vraagje automaat senator a2

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD vraagje automaat senator a2

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211613
    eddepet007
      Lid sinds:
      11 February 2005

      ben bezig met een senator A2 nu rij ik altyd schakel ,maar kan nu een automaat
      hoe doet een automaat het in een senator evt tips waar op te letten

      bvd eddie

      #17515223
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        als je bij een automaat de auto in d of r zet en het duurt een paar seconden voordat hij pakt heeft de automaat de meeste km wel gedraait
        pakt hij wel vlot op is er niks aan de hand het enige onderhoud wat je er aan hebt is een keer olie en filter vervangen en bij de 3bak remband afstellen

        #17515224
        fluks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2005

          :D

          #17515225
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Hoe bedoel je:Hoe doet een automaat het in een Senator?

            De 3-gang automaat (tot bj84) lekt graag en net wat Fluks zegt rembanden olie en filter is het enigste onderhoud.

            Mijn eigen 3-gang automaat begint gaar te worden en vertoont dingen als:
            2/3/4 sec wachten voor de achteruit pakt

            Slecht overschakelen bij bepaalde toerentallen van 1 naar 2 en met slecht overschakelen bedoel ik verbinding in de aandrijflijn valt niet weg alleen toerental gaat omhoog en zakt weer langzaam als ie de 2de gang begint te pakken,soort van tussengas met slippende koppeling.

            Ook pakt de kickdown niet altijd met als gevolg motortoerental plosteling richting 6000rpm ook dit is bij de 2 naar 1 terug.

            Die bak heeft al meer 3 ton gedraait en olie en filter heb ik recent vervangen maar haalde niks uit.

            Ik heb hier een goede 4-gang liggen die 100% werkte voordat ik de Senator sloopte en die komt er over een week of 2 in,puur voor het lagere toerental in de 4de gang en om van de mankementen van de 3-gang af te zijn.

            4-gang automaat geld zo,n beetje als probleemloos en minder lekken als de 3-gang.

            Persoonlijk ben ik niet zo do op de 3-gang vanwege het hoge toerental op de autobaan met 120km/h (3700rpm),en de kickdown bij een 4-gang is leuker van de 4 terug naar de 2 bv met 80km/h dit heeft goede gevolgen voor de accelaratie ipv van de 3-gang die dan van de 3 naar de 2 gaat.

            Bij beide bakken geld:
            ff olie aan de peilstok bekijken of deze niet stinkt en mooi rood is zoals ATF hoort te zijn.

            #17515226
            Ronnie_B
              Lid sinds:
              25 December 2005

              De bak voor een stoplicht oid ALTIJD in D laten staan ;)

              #17515227
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                stoplicht of verkeerslicht????

                stoplichten staan toch bie een spoorweg overgang of brug…
                nou dan mag je ze hier wel in de P zetten:D en t motortje uut

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.