Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › vraagje over dbilas throttle bodies voor x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2009 om 22:28 #17213258
Hey
K heb pas geleden een 2ehands throttle bodies kitje gehaald van dbilas voor mijn corsa b gsi x16xe en nou had k daar een paar vragen over.
de throttle bodies zitten er al op en ben nou bezig met de luchtslangen aansluiten alleen kom k daar niet echt mee uit!
K weet dat dat een slang van de stappenmotor naar de box gaat die op de throttle bodies zit alleen heb k er dan nog 1 over op de stappen motor en weet niet waar die heen moet??
Dus als iemand zelf met dit setje rijd en weet waar de slangen aangesloten moeten worden of dat iemand een handleiding ervan heb liggen zou ook mooi zijn.groeten jim
20 oktober 2009 om 07:05 #17539125ff Corsa_GSI een u2u sturen.
Servaas heeft deze set ook gehad en weet wel hoe het een en ander dient te lopen.Succes, is een leuke kit :D:kewlpics
20 oktober 2009 om 07:33 #17539126Ben ook bezig een setje voor iemand op te bouwen. De handleiding van D-bilas is echter zeer slecht, is geen directe tekening van hoe alles dient te lopen, dat moet je allemaal uit de tekst halen.
Het is echter inderdaad een erg leuke set!
Maar even snel een tekening gemaakt
20 oktober 2009 om 08:49 #17539127zo kan het ook..
:thumbup:thumbup:thumbupAltijd handig de schetsen van max :D
20 oktober 2009 om 09:53 #17539128heej max
hartstikke bedankt voor dit schema kdenk dat dit me een heel stuk zal helpen!!
groeten
20 oktober 2009 om 14:43 #17539129wat kost zo’n setje nou eigenlijk? En scheelt het veel aan vermogen? En zijn er nog verdere aanpassingen nodig om dit goed tot zijn recht te laten komen?
Als het allemaal een beetje meevalt lijkt het me ook wel wat:angel
20 oktober 2009 om 14:51 #17539130ff kijken bij dbilas..
geloof kompleet rond de 1500 ex montage… (nieuw, 2de hands zijn ze bijna niet te krijgen)..Qua vermogen ga je er zeker op voorruit.
Gelijk aan / meer dan een powerbox…als je dan toch zoiets doet, gelijk andere nokkies, goed uitlaat systeem en spul afstellen bij dbilas.. :D
20 oktober 2009 om 14:53 #17539131Ja en dan heb je dikke lol met minimaal 160pk :wub
Kan eventueel de originele handleiding inscannen als ik hem nog kan vinden :P
20 oktober 2009 om 14:56 #17539132soo….. das wel vet! Maar een beetje prijzig voor een student:( Dan maar afwachten tot er ergens een 2de hands staat:P
20 oktober 2009 om 16:02 #17539133Powerbox met een vergrote gasklep geeft hetzelfde aan vermogen! Alleen TB kitje van Dbilas ziet er mooier uit en daar betaal je ook naar!
21 oktober 2009 om 13:42 #17539134@Axel, Dat is ook de 2e motor die we gaan bouwen.
1x een 1400 met TB’s (voor de looks) voor Tobi en 1x een 1600 met Crooke box en alles geoptimaliseerd voor z’n broertje.
21 oktober 2009 om 16:01 #17539135Oke dan, ga je een andere gasklep erop zetten van een andere type Opel?
Of zet je in de originele beuhuizing een grotere klep na wat aanpaswerk?21 oktober 2009 om 16:27 #17539136zoals ik in een ander topic probeerde te hinten..:sleeping
ik heb de chip nog van Corsa_gsi`s corsa met dbilas setup..
dit is degene (over ik weet) die bij dbilas is afgestelt.. king:en ik heb er niks aan..:jerry
21 oktober 2009 om 22:46 #17539137heej mattemaker wat moet je voor die chip hebben dan??
22 oktober 2009 om 16:31 #17539138Mattemaker jij hebt de versie die door Braspenning / Superchips opmaat is gemaakt. ;)
Liep die ook als een kogel mee :wors
22 oktober 2009 om 18:17 #17539139oke …:angel
wat geef je ervoor…:P22 oktober 2009 om 22:03 #17539140:) en jim .. gaat de corsa b all van ze plek:hmmz gr
22 oktober 2009 om 22:04 #17539141vanavond eerste testritje gemaakt!!
hij ging als een trein volop wielspin in ze 1 de eerste paar rondjes was die echt niet te houden :D en toen op het rechte stuk knalde hem in ze 1 daarna 2 toen k de 3e wou nemen brak er iets in me schakelbak en kon k niet meer schakelen:( maar gelukkig kon k hem nog net naar de garagebox laten rollen en dat me koppelingsplaten op waren dat wist ik al je kon me druklager van veraf horen lopen en rook al een tijdje me koppelingsplaten hiervoor :P dus nu ff nieuwe koppelingplaten setje halen.
maar hij liep echt als een trein kan niet wachten tot k hem echt goed kan testen hij ging goed af!!
ohjah is er iemand die met dit setje heb gereden en die een goede brandstofdrukregelaar hiervoor weet???groeten jim
22 oktober 2009 om 22:19 #17539142jahaa:angel dat deed die goed hahaa maar voor hoelang:argue
maaryah dat komt wel goed we weten nou tenmiste wat we ongeveer kunne verwachten:wub:wub want van ze plaats komen dat deed die welking:23 oktober 2009 om 12:50 #17539143Gewoon de originele blijven gebruiken, tenzij je ook andere nokkenassen hebt.
Dan kan je kiezen voor een FSE Powerboostvalve of een Instelbare brandstofdrukregelaar.
Druk zat bij mij op ongeveer 3,2 uit me hoofd, maar ja dat was met rollenbank afgestelde chip erin.
Zonder dat zou ik naar 3,6 gaan ongeveer.Neem gelijk platen van Sachs Performance en een Opel drukgroep van een Astra G met X18XER motor.
Je kan de drukgroep ook nemen van Sachs natuurlijk, maar dat is dacht ik duurder. :vertag27 oktober 2009 om 01:16 #17539144en zit de bak er all weer op.jim. met de nieuwe koppeling er in :jerry. de oude drukgroep was in 4 stuken gebroken….goed gaar……groettjes:thumbup
1 november 2009 om 14:03 #17539145heey
topic kan gesloten worden alleemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties.
groeten jim -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.