Vraagje mbt uitlezen ECU

Forumindex Forums Modellen Corsa Vraagje mbt uitlezen ECU

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Corsa_B_66
    Deelnemer

Beste mensen,

Heb een raar probleem, nou ja, echt een probleem is het niet maar wil weten of iemand het weet of waar het aan kan liggen.

Het volgende, uitlezen met paperclip methode werkt gewoon geen problemen, maar zodra je de auto aan de uitlees apparaat gaat hangen kom je er niet in, in het motormanagement.
      Ben ooit een x bij de dealer geweest, deze zei toen ook dat ze niet in de motormanagement kwamen, dus konden ze hem niet uitlezen wat ik raar vond. Daarna zelf uitgelezen met paperclip methode, en sindsdien nooit meer bij de garage etc geweest. Vorige week was ik even bij mij neef, voor wat kleine reparaties, en hij heeft zo een Bosch uitlees apparaat. Dacht hang hem even daaraan nu ik er toch ben. Maar deze kwam ook niet in de motormanagement. Andere zaken ziet ie wel, zoals airbag etc, maar in de motormanagent kom je niet, wordt niet herkend ofzo.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Heb zelf nog nooit de ecu oid vervangen, en denk dat het gewoon nog de originele ecu is.

Haasje17
      Moderator

Als die helemaal niets geeft, denk ik dat je kabelbreuk hebt. Anders zou je eensoort van erro krijgen met heen en weer communicatie van data met daarbij een errorcode.

Corsa_B_66
        Deelnemer

Ik weet niet meer precies wat ie aangaf, weet alleen dat je met een uitlees apparaat de motormanagement niet inkomt wat ik dus vaag vond(en met paperclip methode wel kunt uitlezen). Als er kabelbreuk is, kan ie dan wel de andere zaken uitlezen? zoals type airbag, abs etc. Dus dan is er kabelbreuk alleen aan het kabel die naar de ecu gaat?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.