Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Vraagje over auto op naam zetten + verzekering.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2011 om 07:12 #17241628
Ik rijdt een calibra v6 en daar is het blok van dood. Me pa heeft de auto verzekerd + op naam staan omdat ik nog te jong ben voor zelf te verzekeren.
Nu wil ik dit weekend na een vectra b v6 gaan kijken en hopelijk is het iets zodat ik het blok daarvan kan omleggen in me calibra.
Nu is de vraag.
Kan ik die auto gewoon zelf op mijn naam zetten en daarna bijv me vader bellen met de gegevens zodat hij hem kan verzekeren of kan/mag dat niet omdat de auto op mijn naam staat?
Het is ongeveer 3 uur rijden enkel en me vader heeft geen zin om voor jan lul mee te rijden als het niks is.
Hopelijk is het een beetje duidelijk :thumb
4 oktober 2011 om 07:50 #17921604weet wel dat lang niet alle verzekerings maatschapijen dat accepteren.
zul je zelf ff moeten bellen met je tussenpersoon of maatschapij.
maar bij de wat goedkopere maatschapijen is jong zijn in combinatie met een auto met zwaar moterblok een taboe en een auto verzekeren die niet op naam staat van de verzekerings nemer zijn ze ook niet dol op. (ik ben daardoor ooit tijdelijk uit de verzekering gegooid) hun administratie fout want hij stond wel op naam.
maar goed de mogenlijkheid is er volgens mij wel maar lang niet bij alle maatschapijen.
maar wat wil je hier mee bereiken? ik denk niet dat het goedkoper is dan zelf verzekeren (als je dat al voor elkaar krijgt)
en als jij zelf bij je huidige verzekeringspolis niet als regelmatige bestuurder staat en je bent onder de 24 is de kans groot dat wanneer je met de calibra schade rijdt de verzekeringsmaatschappij niks uit keert. omdat je dan een extra groot risico bent en dat wordt bij 9 van de 10 maatschappijen uitgesloten op de polis.
4 oktober 2011 om 08:04 #17921605Kijk daar mee uit! Ik heb meegemaakt dat na een schadeclaim Unive ging controleren bij buren en garage wie de werkelijke bestuurder van de auto was!! :shock:
4 oktober 2011 om 08:40 #17921606In theorie is de auto vaak nog tot de dag erna of na het weekend verzekerd op naam van de vorige eigenaar. Althans wél bij een garagebedrijf.
Mijn vorige corsa kocht ik bij een garagebedrijf, toen kon ik om duistere redenen mn auto niet verzekeren op zondag via de telefoon. Die garagehouder zij rij gewoon naar huis, je bent op naam van ons bedrijf verzekerd tot maandagochtend, en bel gewoon maandag je eigen verzekering.
Uiteindelijk is het allemaal link en gevaarlijk waarschijnlijk, maar goed alles is goedgekomen.4 oktober 2011 om 10:17 #17921607Je kan de auto op je eigen naam zetten, een verzekering bellen en een voorlopige offerte aannemen.
Eenmaal thuis schrijf je hem over op je pa zijn naam en dan vervalt die verzekering toch weer.
Een autoverzekering vervalt als de auto verkocht is/niet meer op naam staat. ;)Ik had in die tijd altijd elke auto op mijn moeder haar naam.
Ik kocht hem dan zelf en schreef hem ook later over.Edit: De auto was gewoon altijd van mijn moeder als iemand het vroeg.. Ik ree er alleen in. Mag toch gewoon?! Echt niet zo spannend hoor.
Nog nooit problemen mee gehad.4 oktober 2011 om 10:30 #17921608Toen ik mn eerste auto kocht 2 jaar geleden bij opel (astra gtc 2.0t) werd mij zelfs aangeraden om de auto op naam van mijn vader te zetten en dan kon ik als “regelmatig bestuurder” worden neergezet, zou ik er nooit problemen mee krijgen en ik zou zelfs schadevrije jaren opbouwen, maar als ik schade reed ging het van de no-claim van me vader af ;)
4 oktober 2011 om 12:18 #17921609@ vluggejaapie beetje vaag verhaal klinkt eerder als tijdelijke dekking van een assuratie tussenpersoon oid.
