Vraagje over: Bandenspanning sensoren + boordpc melding

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vraagje over: Bandenspanning sensoren + boordpc melding

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Dark_Falcon
    Deelnemer

Ik heb een aantal topics doorgespit, maar vind daar niet echt het antwoord wat ik zoek.

Ik heb nu al 17k km gereden met de auto en de melding is nooit verdwenen of tijdelijk weg geweest.
      Ik heb geen velgen met de sensoren er in. (uit de zomer bandenset heb ik ze laten verwijderen, omdat ik maar 3 banden met een sensor had, meteen toen ik de auto had gekocht, melding verdween toen niet)

De auto was onlangs voor de grote beurt, daar kreeg ik van de officiële opel dealer te horen dat zij 2 tot 3 uur nodig hadden om alle computers na te lopen
      en zouden ze beiden sleutels nodig hebben om te zorgen dat het hele systeem opnieuw geprogrammeerd kan worden zodat de melding dan wel weg kan gaan.

Verder lees ik veel hier op het forum dat het makkelijker zou moeten zijn om ze uit te krijgen?
      Het enige wat ze gedaan hebben is de melding gewist, maar die kwam meteen weer terug.

Achter de melding van de bandenspanning sensoren komt soms ook een sleutel teken knipperend er doorheen.

Ik wil nu dan toch eindelijk die melding eens gaan weg werken.

Ik heb een Opel Vectra C1 met de 1.9cdti motor met 150pk en de 2 draaiwieltjes op het stuur. (Is in oktober 2004 op de weg gekomen, modeljaar 2005)

Met welk tooltje kan ik zelf in die boord pc gaan rommelen?

En hoe kom ik er achter of het stuur apparaat van die bandenspanningssensoren niet stuk is?

Ik hoop dat ik die melding snel de das om kan doen :angel

jraaf
      Deelnemer

De optie ‘bandenspanningcheck’ kan je dealer binnen 5 minuten uitzetten met de tech2. Gezien het verhaal is die dealer overduidelijk geen VOD (vriendelijke opel dealer) Mijn vec 2004 heeft die optie ook en ik heb ze uit laten zetten. Ik vond het namelijk een zeer irritante optie. Ging bij een 0.1 verschil in druk al piepen.

Zoek eens een tech2 lid op het forum in je regio op, die doen dat in een ‘zucht’ voor je. Dan het sleuteltje, da’s misschien ernstiger. Je kunt op MP een opcom cloon kopen voor rond de 30 euro en dan kun je al rijdend de melding achterhalen en eventueel resetten om te kijken of ze terug komt. Met de foutcode kun je dan verder zoeken naar het probleem.

Succes en groet jraaf

Dark_Falcon
        Deelnemer

@jraaf Thanks!
          Ik vond het al raar, volgens mij had die dealer het ook enkel over de “melding” verwijderen ja en niet dat het zo simpel was om iets “uit” te zetten.

http://www.obdshop.nl/obd-2-specifiek-20/obd-2-specifieke-interfaces/opel-obd-2/tech-2-opel-obd2-interface.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Hier staat tech2 bij, maar volgens mij zal dit niets anders doen dan een ODB ? :hmmz

jraaf
          Deelnemer

Zo wel de OPcom als de Tech2 connecten via de obdc stekker alhoewel er tegenwoordig ook systemen zijn die het via wifi of BT kunnen maar dan nog heb je altijd een obdc nodig.

Functies aan en uitzetten is afhankelijk van welke functies het zijn. Sommige functies zitten verspreid over meerdere modules en dan moet je met de Tech2 of opcom de verschillende menu’s af om ze te deactiveren. Daarnaast kun je ook afmelden met de tech2 om ze fysiek te verwijderen om er weer nieuwe in te zetten die je dan weer moet inleren. Daarzal je dealer het over gehad hebben maar ook daar is 2 a 3 uur belachelijk. Mijn CIM was compleet afgemeld en vernieuwd binnen 60 minuten inclusief demontage en montage.

Tech2 kan meer dan de Opcom clone maar is dan ook wat prijziger :angel

Groet jraaf

Dark_Falcon
            Deelnemer

Dat ga ik nog even uitzoeken, morgen eerst maar eens de nieuwe vering er onder doen! :angel

Tech2 namaak, http://www.cardiag.co.uk/gm-tech2-127.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Voor een relatief goede prijs, waar ik wel over na ga denken :hmmz

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.