vraagje ivm met lpg en weber carbu

Forumindex Forums Modellen Kadett vraagje ivm met lpg en weber carbu

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245085
    kendirven
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 October 2011

      ik heb in men kadett c coupe 1200s een lpg tank liggen nu vroeg ik me af of het nut heeft en kan om een weber carbu te gebruiken en off dit dan nog veel nut zal hebben

      #17970842
      kendirven
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 October 2011

        iemand een idee ?

        #17970843
        hanskadett
          Lid sinds:
          18 April 2009

          zal vast wel meer vermogen brengen
          ik heb het wel eens gezien er zit dan tussen de luchtfilter en carb een speciaal mengstuk

          #17970844
          kendirven
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 October 2011

            jah momenteel heb ik al een lpg er in zitten en er zitt bij mij ook een mengstuk tussen maar dat zit tussen da carb en de moter en ik weet niet of dit kan met een weber carbu

            #17970845
            kendirven
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 October 2011

              iemand nog een idee ?

              #17970846
              RickR91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 April 2011

                Even geduld graag, niemand is verplicht te antwoorden.
                Als mensen het antwoord niet weten, posten ze vaak niets.

                #17970847
                kendirven
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 October 2011

                  ja begrijp ik maar ik post aventoe zodat het weer bovenaankomt zodat mensen die het mischien wel weten nu wel online zijn

                  #17970848
                  schuitje
                    Lid sinds:
                    28 April 2009

                    je zou er twee gasmengstukken achter de carb kunnen zetten (weber).
                    als je hem voor de weber zou zetten, moet je een kastje maken om hem goed lpg op te laten zuigen.
                    dan zou ik hem achter de weber zetten (hoogste onderdruk bij gesloten gasklep)

                    #17970849
                    tijs
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 September 2005

                      idd je hebt er gewoon mengstukken voor.. beetje ebay en marktplaats enzo in de gaten houden.. komen ze wel ooit voorbij..

                      evt een gezocht plaatsen.

                      #17970850
                      Aapje
                        Lid sinds:
                        1 January 2009

                        De Weber32TL van een corsa is een efficientere carb, qua vermogen scheelt ie bijna niks met de solex. Alleen iets eerder z’n volle koppel (Wat feller kan hij reageren dus).

                        De solex is alleen wat ongezonder qua milieueis. Mijn ervaring is wel met de Webers dat ze fijner lopen, minder choken e.d… Maar of dat ook zo is met gas?

                        Zover ik gezien had voor de Weber32TL carb was er alleen een mengstuk die je tussen het spruitstuk en de carb kan plaatsen. Die kosten veelal tussen de 50~75 euro nieuw.

                        Alleen welke Weber heb jij op ‘t oog?

                        #17970851
                        mr-turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Webers houden er niet van om met een lege vlotterkamer te rijden….
                          ik zou zelf een gaspijpje boren in de weber ipv een gasstuk

                          #17970852
                          kendirven
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 October 2011

                            @Aapje wrote:

                            De Weber32TL van een corsa is een efficientere carb, qua vermogen scheelt ie bijna niks met de solex. Alleen iets eerder z’n volle koppel (Wat feller kan hij reageren dus).

                            De solex is alleen wat ongezonder qua milieueis. Mijn ervaring is wel met de Webers dat ze fijner lopen, minder choken e.d… Maar of dat ook zo is met gas?

                            Zover ik gezien had voor de Weber32TL carb was er alleen een mengstuk die je tussen het spruitstuk en de carb kan plaatsen. Die kosten veelal tussen de 50~75 euro nieuw.

                            Alleen welke Weber heb jij op ‘t oog?

                            wel ik vroeg me af wat aangeraden is voor een 1.2s

                            #17970853
                            Aapje
                              Lid sinds:
                              1 January 2009

                              Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers ‘t niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben… Wist ik ook niet.

                              Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.

                              Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor ‘t zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.

                              #17970854
                              kendirven
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 October 2011

                                @Aapje wrote:

                                Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers ‘t niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben… Wist ik ook niet.

                                Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.

                                Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor ‘t zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.

                                ja maar zwaarder blok is niet alles bij belgishe keuring en veel duurder voor verzekering

                                #17970855
                                schuitje
                                  Lid sinds:
                                  28 April 2009

                                  wat mr-turbo opmerkt gaat over een weber 40 dcoe, dus geen weber die op de corsa’s zit ;)

                                  #17970856
                                  schuitje
                                    Lid sinds:
                                    28 April 2009

                                    @Aapje wrote:

                                    Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers ‘t niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben… Wist ik ook niet.

                                    Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.

                                    Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor ‘t zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.

                                    maar het rijdt wel leuk een opgepepte ohv kan ik je zeggen, en gewoon de stuurkarakteristiek van de 1200 behouden :thumb

                                    #17970857
                                    fredje
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Even zomaar n ideetje, rij je alleen op lpg, of start je op benzine???
                                      Als je namelijk alleen op lpg rijd, en het benzinesysteem nooit gebruikt zou je in theorie alleen n gasklep in de juiste diameter kunnen monteren op je spruitstuk en daar een gasmengstuk op zetten.
                                      Op die manier gebruik je je gas optimaal, als het tenminste goed afgesteld is (of evt twee kleine gaskleppen (motorfiets?))
                                      Het grote nadeel van een mengstuk is namelijk de kleinere diameter, waardoor de prestaties op benzine ook iets achteruit gaan, dit zou je dus kunnen opvangen met een iets grotere gasklep en daarbij behorend mengstuk.

                                      Of t ook in t echt gaat werken weet ik niet, maar in mijn hoofd iig wel :afro :thumb

                                      #17970858
                                      kendirven
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 October 2011

                                        @schuitje wrote:

                                        @Aapje wrote:

                                        Ik ben sowieso niet thuis in LPG, wat ^^ hierboven zei dat webers ‘t niet leuk vinden om een droge vlotterkamer te hebben… Wist ik ook niet.

                                        Weet wel dat op benzine een dubbele solex erg leuk klinkt op een OHV blok.

                                        Alleen zou ik niet te veel performance uit een OHV willen slepen, kost gewoonweg te veel geld om wat extra kracht te krijgen. Voor ‘t zelfde geld heb je vaak al een krachtigere motor erin gehangen.

                                        maar het rijdt wel leuk een opgepepte ohv kan ik je zeggen, en gewoon de stuurkarakteristiek van de 1200 behouden :thumb

                                        @fredje wrote:

                                        Even zomaar n ideetje, rij je alleen op lpg, of start je op benzine???
                                        Als je namelijk alleen op lpg rijd, en het benzinesysteem nooit gebruikt zou je in theorie alleen n gasklep in de juiste diameter kunnen monteren op je spruitstuk en daar een gasmengstuk op zetten.

                                        ik start op benzine en schaked dan over op lpg
                                        Op die manier gebruik je je gas optimaal, als het tenminste goed afgesteld is (of evt twee kleine gaskleppen (motorfiets?))
                                        Het grote nadeel van een mengstuk is namelijk de kleinere diameter, waardoor de prestaties op benzine ook iets achteruit gaan, dit zou je dus kunnen opvangen met een iets grotere gasklep en daarbij behorend mengstuk.

                                        Of t ook in t echt gaat werken weet ik niet, maar in mijn hoofd iig wel :afro :thumb

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.