vraagje over astra f

Forumindex Forums Modellen Astra vraagje over astra f

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215455
    patrick22
      Lid sinds:
      15 December 2009

      allereerst nog even allemaal hele fijne feestdagen gewenst,
      ik heb 2 vraagjes,ik ben van plan binnenkort mijn eerste auto te gaan kopen en aangezien ik 2 kleine kids heb,heb ik 2 mooie astra fjes 5 deurs gezien,de 1ste is een 1.6 cool edtition uit 1997 en heeft 139.000 erop zitten en de andereis ook een astra f 1.6i uit 1998 en heeft 138.017 erop zitten en die staat bij autobedrijf rivan in breda mischien zijn er mensen die weten of het een betrouwbaar bedrijf is??ik ben namelijk heeeel bang voor dure onkosten en weet niet goed hoe ik moet inschatten of het goeie kwaliteit is dus mischien zou iemand mij een eindje op weg kunnen helpen?alvast bedankt.

      Grt Patrick

      #17575148
      robert_corsa
        Lid sinds:
        16 May 2009

        de garage ken ik niet. sowieso zou ik voor de 1.6 cool gaan vanwege de airco. tegenwoordig een gemis als je die niet heb. vooral voor je kinderen erg lekker.

        #17575149
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Als je het bedrijf niet kent, zorg je dat je een Expert bij je hebt die veel weet van de wagens…

          De X16SZR is niet de fijnste motor om te kiezen, rijd er GOED mee, voor je m koopt..

          Willem

          #17575150
          patrick22
            Lid sinds:
            15 December 2009

            oke dank je wel voor de adviezen,en wim-v6 zoiezo zou ik er wel een flinke proefrit mee gaan maken maar zou je mij mischien uit kunnen leggen waarom de x16szr niet de fijnste motor is,zeker snel gebreken dan mischien?.

            Grt Patrick

            #17575151
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              opzich redelijk betrouwbaar, op kortere stukken en stads wrk zeker niet de zuinigste.

              het is de simpelste en ook betrouwbare motor, niet al te vlot.

              deze motoren willen alleen nog wel eens de eigenschape hebben in te houden wanneer ze warm zijn, en dat is moeilijk om eruit te krijgen bij de meesten…

              rijdt er daarom goed mee…

              olieverbuiken willen de 1.6en ook wel.

              mocht je voor een van de 16V zusjes kiezen, kijk dan uit bij de 1.6 16V voor het olieverbruik (evenals de 8V aangezien ze het onderblok technisch delen).

              De 1.8 16V en 2.0 16V zijn opxzich vrij betrouwbare motoren, verburik van deze liggen rond de 1 op 11 a 1 op 14

              Willem

              #17575152
              patrick22
                Lid sinds:
                15 December 2009

                oke,dank je voor je snelle reactie:thumbup alleen kan ik bijna nergens een 1.8 vinden bijna allemaal zijn ze 1.6 dus ja ff verder zoeken dan dank je wim-v6

                Grt Patrick

                #17575153
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Ik zou zeggen rijdt eerst eens in de verschillende modellen, en kijk wat je het meest bevalt..

                  Probeer iemand mee te nemen welke verstand heeft van deze auto’s

                  en dat er bijna geen 1.8en te vinden zijn komt door de nederlandse Zuinige Wrekken mentaliteit.

                  mensen vergeten dat vaak een motor met iets overkapasciteit zuiniger is als eentje met net te weinig power..

                  als je het goed doet rijdt je de meerprijs van de grotere motor er wel weer uit met een zuiniger verbruik.

                  Willem

                  #17575154
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    origineel gepost door patrick22
                    bijna nergens een 1.8 vinden

                    Wel goed zoeken he. Heb anders al genoeg mooie exemplaren gezien op de div. sites. Weet natuurlijk niet wat je criteria is. Zou zelf altijd voor een sport gaan. Superfijne stoelen (de beste ten aanzien van zijdelingse steun, lengte zitting) sport onderstel, rijd net ff wat strakker dan de rest (afgezien van GSI dan).
                    Hier een hele mooie wagen :wub
                    Deze heeft wel airco, maar niet werkend (wel jammer) en staat zodoende niet vermeld. De garage houder wist me wel te vertellen dat voor +/- 300 de airco werkend wil maken. Moest onderdeel vervangen + arbeid. Anders weet ik nog wel iemand voor je die goed is in reparatie’s van aircos tegen acceptabele kosten en veel verstand heeft van airco systemen.

                    http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=224345115&p_type_lijst=RL&o_id=6382257

                    #17575155
                    Paintballer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 February 2005

                      Heb zelf nare ervaringen met mijn 16-16v Tailgate met Airco,dat was echt een Maandagmorgen auto:swear

                      Zal natuurlijk niet bij elke Astra F hetzelfde zijn maar had veel gezeik met de airco die steeds lek was of dan weer kapot was en het laten maken kost wel de nodige centjes!!!!!

                      Mocht je een 16-16v kopen check dan even goed wanneer de distributieriem vervangen is!!!!!:thumbup

                      #17575156
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        @ Paintballer: Distributieriem, geld voor allee motoren, zelfs de X16SZR, bij allen moet deze om de 60.000km f 4 jaar en incl waterpomp en spanrollen

                        TIP: Bij de C14NZ X14NZ C16NZ X16SZ en X16SZR ook de themrosstaat mee vervangen, daarvoor moet de distributie los namelijk..

                        Willem

                        #17575157
                        patrick22
                          Lid sinds:
                          15 December 2009

                          kijk dat zijn nog eens adviezen dank je wel jongens hier steek ik wat van op en Jerremy dank je voor je zoek werk hij is zeker mooi ik houd hem ook zeker in me achterhoofd:thumbupthanx en dat van die distributie riem wist ik ook niet dus dat weet ik nu ook dank je wel voor de goeie adviezen jongens!!

                          Grt Patrick

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.