Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Vraagje Corsa C GSi powerfilter.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2013 om 13:34 #17260979
Beste opel freaks.
Sindskort heb ik een corsa gsi uit 2001. Ik heb een powerfilter gemonteerd.
En sindsdien heb ik regelmatig het motormanagement lampje op het dashboard.
Ook eens het motorlampje gehad. Maar na een koude start zijn de lampjes weer weg. En na een paar honderd meter rijden zijn ze er weer.Ik heb hem ook uitgelezen bij de garage. Brandstofmengsel verkeerd is de diagnose.
Toen heb ik maar bedacht om de originele luchtfilter box terug te monteren en nu is het probleem opgelost!
Mijn vraag is wat is nu het probleem als ik een openluchtfilter plaats?
Hoop dat iemand mij raad kan geven.
Alvast bedankt!
1 oktober 2013 om 14:11 #18177054meestal hoeven open filters geen problemen te geven… het kan natuurlijk wel.
heb je ook de carter ontluchting nog gewoon normaal?
niet dat die lucht aan kan zuigen na de luchtmassameter1 oktober 2013 om 15:05 #18177055Met de carter ontluchting heb ik niks gedaan.
Ik merk ook als ik in de bebouwde kom +- 40 rijd 1800-2000 toeren ongeveer dat hij een beetje hapert zegmaar. niet constant gas houd.
En zodra ik dat merk krijg ik het lampje.Met de originele box heb ik hier geen last van..
Heel apart…1 oktober 2013 om 15:15 #18177056Pakt waarschijnlijk veel te veel (warme) lucht met dat filter. Of je moet de sensoren/slangen niet goed aangesloten hebben…
Wat voor 1 is het? Ik had toen ik mijn B kocht een paddestoel ter grote van een voetbal in de motorruimte. Stotteren, inhouden, zuipen wat na het monteren van de originele box weg was. Ook met cold air intake nooit meer gehad.1 oktober 2013 om 18:52 #18177057Daar heb je wel een punt! Het gaat om een corsa c gsi uit 2001 met 148dkm.
Ik heb een gewoon universeel powerfilter ( klein model). Ik ken ook een jongen in de buurt met zelfde corsa ook gsi die rijdt al jaren probleemloos met een green power filter.
Dus het moet toch wel kunnen. Ik heb ook al gedacht om het filter af te schermen, maar hoe? En is dit wel nodig? Want er rijden toch genoeg wagens rond met gewoon een grote paddestoel onder de kap zonder problemen.
Alvast bedankt..
2 oktober 2013 om 14:56 #18177058http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
Werken prima en zuigen geen warme lucht aan.2 oktober 2013 om 16:54 #18177059Ik heb op mijn 1.2 wel eens gehad dat de buis los ging (heb ook powerfiltertje erop) en dan had ik wel een beetje dezelfde klachten. Dan zoog hij dus lucht aan zonder dat de lucht langs de LMM kwam. Toch even controleren op valse lucht. Verder misschien een stomme vraag maar had je de LMM niet verkeerd om toevallig?
2 oktober 2013 om 20:32 #18177060Krijgt geen valse lucht, alles zit goed met slangklemmen gemonteerd.
En ook zit de LMM niet verkeerd om. Dit wijst voor zich.Vandaag voor het eerst het motormanagementlampje met de originele luchtfilterbox!
Is er toch meer aan de hand waarschijnlijk.
Maar geen idee waar ik moet zoeken, foutcode fout met brandstofmengsel of zo iets…Lmm is goed lijkt mij, want hij houd niet in, en dat is toch een symptoom van een kapotte lmm…
Iemand suggesties??
3 oktober 2013 om 12:51 #18177061Als je het nu met een standaard filter ook krijgt, dan is er toch een sensor niet goed.
Alles even controleren met OP-COM of Tech2.21 oktober 2013 om 14:24 #18177062Check voor de zekerheid even de gasklep, dit probleem had ik ook door dat de gasklep vies was en niet goed afsloot.
28 november 2013 om 14:43 #18177063Word wel weer tijd voor een update.
Probleem is nog niet opgelost en heb langzamerhand alweer genoeg van de opel. Misschien iemand interesse??
Ik krijg nog steeds het motormanagement lampje na een halve km ongeveer.
Soms blijft hij ook uit. maar er klopt iets niet wat bij overschakelen houd de motor even in zodat je een schok effect krijgt.
En dit lig absoluut niet aan mijn rij kunst:PVolgende heb ik gedaan:
Alle stekkers gecontroleerd
Gecontroleerd op valse lucht ( in orde )
Nieuwe bougies
Andere egrklep
Lmm schoongemaakt.Ik weet het even niet verder?
En heb de auto uitgelezen dan zegt hij storing brandstof mengsel of zo iets.
Alle nuttige info welkom :D
28 november 2013 om 14:48 #18177064Ik denk toch dat je gasklep niet goed sluit. Dit probleem heb ik ook gehad namelijk, de melding was dus ook brandstof te rijk/te arm.
Mijn advies is om de gasklep/gashuis te reinigen en misschien ook de carter ontluchting te checken ;)
Let me know als het heeft gewerkt :)
28 november 2013 om 15:27 #18177065Ik heb gelijk gekeken,
Wat valt er te checken bij de carterontluchting? Deze zit gewoon origineel, verder niks aan te zien.
En de klep van de gasklep staat een heel klein beetje open, een klein kiertje zeg maar. Maar dat lijk me logisch omdat anders de motor uit zou vallen?
Als de motor uit is kan ik hem dicht duwen maar gaat dan gelijk weer naar zijn o stand.:?:
28 november 2013 om 17:49 #18177066De carter kan ook vies zijn. Kan me herinneren dat sommige mensen deze op opboren tot 2mm. Daar staat genoeg op hier op het forum.
Als de gasklep/gashuis vervuild is, gaat de klep niet naar de juiste positie.
Dit geeft de fout dat brandstof te rijk of te arm word.Aan het filter zou het niet liggen, ik rij al een jaar met openlucht filter en dat geeft geen probleem.
Om dit te laten reinigen bij de opel garage kost ong. 75 euro ( en 20% korting als de auto ouder is dan 10 jaar :) )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.