Vraagje over ander stuur

Forumindex Forums Modellen Corsa Vraagje over ander stuur

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226684
    DarkNL08
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2010

      Mijn 16 jaar oude 3-spaaks GSi lederen stuur is een beetje op, helemaal zeg maar.

      Nu wil ik eigenlijk een nieuwe type stuur erin zetten. Kan ik op de sloop een stuur uit elke Corsa halen? > bouwjaar 96?

      Ik heb geen airbags, maar dat maakt niet veel uit toch?

      Indien iemand nog wat moois heeft liggen hoor ik het graag ;)

      #17738146
      Nick-C20XE
        Lid sinds:
        6 August 2010

        bedoel je deze ?
        (Plaatje maar heel even gejat uit show je corsa topic)

        Dit stuur zit ook in mijn 1994 corsa maar ik heb wel airbags, en daar durf ik dan niks over te zeggen.
        Ik vermoed wel dat als je de airbag niet aansluit omdat dat gewoon niet kan dat dat geen problemen geeft.

        #17738147
        dennis121
          Lid sinds:
          7 October 2009

          Dit stuur is ja ook met airbag :o
          staat er ook op in het midden xD

          Je kan er ook altijd voor kiezen op een sportstuur + naaf te installeren! ;)

          #17738148
          DarkNL08
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2010

            Ja bijv. die.

            Past dat gewoon op de originele naaf?? Er is ook nog een iets nieuwer type (wat hoekiger) die staat me wel aan. heeft een collega in een Corsa van bj. 2000 zitten.

            Maar hoe gaat dat in zn werk? is er een palletje of clipje wat ervoor zorgt dat het stuur 100% rechstaat t.o.v. de wielen ofzo?

            #17738149
            Nick-C20XE
              Lid sinds:
              6 August 2010

              Volgensmij is het gewoon de schroefjes achter in je stuur loshalen (heb het over de 4spaaks omdat ik niet weet hoe het bij de 3spaaks zit) dan kan je de airbag eruit halen en zit daar een moer op of zoiets.

              Gewoon zorgen dat je stuur 100% recht staat en dan eraf halen en zonder draaien de nieuwe erop zetten lijkt mij :P
              en als je evt. een pietje precies bent zou je ook nog altijd kunnen uitlijnen.
              (zetten ze stuur vast en stellen ze de spoorstangen af dat de wielen goed staan bij recht stuur)

              Ik moet bij mij ook nog het stuur eraf halen en er opnieuw op zetten.
              stuur staat sinds de koop al scheef omdat ze er gewoon even snel een ander stuur op hadden gezet.
              Mocht ik vandaag of binnenkort het stuur eraf halen om hem recht te zetten zal ik wel foto’s maken als jij die dan nog nodig hebt.

              #17738150
              DarkNL08
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2010

                Dat wordt zeer gewaardeerd! thx voor de info.

                Heb al een U2U met aanbieding voor sportstuurtje.

                Als iemand nog wat heeft liggen hoor ik ‘t graag!

                #17738151
                IceFreak
                  Lid sinds:
                  2 January 2007

                  De stuurnaven van de Corsa’s zijn gelijk.

                  Als je echter zo’n 3-spaaks of 4-spaaks airbag stuur erin wil zetten moet je goed uitkijken dat je wel een stuur uit een Corsa neemt. De sturen van een Vectra, Calibra en Astra zijn anders (die stuurnaaf is dunner).

                  Ik heb nu zelf ook zo’n 3-spaaks airbag stuur die ik ga vervangen voor een sportstuurtje :)

                  #17738152
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Let wel op, het oude Stuur zonder airbag heeft geen stuurlint, die met airbag wel.

                    dat is wel iets aanpaswerk.

                    willem

                    #17738153
                    tychogsi
                      Lid sinds:
                      7 September 2010

                      ik heb zelf ook dat bovenste stuur met airbag in mijn corsa B.. maargoed wat hierboven staat.. iets aanpassen voor jou wagen.

                      #17738154
                      DarkNL08
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 March 2010

                        Hmm ok! thx voor de info.

                        Hoor het graag als iemand nog wat nieuwers heeft liggen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.