Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Update !!Filmpje!!..betreft speling versnellingspook Astra K
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 juni 2017om 21:52 door
aapje1963.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2017 om 20:49 #18344011
Hallo even een vraagje, mijn Astra is weggeweest voor updates en het soms minder goed terugschakelen van 3 naar 2.
De kabels zijn extra hoed afgesteld en hij schakeld weer top.
Maar nu bemerk ik dat er beweging zit in mijn schakel pook. ik bedoel het glimmende deel waar de cijfers in staan.
Deze knop kan ik iets omhoog doen en naar beneden drukken.. ik praat niet over cm hoor.. maar net ik kan dat glimmende deel een ietsje optillen en weer naar beneden drukken. Ik voel dan een klikje in m.n handOf dit was al en is normaal… of er is aan gesteld..gesmeerd en hoort dit niet iets speling te hebben.
Ik hoop dat jullie mij snappen en het even bij jullie willen controleren
Ik zou jullie dankbaar zijn.
Zeg ook als je meer info wilt?
Vr gr Arnold30 mei 2017 om 22:37 #18344017Je zal de pook knop bedoelen denk ik(gedeelte waar je je hand op legt met schakelen)
Wellicht dat ze dit los hebben gehad o.i.d, vaak gebeurt het dan dat na montage van de knop die iets los zit, om hem los te krijgen moet je toch aardig wat kracht zetten namelijk.
31 mei 2017 om 14:54 #18344036Ik bedoel inderdaad de pookknop hetgeen je in je hand hebt.
Maar of ze deze eraf hebben gehad bij kabels stellen, ik zou niet weten waarom dan..
Thxxx voor je hulp
Ik hoor graag van andere Astra K rijders of zij het ook hebben dan kan ik weten of ik naar dealer ga..Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
31 mei 2017 om 17:17 #18344046Ik heb even voor je gekeken naar mijn versnellingspook, maar er is van top tot teen geen beweging in te krijgen. Nergens zit enige speling.
31 mei 2017 om 17:31 #18344048Dank je wel dat je voor mij gekeken hebt!!! :praying:
Ik hoor graag ook van andere…
Ik heb de dealer in Harderwijk wel vast een mail gezonden…
3 juni 2017 om 08:24 #18344155Mijne zit ook gewoon vast zonder speling. Schakelen is geen enkel probleem.
.
Met mijn 1+3T via Tapatalk12 juni 2017 om 23:17 #18344557De update ok moet even langskomen bij de dealer. De pookknop moet opnieuw gelijmd worden door hen.
Op mijn vraag kan er niet een complete nieuwe schakel stang met pookknop ingezet worden..
Ik heb nl O.P.S beter bekend als de schilders ziekte.. Dit door giftige dampen en verdunningsmiddelen ik mag daarom nooit met die troep in aanraking komen… Ik heb er een hersenprobleem aan overgehouden…
Tevens heb ik daardoor ook C.O.P.D.
Ik zie dus best tegen nare luchtjes op… vooral als het net gedaan is.Maar ze kunnen schakelstang en pookknop dat zou buiten de garantie vallen voor dit probleem (losse schakelknop)
Ze zeggen dat die lijm/kit niet ruikt.
Maar hoe die knop zo snel loskomt is mij een raadsel 5000 km gereden en meer snelweg.
Ik hou dat ding dus amper vast?Lijkt of ze zelf iets gedaan hebben met het fine Ruben schakelkabels. Soms ging de Astra wat moeilijker van 3 naar 2.
Dat is nu opgelost… schakeld weer top.
16 juni 2017 om 22:07 #18344739Even een filmpje van mijn pookknop de knop heeft met ring onder de pook net onder de hoes speling.
Ik meen toch echt dat dit nooit was voor het laatste garagebezoek.
Willen jullie eens kijken naar het filmpje en met jullie astra k vergelijken. Ik zou het erg waarderen…mischien is dit wel normaal maar…… Ik denk van niet.Excuus geluid is zacht je hoort het nl ook..
Alvast dank :praying:
https://youtu.be/_ikJSC91v4816 juni 2017 om 23:38 #18344741nee, bij mijn K staat de pook vast als een huis
17 juni 2017 om 08:24 #18344744Ik weet niet hoe het mechanisme eronder werkt, maar het klinkt alsof ze ergens een vulring vergeten zijn of de boel niet goed aangetrokken hebben. Niet dat dit ernstig is ofzo, maar als een monteur aan je auto gewerkt heeft dan moet ie de boel gewoon netjes terugplaatsen. Als hij zoiets simpels als een pook al niet eens spelingsvrij kan terugzetten dan… tja.
17 juni 2017 om 11:32 #18344746Anoniem
Je weet toch ook dat wel/niet kunnen ruiken geen indicatie is van/voor aanwezigheid verdunnings- en uithardingsmiddelen.
Die vergissing wordt veel vaker gemaakt helaas, uit onbegrip.
Misschien je auto anders een paar dagen “uit laten dampen”?
Gooi bij veel zonlicht direct op de pookknop, even een doekje overheen.
Zonlicht en heet worden geeft soms nog naweeën verdampen uithardingsmiddelen.17 juni 2017 om 21:52 #18344768Thxxx heren ik heb dus een punt dat dit niet hoort…. ik ga het horen van de dealer..
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.