Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Vraagje Display Omi 2.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 19:02 #17215754
Hoi allemaal
Ik heb een probleemke
tijdens het rijden viel de stroom weg de lichten uit en begingen te knallen uit de uitlaatop de display op het dashbord geeft hij een fout aan
aan de digitale klok geeft een F aan weet iemand wat dat wil zeggen aubModel Opel Omega 2.0 1993 85 KW
GTRZ Bleuopel3 januari 2010 om 19:09 #17582005doet ie t nu nog?…
mss wel een massa probleem ..:hmmz3 januari 2010 om 19:14 #17582006origineel gepost door roekenest
doet ie t nu nog?…
mss wel een massa probleem ..:hmmzHeb hem stil gezet en wou starten een tikken geluid naar als ik de startbox erop zet start hij wel naar erzonder niet
weet je soms wat die F Melding wild zeggen
3 januari 2010 om 19:57 #17582007Battery opgemeten met multimter 11.2 volt
wagen een half uur laten draaien geeft nog steeds 11.2 volt aan
denk toch dat de battery stuk is hoor het lampje brand normaal groen naar nu zwart kutGtrz Bleuopel
Morgen één nieuwe komen se money money:hmmz:hmmz
3 januari 2010 om 20:06 #1758200811.2 Volt is inderdaad te weinig,massa aan accu wordt/is dan ook warm?
En dat het kijkgaatje zwart is wil nog niks zeggen,dat is maar een cel van de accu.Zegt dus niks over de hele accu.
gr
Danny
3 januari 2010 om 21:06 #17582009Is die 11.2volt. Met lopende motor?
Zo ja de dynamo is stuk. Zo nee dan is je accu stuk.
De dynamo moet met draaiende motor 13.8 volt zijn.Als de motor stilstaat dan hoort de accu 12 volt te zijn.
Je massa is ook altijd een verbeter punt bij de omega.
Gr jack
3 januari 2010 om 21:12 #17582010origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Is die 11.2volt. Met lopende motor?Zo ja de dynamo is stuk. Zo nee dan is je accu stuk.
De dynamo moet met draaiende motor 13.8 volt zijn.Als de motor stilstaat dan hoort de accu 12 volt te zijn.
Je massa is ook altijd een verbeter punt bij de omega.
Gr jack
Hoi Jack
heb die min pool afgesloten van de battery
maar de auto blijft draaien
ik was aan her rijden en ineens verzwakte de lampen vooraan en de radio viel uit tijdens het rijden de auto begon te knallen en te shokkennaar als ik het contact opzet krijg ik een F Langs met displaymeter waar de klok staat wat wil die F zeggen AUB
3 januari 2010 om 21:14 #17582011Battery geeft 11.2 aan stil zonder motor te laten draaien
3 januari 2010 om 21:25 #17582012F betekend storing maar daar was je zelf ook al achter denk ik.
F betekend dat je boardcomputer te weinig spanning krijgt.
het best wat je kan doen is hem laten uitlezen of zelf uit lezen.3 januari 2010 om 21:28 #17582013origineel gepost door svdk20
F betekend storing maar daar was je zelf ook al achter denk ik.
F betekend dat je boardcomputer te weinig spanning krijgt.
het best wat je kan doen is hem laten uitlezen of zelf uit lezen.heb een battery erin staan van opel zelf met zo een doorkijk vensterke normaal moet die toch groen zijn niet ??
heb battery opgemeten gewoon geeft 11.2 volt aan
en als ze in de auto staat zonder starten geeft hij nog 11.2 volt aan normaal moet een nieuwe battery toch 13.8 tot 14volt zijn niet3 januari 2010 om 21:50 #17582014nee een accu geeft 12 volt minimaal aan. Het laden is 14 vovolt.Kun je de accu eens meten als de motor draait? Dan weet je namelijk wat je dynamo doet. Als onder het rijden ineens de lampen minder gaan branden dan ange dat erop dat de dynamo niet genoeg spanning levert.
Gr jack
3 januari 2010 om 21:56 #17582015origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
nee een accu geeft 12 volt minimaal aan. Het laden is 14 vovolt.Kun je de accu eens meten als de motor draait? Dan weet je namelijk wat je dynamo doet. Als onder het rijden ineens de lampen minder gaan branden dan ange dat erop dat de dynamo niet genoeg spanning levert.Gr jack
die geeft 11.9 aan als de auto draait
ik meet op de min en de plus polen 11.9 volt
Gtrz3 januari 2010 om 21:59 #17582016Dan vervang je dynamo maar.
Deze moet echt minimaal 13,5 volt aangeven als de motor loopt.
Laat daarbij je accu meteen even testen of hang hem minimaal 12 uur aan een acculader.Gr Jack
3 januari 2010 om 22:04 #17582017origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Dan vervang je dynamo maar.Deze moet echt minimaal 13,5 volt aangeven als de motor loopt.
Laat daarbij je accu meteen even testen of hang hem minimaal 12 uur aan een acculader.Gr Jack
als de motor draait kan ik ook de alternator opmeten hoe doe je da ??voor te kijken op hij nog gaat en genoeg stroom geeft
Hoe kan ik kijken of mijne massa nog goed werkt
3 januari 2010 om 22:13 #17582018Als je motor loopt en je meet op de polen van de accu dan zou hier tussen de 13,5 en 14 volt op moeten staan.
Is dit niet het geval dan kun je de min pen van de multimeter van de accu op een blanc gedeelte van het motor blok houden.
Is dan de spanning hoger dan is de massa slecht.Gr Jack
4 januari 2010 om 11:10 #17582019origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Als je motor loopt en je meet op de polen van de accu dan zou hier tussen de 13,5 en 14 volt op moeten staan.Is dit niet het geval dan kun je de min pen van de multimeter van de accu op een blanc gedeelte van het motor blok houden.
Is dan de spanning hoger dan is de massa slecht.Gr Jack
Hoi jack
Sebiet weet ik wat eraan is alternator of accu
wordt zo opgemeten in de garage bij ons in de buurt
standaard accu is 62 Amp voor de wagen heb nu 70 Amp erin zitten die misschien kapot is :(:(
Hou u op de hoogte ;)Gtrz Bleuopel
4 januari 2010 om 18:03 #17582020battery was kapot
Nieuwe Gezet 70 Amp
Voltage stroom nu 13.9 volt :thumbup:thumbupGtrz Bleuopel
4 januari 2010 om 19:03 #17582021Heb je je dynamo laten na meten?
Straks heb je weer je accu stuk doordat deze niet goed wordt bij geladen.Gr jack
4 januari 2010 om 20:02 #17582022origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Heb je je dynamo laten na meten?
Straks heb je weer je accu stuk doordat deze niet goed wordt bij geladen.Gr jack
Jep geeft 14.1 aan op het toestel de alternator
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.