Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Vraagje en een vage storing?!?!?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2014 om 01:33 #17267945
Heb nu 2 weken me eerste 2.5 v6 en bevalt goed 3x storing (weet het nummer niet precies meer ) p0330 (nokkenas sensor) even naar de dealer geweest storing eruit gehaalt en komt niet meer voor aanrader was ipv 95 op 98 gaan rijden , 4gas was een paar 10 de procent tehoog door lekkage aan spruitstuk goed nu big deal dagje sleutelen en dan is het verholpen maar nu komt het 1.de vraag iemand toevallig fotos voor het vervangen van de kachel/climate controle (x25xe sport 2) uit 2000 ? En 2. Zodra ik hem warm heb gereden wordt me kachel wat frisser voor het gevoel en inplaats me temperatuur op zo rond de 90 (93 en dan koelt hij hem dan naar 88 ongeveer) zakt me temp. Naar 87 en blijft daar hangen niks omhoog niks omlaag en na even misschien een kilometer komt er in in me schermpje controle oliepeil te staan nouja wat doe je dan de eerste 3 keer aan de kant stoppen even wachten en peilen …..staat netjes aan peil ……nou dacht ik goh he lang stil gestaan zeker , nu daarnet terug gekomen van familie 60 km verder op wat denk je temp. Stagneert op de 87 en kreeg weer die melding ,iemand enig idee of weet hoe dat zit? Groeten vincent
9 september 2014 om 19:13 #18251551Als bij code p0330 nokkenassensor de sensor het probleem niet is. (als je storing krijgt is er storing in de werking van de sensor of bekabeling), Resetten is verschuiven van het probleem.
of sensor kapot, of bekabelings problemen.Ik kan je vertellen, bij mijn Vectra-B2 3.0-V6 272.000km met ECC mijn kachel word er niet minder warm om, meter staat altijd tussen de 82 en 88 graden, sauna in de winter in de auto.
Controle oliepeil is simpel een kapotte peilsensor.
Dit is op te lossen door de stekker van de sensor af te halen, en de 2 pinnen in de stekker aan elkaar te verbinden…Willem
11 september 2014 om 22:29 #18251552Ok mooi ga ik nog is even speuren dankjewel nou zomaar nog is een vraag ik zoek nog een spaghetti spruitstuk colpleet of de constuctie tekening ervan zodat ik er zelf een kan lassen want voor de prijzen waarvoor ze op internet staan heb je best serieus wat rvs voor groeten
Vincent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.