Forumindex › Forums › Modellen › Astra › vraagje audio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2011 om 16:56 #17241638
hallo ik heb hier al reeds een topich lopen maar kan deze helaas niet terug vinden ]
het betreft mijn opel astra G sportik wil in mijn deuren 4 compound speakers monteren de axton speakers’s
100 wat rms en 120 wat rms deze worden aangesloten op mijn versterker’s
ik moet voor de 4 speaker’s nieuwe bekabeling leggen naar mijn kofferbak
nu de vraag hoe kan ik met de nieuwe bekabeling door mijn deurportier na binnen ik dacht via het rubber maar dit blijkt een stekker te zijn hier kan ik niets mee ?
iemand een oplossenvolgende vraag ik heb speakerringen gekocht 16.5 cm
maar ik moet ook speakerringen hebben 13 cm zijn deze te koop ? mij werd vertelt dat deze er niet zijn en dat ik hier zelf een ring voor moet makenen de laatste vraag ik heb een condensator gekocht maar als ik deze aansluit dan heb ik continu spanning op mijn condensator hier zit geen remote op :( hoe moet ik dit oplossen ?
20 september 2011 om 18:53 #17921781op je condensator staat altijd stroom. ik heb er een spanningsmeter op. deze brand om de 20 sec even. daarna gaat hij weer uit.
dit is helemaal niet erg. zolang je versterker uit blijft, verbruikt hij geen stroom.zelf ringen zagen.
bij een 3 deurs, past er ook 16cm in. achterin bij de achterbank.die stekker in je deur los strekken, daarna goed kijken, er zitten namelijk vrij veel ongebruikte poorten in, die kan je uitboren.
succes
20 september 2011 om 18:57 #17921782Mijn cap had wel een remote en gaat pas aan met de radio.
Als ie het niet heeft is ook geen probleem zolang je versterker maar echt uitgaat met de remote. ;)20 september 2011 om 19:04 #17921783@ Robert : stroom “staat” niet, stroom loopt / vloeit…
@ Mike : wat Robert ook al aangaf, gewoon de stekker uitboren op de lege plekken en daar 2 kabeltjes doorheen trekken.
Wat je ook kan doen is de kabel van de onderste speaker loshalen en deze op je filter aansluiten, filter in je deur inbouwen en vanaf je filter naar je tweeter en onderste deurspeaker gaan.PS : lees ik nou goed dat je een 18 volt condensator hebt ?
20 september 2011 om 19:54 #17921784kijk eens aan helemaal supper deze reactie’s
het is mijn idd opgevallen bij het testen van de versterker’s en de condensator dat de condensator telkens uit viel ik dagt zelf al dat deze stuk was :mrgreen: haha onwetendheid miss :$heb vandaag maar eens de stap gemaakt om de deurpanelen te demonteren dit viel echt enorm mee
niks moeilijks aan heb de portier aan de voorzijde gecontroleerd op diameter speaker dit is idd 16.5 cm hier heb ik de goede speakerringen voorde achterzijde heb ik ook gecontroleerd maar hier zitten 12 cm boxen in nu zijn er bijna geen 12 cm boxen te koop dus ik ga hier zelf een ring voor maken ik gebruik de mal van de orginele speakerring en zaag hier een andere diameter in na mijn weten 13 cm
maar zouden hier niet eventueel 16.5 cm inpassen net als aan de voorzijde ?ik moet de axton speaker’s nog bestellen dus is er iemand die weet of er aan de voor en achterzijde 16.5 in past ?
robert_corsa bedankt voor je reactie ik ga de stekker eens goed bekijken erg bedankt voor deze tip het rubber wat de auto in
gaat zeg maar waar kan ik deze vinden aan de binnen zijde in die kokerbalk (bak) drempel weet niet hoe ik dit moet noemen ?Juffer het is idd een 18 volt condensator
zal de link eens zoeken voor je kan hem 123 niet vinden
iedereen erg bedankt20 september 2011 om 20:30 #17921785nog eeb vraagje heeft er iemand ervaring met de axton composet
100 w rms
120 w rms
Kenmerken Axton AXC26-muziekbelastbaarheid: 160 W
-continue belastbaar (RMS): 120 W
-werkingsgraad , (1 W/1 m): 91 dB
-frequentiebereik (-3 dB): 60 Hz – 25 kHz
-impedantie : 4 Ohm
-inbouwdiameter : 144 mm
-inbouwdiepte : 66 mmLaag/middentoon:
– preciesie gestanste staalkorf (Euro-DIN)
– krachtige Strontium-Ferrit Magneet
– swingspoel koeling door koelopeningen aan de zijkant
– Gegoten membraan uit polypropyleen met Mica
– linear gemaakte spoel uit NBR Nitrilgummie
– achterlangs gekoelde centreerring van zwart Conex Fiber
– 25 mm spoel uit verkoperd aluminuimdraadTweeters AXC-T25:
– 25 mm tweeter met Titanium-Invers membraam
– aan de achterzijde aangeflenst aluminium koellichaam
– zeer sterke neodymmagneet met ferrofluidkoeling
– inklusief montageadapter voor verzonken montage-filters
– compact frequentiefilter met aluminium cover
– Lowpass van de mid/woofers schakelbaar op 6 dB of 12 dB
– 12 dB High pass filter
– Phase omkeerbare schakelaar voor hoge toon polariteit
– schakelbaar tweetervolume 0 dB/-3 dB/-6 dB21 september 2011 om 19:39 #17921786uhm, 18volt condensator??? je heb maar 14volt in je auto.
