vraagje omtrent xenon look lampen

Forumindex Forums Modellen Astra vraagje omtrent xenon look lampen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    jerrmain
    Deelnemer

Hallo Leden,

Korte vraag ik ben in het bezit van een Astra J 1.4T met hallogeen lampen, ik wil deze graag vervangen door een setje GP Thunder xenon look lampen.

Nu wil ik het stadslicht gedeelte ook voor een setje xenon look lampen vervangen, alleen kan ik niet echt vinden wat voor lampen hierin thuishoren, zou onderstaand setje hiervoor voldoen, of heb ik totaal andere nodig?

https://www.xenonlamp.nl/xenonlook-5-smd-h6w” onclick=”window.open(this.href);return false;

Met vriendelijke groet.

SimpleFace

Jou fitting volgens de Philips selectietool: W21/5W

Dus wat je zelf hebt gevonden gaat niet passen voor je stadslichten.

http://www.philips.nl/c-m-li/autoverlichting/product-selector.html

Je hebt iets nodig wat er zo uitziet kwa fitting:

De W21/5W lijkt op een lamp met 2 lichtbronnen, waarschijnlijk van dagrijverlichting of iets. Maar je moet dan ook een vervanger hebben lijkt me die 2 afzonderlijke lampjes kan aansturen.

jerrmain
        Deelnemer

Bedankt voor je snelle reactie.

Dan zou ik dus beter naar dit setje kunnen kijken?, dagrijverlichting zit er dus bij inbegrepen?
          https://www.xenonlamp.nl/philips-whitevision-h7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

@SimpleFace wrote:

Jou fitting volgens de Philips selectietool: W21/5W

Dus wat je zelf hebt gevonden gaat niet passen voor je stadslichten.

http://www.philips.nl/c-m-li/autoverlichting/product-selector.html

Je hebt iets nodig wat er zo uitziet kwa fitting:

De W21/5W lijkt op een lamp met 2 lichtbronnen, waarschijnlijk van dagrijverlichting of iets. Maar je moet dan ook een vervanger hebben lijkt me die 2 afzonderlijke lampjes kan aansturen.

SimpleFace

Volgens mij niet, je krijgt bij die set gwoon weer van die enkele gloeilampjes mee.

Je huidige lampjes zouden er zo uit moeten zien, je ziet duidelijk 2 draadjes intern. Iemand of jijzelff moet mij ook even verhelderen of ze afzonderlijk kunnen branden of niet.

arjontje
            Deelnemer

Ja die branden afzonderlijk.
              De 21w draad is voor de dagrijverlichting.
              En de 5w draad wordt stads licht als je lampen aan zijn.

jerrmain
              Deelnemer

Aah top, dan zou deze dus moeten passen

https://www.xenonlamp.nl/6-smd-led-stadslicht-w5w” onclick=”window.open(this.href);return false;, lijkt in ieder geval op dezelfde aansluiting.

@SimpleFace wrote:

Volgens mij niet, je krijgt bij die set gwoon weer van die enkele gloeilampjes mee.

Je huidige lampjes zouden er zo uit moeten zien, je ziet duidelijk 2 draadjes intern. Iemand of jijzelff moet mij ook even verhelderen of ze afzonderlijk kunnen branden of niet.

SimpleFace

Nee helaas, dan heb je dus maar 1 soort verlichting. De ene zijde van de lamp heeft contactjes voor de 21W draad, en de andere zijde de contactjes voor de 5W draad.
                  Dus de vervanger moet ook 2 fysiek gescheiden circuits hebben voor de lampjes. Ben ze nog niet tegengekomen eerlijk gezegd, maar het zal vast wel bestaan.

Fearless
                  Deelnemer

Die GP Thunder lampjes zou ik niet kopen.
                    Het lichtbeeld is dermate slecht dat je er op achteruit gaat qua lichtsterkte. Ook met de apk pik ik ze er ook regelmatig tussen uit, omdat het lichtbeeld niet klopt (geen lijn)

wil je meer licht zul je toch echt aan een duurdere xenonset moeten denken

jerrmain
                    Deelnemer

Ah top, had me er nog niet helemaal in verdiept, is Philips wel een aanrader?

@Fearless wrote:

Die GP Thunder lampjes zou ik niet kopen.
                      Het lichtbeeld is dermate slecht dat je er op achteruit gaat qua lichtsterkte. Ook met de apk pik ik ze er ook regelmatig tussen uit, omdat het lichtbeeld niet klopt (geen lijn)

wil je meer licht zul je toch echt aan een duurdere xenonset moeten denken

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.