Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › vraagje ivm met lpg en weber carbu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2012 om 16:32 #17245085
ik heb in men kadett c coupe 1200s een lpg tank liggen nu vroeg ik me af of het nut heeft en kan om een weber carbu te gebruiken en off dit dan nog veel nut zal hebben
9 januari 2012 om 17:51 #17970842iemand een idee ?
9 januari 2012 om 17:57 #17970843zal vast wel meer vermogen brengen
ik heb het wel eens gezien er zit dan tussen de luchtfilter en carb een speciaal mengstuk9 januari 2012 om 18:12 #17970844jah momenteel heb ik al een lpg er in zitten en er zitt bij mij ook een mengstuk tussen maar dat zit tussen da carb en de moter en ik weet niet of dit kan met een weber carbu
9 januari 2012 om 19:04 #17970845iemand nog een idee ?
9 januari 2012 om 19:35 #17970846Even geduld graag, niemand is verplicht te antwoorden.
Als mensen het antwoord niet weten, posten ze vaak niets.9 januari 2012 om 20:23 #17970847ja begrijp ik maar ik post aventoe zodat het weer bovenaankomt zodat mensen die het mischien wel weten nu wel online zijn
9 januari 2012 om 20:42 #17970848je zou er twee gasmengstukken achter de carb kunnen zetten (weber).
als je hem voor de weber zou zetten, moet je een kastje maken om hem goed lpg op te laten zuigen.
dan zou ik hem achter de weber zetten (hoogste onderdruk bij gesloten gasklep)10 januari 2012 om 07:04 #17970849idd je hebt er gewoon mengstukken voor.. beetje ebay en marktplaats enzo in de gaten houden.. komen ze wel ooit voorbij..
evt een gezocht plaatsen.
10 januari 2012 om 11:31 #17970850De Weber32TL van een corsa is een efficientere carb, qua vermogen scheelt ie bijna niks met de solex. Alleen iets eerder z’n volle koppel (Wat feller kan hij reageren dus).
De solex is alleen wat ongezonder qua milieueis. Mijn ervaring is wel met de Webers dat ze fijner lopen, minder choken e.d… Maar of dat ook zo is met gas?
Zover ik gezien had voor de Weber32TL carb was er alleen een mengstuk die je tussen het spruitstuk en de carb kan plaatsen. Die kosten veelal tussen de 50~75 euro nieuw.
Alleen welke Weber heb jij op ‘t oog?
10 januari 2012 om 14:10 #17970851Webers houden er niet van om met een lege vlotterkamer te rijden….
ik zou zelf een gaspijpje boren in de weber ipv een gasstuk12 januari 2012 om 21:36 #17970852@Aapje wrote:
De Weber32TL van een corsa is een efficientere carb, qua vermogen scheelt ie bijna niks met de solex. Alleen iets eerder z’n volle koppel (Wat feller kan hij reageren dus).
De solex is alleen wat ongezonder qua milieueis. Mijn ervaring is wel met de Webers dat ze fijner lopen, minder choken e.d… Maar of dat ook zo is met gas?
Zover ik gezien had voor de Weber32TL carb was er alleen een mengstuk die je tussen het spruitstuk en de carb kan plaatsen. Die kosten veelal tussen de 50~75 euro nieuw.
Alleen welke Weber heb jij op ‘t oog?
wel ik vroeg me af wat aangeraden is voor een 1.2s
12 januari 2012 om 21:40 #17970853Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers ‘t niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben… Wist ik ook niet.
Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.
Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor ‘t zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.
13 januari 2012 om 16:31 #17970854@Aapje wrote:
Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers ‘t niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben… Wist ik ook niet.
Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.
Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor ‘t zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.
ja maar zwaarder blok is niet alles bij belgishe keuring en veel duurder voor verzekering
13 januari 2012 om 20:29 #17970855wat mr-turbo opmerkt gaat over een weber 40 dcoe, dus geen weber die op de corsa’s zit ;)
13 januari 2012 om 20:30 #17970856@Aapje wrote:
Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers ‘t niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben… Wist ik ook niet.
Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.
Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor ‘t zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.
maar het rijdt wel leuk een opgepepte ohv kan ik je zeggen, en gewoon de stuurkarakteristiek van de 1200 behouden :thumb
14 januari 2012 om 10:38 #17970857Even zomaar n ideetje, rij je alleen op lpg, of start je op benzine???
Als je namelijk alleen op lpg rijd, en het benzinesysteem nooit gebruikt zou je in theorie alleen n gasklep in de juiste diameter kunnen monteren op je spruitstuk en daar een gasmengstuk op zetten.
Op die manier gebruik je je gas optimaal, als het tenminste goed afgesteld is (of evt twee kleine gaskleppen (motorfiets?))
Het grote nadeel van een mengstuk is namelijk de kleinere diameter, waardoor de prestaties op benzine ook iets achteruit gaan, dit zou je dus kunnen opvangen met een iets grotere gasklep en daarbij behorend mengstuk.Of t ook in t echt gaat werken weet ik niet, maar in mijn hoofd iig wel :afro :thumb
14 januari 2012 om 15:34 #17970858@schuitje wrote:
@Aapje wrote:
Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers ‘t niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben… Wist ik ook niet.
Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.
Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor ‘t zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.
maar het rijdt wel leuk een opgepepte ohv kan ik je zeggen, en gewoon de stuurkarakteristiek van de 1200 behouden :thumb
@fredje wrote:
Even zomaar n ideetje, rij je alleen op lpg, of start je op benzine???
Als je namelijk alleen op lpg rijd, en het benzinesysteem nooit gebruikt zou je in theorie alleen n gasklep in de juiste diameter kunnen monteren op je spruitstuk en daar een gasmengstuk op zetten.ik start op benzine en schaked dan over op lpg
Op die manier gebruik je je gas optimaal, als het tenminste goed afgesteld is (of evt twee kleine gaskleppen (motorfiets?))
Het grote nadeel van een mengstuk is namelijk de kleinere diameter, waardoor de prestaties op benzine ook iets achteruit gaan, dit zou je dus kunnen opvangen met een iets grotere gasklep en daarbij behorend mengstuk.Of t ook in t echt gaat werken weet ik niet, maar in mijn hoofd iig wel :afro :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.