@kaneelschep denk er niet te makkelijk over met een zware moter en een leeftijd jonger dan 24 jaar is bij 9 van de 10 maatschapijen uitgesloten. ik deed het ook eerst tot dat een maat van mij 800 euro schade reed. tegen een polo in mijn auto. bleek niet gedekt te zijn dus dan maar aangeboden om het zelf op te hoesten. tegen de leas maatschapij. rekening heb ik nooit gehad :vertag@ DeMeistah das een heel ander verhaal dan weet de maatschapij dat jij er regelmatig in rijdt. en geloof het of niet maatschapijen doen makkelijker over dure nieuwe auto`s als over die trap hoken als een gsi uit 90… ik denk omdat ze er van uit gaan dat mensen daar zelf ook zuinig op zijn.
10 oktober 2011 om 08:08 #17921610met mijn eerste gsi ook aanrijding gehad
ding stond op me ma en iedereen wist dat ik er mee reed en was aan de wagen ook te zien haha
nooit geen problemen er mee gehad
nu geen last meer van aangezien alles op mijn naam staat
14 oktober 2011 om 14:36 #17921611Probleem met autoverzekering is, had ik ook toen ik begin dit jaar mijn auto kocht. Calibra 20xe is ie op me vader zijn naam gezet en verzekerd, maar staat wel in de verzekering: auto staat op me vader zijn naam + verzekering, maar ik ben vaste rijder. Hierdoor zijn de verzekering kosten niet extreem, dan dat ie op mijn naam zou staan als 21 jarige.
Maar bij een ongeluk met dode of zwaar gewonde, wordt alles verzekerd.
Want verzekeringsmaatschappij kunnen een buurt onderzoek doen om er achter te komen wie de vaste rijder is, en dat doen ze altijd zodra er dus zwaar gewonde of dode is. Als ze er dan achter komen van de naam op de tenaamstelling is niet de gene die altijd rijd. Gaat verzekering niks uitkeren, die doen namelijk erg hun best om elke munt bij zich te houden.14 oktober 2011 om 16:11 #17921612Inderdaad dat is zo zie ook hier het andere topic over een tweede auto verzekeren.
14 oktober 2011 om 16:19 #17921613Ik deed het juist omdat ik de gti’s die ik reed, inderdaad niet op mijn eigen naam kon verzekeren tot mn 24e. het was niet dat het niet mocht, maar dat ze het gewoon niet deden.
Mijn moeder Haar verzekering maatschappij raadde ons dat toen ook gewoon aan. :) Die zeiden ook erbij dat ik met mijn leeftijd enzo gewoon de auto mocht besturen als 2e bestuurder.
Heb toen verder ook nooit schade aan anderen gereden. 1 keer met gladheid een lantaarnpaal geraakt..
Wel HEEEEEEEL vaak aangehouden. In mijn wijk was dat de standaard.. ;)
Maar ook met de agenten nooit problemen gehad. Was gewoon mijn ma dr auto. En zolang je dat volhield was er geen probleem.
Zeker voor de ts zijn idee zou ik me hierover allemaal geen zorgen maken.15 oktober 2011 om 15:12 #17921614Zoek gewoon een verzekeraar uit op independer.nl
Die houd gewoon rekening met je leeftijd bij het maken van een aanbieding.17 oktober 2011 om 18:41 #17921615Centraal beheer accepteer wel boven 90 PK en jonger dan 24
Betaalde voor mijn 2000 toen ik 20 was met 2 jaar no-claim korting nog wel steeds een geweldige 116 euries per maand :|
Maja wie jong een dikke motor wilt, moet ook dikke porto hebben, heb ik toen wel gemerkt.
17 oktober 2011 om 18:52 #17921616Je moet helemaal niks! :P hahaha ;)
Ik denk dat de ts allang iets geregeld heeft trouwens ;)17 oktober 2011 om 19:03 #17921617@kaneelschep wrote:
Je moet helemaal niks! :P hahaha ;)
Ik denk dat de ts allang iets geregeld heeft trouwens ;)Jawel!
Belasting betalen :fy1:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.