maakt verder niet uit hoor.
maar snap niet waarom die 18 volt moet zijn.ik ken het merk axton niet.
als je gewoon goed geluid wilt, voor weinig, en toch een beetje leuke look.
zou ik gaan voor hertz.die dorpel lijst helemaal los halen. hier komt de bekabeling uit via je deur.
21 september 2011 om 19:48 #17921787hallo ik ben vandaag eventjes bij de audio boer geweest en heb eens wat compound speaker’s te horen gekregen en wat info op gedaan ze hebben mij overtuigt voor de focal speaker’s kosten wel de helf meer maar hier heb ik wel een goed speakertje voor
het zijn de
Focal 165 A1 16,5 cm 2-weg componenten .
– Vermogen Max: 120W
– Vermogen RMS: 60W
en de
13cm 2-weg componenten s
– Vermogen Max: 100W
– Vermogen RMS: 50W
– Gevoeligheid: 91dB
voor het trekken van nieuwe bekabeling is ook een oplossing nameklijk de
Zealum Speakerkabelset met iso-stekker met 4 kabels voor het makkelijk aansluiten van een versterker en behoud van de originele stekkers.
dus hoef geen nieuwe bekabeling te trekkende condensator is een foutje van mij het is de
Spectron SPF-01Z Condensator1 Farad PowerCap
19 V Surge Voltage22 september 2011 om 19:51 #17921788vandaag de speaker’s gekocht samen met de
Zealum Speakerkabelset ik heb ook
een setje zealum zn-base1 noise blocking systems duswel isollatie materiaal voor de voor portieren ik wil dit eerst gaan proberen als dit makelijk werk wil ik dit ook met de achter portieren doen
weet alleen iemand hoe ik dit het beste kan monteren ?
heb vandaag ook al de Zealum Speakerkabelset in de auto gemonteert23 september 2011 om 18:13 #17921789ik heb weer een probleem ik heb alle kabels in de auto liggen alleen ik krijg die …x.xxxxxxxx….. voedingskabel niet door na binnen ik heb nergens een doorvoer :S
een maatje heefd ook een opel astra maar een ouder model zonder ecotech moror
die heefd zijn kabel door het rubber van de ruitenwissen recht tegenover de accu
ik heb hier ook een poging gedaan maar dit rubber loopt bij mij niet door na binnen maar naar de motor van de ruitenwisser :(
waar kan ik in godsnaam een doorvoer vinden naar binnen :( de auto komt uit 2000
evt een foto van het rubber wat ik bedoel
Uploaded with ImageShack.us
23 september 2011 om 18:55 #17921790gaat dit mij de oplossing bieden ?
je kan je + kabel naar binnen voeren daar waar de de kabel loopt om je motorkap te openen. eerst ff je ruitenwissers enzo eraf halen en dan dat rubbertje eruit pielen (als je voor je auto staat helemaal rechts onder je voorruit ongeveer.ik had er eerst een 10mm kabel naar binnen liggen maar heb deze niet lang geleden vervangen voor een 35mm kabel zonder problemen.
Wat heel belangrijk is, is dat je het gat waar de kabel naar binnen gaat (nu zonder rubber) goed dicht smeert. Sanitair kit of siliconen kit is hier uitermate geschikt voor. Het laatste wat je wilt is vocht in je auto!
Na het doorvoeren van de kabel van buiten naar binnen komt deze links onder bij de hendel waarmee je je motorkap opent weer uit en kan je deze zo onder de dorpel naar achteren voeren. dat rubber is zomaar heel erg klein geb hier nog niet echt aandacht aan bested ik dagt zelf dat dit nooit zou gaan werken
Succes!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.