega. De ecc zorgt ervoor dat de ventilator pas begint te blazen als de koelvloeistof op temp is.
            Gr jack

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.