Vraagje betreft temperatuur meter

Forumindex Forums Modellen Astra Vraagje betreft temperatuur meter

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    mik83

Goeieavond opel-leden. Ik zit met vraag ik rij met een 1.7 dti isuzu blok astra g 2002. Het is de laatste tijd behoorlijk koud maar het duurt verdomde lang voordat mijn temperatuur op 90 graden is of net daarvoor. Net stuk gereden van Arnhem naar Nieuwegein blijft plat liggen. Maar ik werk in assen dus al behoorlijk stuk heb gereden is ie goed. Maar zodra ik maar effe gas terug neem valt behoorlijk snel terug in graden. Maar me auto rijd als een zonnetje. Waar denken jullie aan ??? Wat het euvel kan zijn ?? Ik denk mis iets van termosstaat. En is dit makkelijk te vervangen bij mijn model auto ??? Hopelijk snappen jullie mijn verhaal . Mvg mik83

TijnGsi16v

waarschijnlijk thermostaat die te vroeg opengaat of continu open blijft staan…
        Of het veel werk is bij je motor weet ik niet
        grtz

opelgteetje

word je kachel wel lekker warm dan?
          anders misschien de sensor of een slecht kontakt ergens.

mik83

Ja de kachel word heerlijk warm, de auto is voor de rest ook helemaal goed. Ook geen storingen of wat dan ook.

opelgteetje

dan denk ik niet dat je thermostaat kapot is.
              als die open blijft staan word je kachel ook niet warm.

Astra_DLS
              Deelnemer

Ik had het zelfde probleem eigenlijk altijd in de winter, al sinds ik hem had. Het duurde zeker een kwartier (waarvan eerste 10 minuten door de stad) voordat de meter uberhaupt begon te lopen. Ik dacht dat het altijd aan de auto lag. Ik heb em verkocht met goed 3 ton, dus echt erg is het niet ;).

mik83

Leden alvast bedankt voor jullie reacties . Maar het is koud op het moment realiseer ik me maar als ik van Arnhem naarnieuwegein rij ongv 40 min moet ie toch wel op bedrijfs temp zijn ??

Dolby
                  Deelnemer

Dat het vrij lang duurt voordat de meter naar de 90graden gaat is normaal in de winter. Maar als je kachel goed warm word zou er niks mis moeten zijn. Bij mij astra 2.0 16V (X20DTL) word na 15km gemiddeld langzaam warmer dus komt de meter uit de hoek richting 80graden zeg maar.

Je kunt natuurlijk even bij de Opel dealer de thermostaat laten nakijken. Als de thermostaat kapot zou zijn en je hebt het Opel winter certificaat word het kostenloos vervangen voor je.
                    Heb ik 2 jaar geleden ook gehad.

Juhroen

Het zou heel goed kunnen dat je thermostaat niet goed meer werkt. Ook als je kachel gewoon warm word.

pieterrademakers
                      Deelnemer

Juist als de thermosstaat open blijft staan werkt je kachel vaak nog wel. Sterker nog door het gebruik van je kachel blijft je temperatuur juist laag, omdat ie dan de warmte die ie wel heeft in de auto gebruikt. Zet de kachel maar op koud en je zal zien dat je meter wel de normale temperatuur sneller bereikt. Ik denk dat je thermosstaat niet geheel meer sluit!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.