Vraagje Corsa C GSi powerfilter.

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Vraagje Corsa C GSi powerfilter.

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260979
    corsacgsi
      Lid sinds:
      1 October 2013

      Beste opel freaks.

      Sindskort heb ik een corsa gsi uit 2001. Ik heb een powerfilter gemonteerd.
      En sindsdien heb ik regelmatig het motormanagement lampje op het dashboard.
      Ook eens het motorlampje gehad. Maar na een koude start zijn de lampjes weer weg. En na een paar honderd meter rijden zijn ze er weer.

      Ik heb hem ook uitgelezen bij de garage. Brandstofmengsel verkeerd is de diagnose.

      Toen heb ik maar bedacht om de originele luchtfilter box terug te monteren en nu is het probleem opgelost!

      Mijn vraag is wat is nu het probleem als ik een openluchtfilter plaats?

      Hoop dat iemand mij raad kan geven.

      Alvast bedankt!

      #18177054
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        meestal hoeven open filters geen problemen te geven… het kan natuurlijk wel.

        heb je ook de carter ontluchting nog gewoon normaal?
        niet dat die lucht aan kan zuigen na de luchtmassameter

        #18177055
        corsacgsi
          Lid sinds:
          1 October 2013

          Met de carter ontluchting heb ik niks gedaan.

          Ik merk ook als ik in de bebouwde kom +- 40 rijd 1800-2000 toeren ongeveer dat hij een beetje hapert zegmaar. niet constant gas houd.
          En zodra ik dat merk krijg ik het lampje.

          Met de originele box heb ik hier geen last van..
          Heel apart…

          #18177056
          Looney
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2010

            Pakt waarschijnlijk veel te veel (warme) lucht met dat filter. Of je moet de sensoren/slangen niet goed aangesloten hebben…
            Wat voor 1 is het? Ik had toen ik mijn B kocht een paddestoel ter grote van een voetbal in de motorruimte. Stotteren, inhouden, zuipen wat na het monteren van de originele box weg was. Ook met cold air intake nooit meer gehad.

            #18177057
            corsacgsi
              Lid sinds:
              1 October 2013

              Daar heb je wel een punt! Het gaat om een corsa c gsi uit 2001 met 148dkm.

              Ik heb een gewoon universeel powerfilter ( klein model). Ik ken ook een jongen in de buurt met zelfde corsa ook gsi die rijdt al jaren probleemloos met een green power filter.

              Dus het moet toch wel kunnen. Ik heb ook al gedacht om het filter af te schermen, maar hoe? En is dit wel nodig? Want er rijden toch genoeg wagens rond met gewoon een grote paddestoel onder de kap zonder problemen.

              Alvast bedankt..

              #18177058
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
                Werken prima en zuigen geen warme lucht aan.

                #18177059
                Turill
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 September 2012

                  Ik heb op mijn 1.2 wel eens gehad dat de buis los ging (heb ook powerfiltertje erop) en dan had ik wel een beetje dezelfde klachten. Dan zoog hij dus lucht aan zonder dat de lucht langs de LMM kwam. Toch even controleren op valse lucht. Verder misschien een stomme vraag maar had je de LMM niet verkeerd om toevallig?

                  #18177060
                  corsacgsi
                    Lid sinds:
                    1 October 2013

                    Krijgt geen valse lucht, alles zit goed met slangklemmen gemonteerd.
                    En ook zit de LMM niet verkeerd om. Dit wijst voor zich.

                    Vandaag voor het eerst het motormanagementlampje met de originele luchtfilterbox!
                    Is er toch meer aan de hand waarschijnlijk.
                    Maar geen idee waar ik moet zoeken, foutcode fout met brandstofmengsel of zo iets…

                    Lmm is goed lijkt mij, want hij houd niet in, en dat is toch een symptoom van een kapotte lmm…

                    Iemand suggesties??

                    #18177061
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Als je het nu met een standaard filter ook krijgt, dan is er toch een sensor niet goed.
                      Alles even controleren met OP-COM of Tech2.

                      #18177062
                      Sevendust
                        Lid sinds:
                        7 January 2013

                        Check voor de zekerheid even de gasklep, dit probleem had ik ook door dat de gasklep vies was en niet goed afsloot.

                        #18177063
                        corsacgsi
                          Lid sinds:
                          1 October 2013

                          Word wel weer tijd voor een update.

                          Probleem is nog niet opgelost en heb langzamerhand alweer genoeg van de opel. Misschien iemand interesse??

                          Ik krijg nog steeds het motormanagement lampje na een halve km ongeveer.
                          Soms blijft hij ook uit. maar er klopt iets niet wat bij overschakelen houd de motor even in zodat je een schok effect krijgt.
                          En dit lig absoluut niet aan mijn rij kunst:P

                          Volgende heb ik gedaan:

                          Alle stekkers gecontroleerd
                          Gecontroleerd op valse lucht ( in orde )
                          Nieuwe bougies
                          Andere egrklep
                          Lmm schoongemaakt.

                          Ik weet het even niet verder?

                          En heb de auto uitgelezen dan zegt hij storing brandstof mengsel of zo iets.

                          Alle nuttige info welkom :D

                          #18177064
                          Sevendust
                            Lid sinds:
                            7 January 2013

                            Ik denk toch dat je gasklep niet goed sluit. Dit probleem heb ik ook gehad namelijk, de melding was dus ook brandstof te rijk/te arm.

                            Mijn advies is om de gasklep/gashuis te reinigen en misschien ook de carter ontluchting te checken ;)

                            Let me know als het heeft gewerkt :)

                            #18177065
                            corsacgsi
                              Lid sinds:
                              1 October 2013

                              Ik heb gelijk gekeken,

                              Wat valt er te checken bij de carterontluchting? Deze zit gewoon origineel, verder niks aan te zien.

                              En de klep van de gasklep staat een heel klein beetje open, een klein kiertje zeg maar. Maar dat lijk me logisch omdat anders de motor uit zou vallen?
                              Als de motor uit is kan ik hem dicht duwen maar gaat dan gelijk weer naar zijn o stand.

                              :?:

                              #18177066
                              Sevendust
                                Lid sinds:
                                7 January 2013

                                De carter kan ook vies zijn. Kan me herinneren dat sommige mensen deze op opboren tot 2mm. Daar staat genoeg op hier op het forum.

                                Als de gasklep/gashuis vervuild is, gaat de klep niet naar de juiste positie.
                                Dit geeft de fout dat brandstof te rijk of te arm word.

                                Aan het filter zou het niet liggen, ik rij al een jaar met openlucht filter en dat geeft geen probleem.

                                Om dit te laten reinigen bij de opel garage kost ong. 75 euro ( en 20% korting als de auto ouder is dan 10 jaar :) )

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.