vraagje aan de omega monteur

Forumindex Forums Modellen Omega vraagje aan de omega monteur

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    rudolf-je
    Deelnemer

heb de vraag of de lagerschalen van de nokkenas draaibaar zijn.
      heb laatst van mijn omega 2.5 klepstoters laten vervangen.nu nog geen 200km verder begint deze een vreemd mechanisch geluid te maken in de kop waar deze geleiders zijn vervangen,ben de auto bijna 2 weken kwijt geweest(van de andere kop is de pakking vervangen) en ben bang dat in deze tijd(blok heeft lang opengelegen) 1 of meerdere geleiders misschien een keer gedraaid zijn waardoor deze nu feitelijk tegen de draairichting in lopen.dit is mijn vermoeden.kan dit kloppen.ik hoor het wel.gr.ruud

imported_MantaPower
      Deelnemer

Hai,

is volgens mij wel mogelijk. Maar is te zien als je klepdeksels eraf haalt. Schalen zijn genummerd en volgens mij de plaatsen op de kop ook en die moeten overeenkomen.(boven elkaar).

Maar weet je zeker dat het uit de kop komt en niet bijv. uit de distributie??

Groet Marvin

Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer

Hebben ze wel het juiste vet mos2 ertussen gedaan en ja er zitten nummers op de schalen opdat je ze op de juiste plaats terug zet. Ze zijn op die plaats op de nokken as ingelopen.

Gr jack

rudolf-je
          Deelnemer

vandaag maar even langs de garage geweest,en wat denk je het mechanische geluid was weg.2 dagen goed hoorbaar geweest.mij een raadsel,hij heeft nu nog wel een zwaar gloekend geluid(gloegloegloe)iets in die geest.volgens de garage houder is dit de distributie die ik hoor.binnenkort maar even een stevige rit maken en maar kijken hoe die zijn eigen houd.jack en marvin iniedergeval bedankt voor het meedenken.
            gr.ruud

Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer

Ken je niet eens een filmpje maken van het geluid??? Hier kunnen we wat meer aan afleiden. Wat je omschrijft kan van alles zijn.

Gr jack

rudolf-je
              Deelnemer

net weer even geluisterd en het geluidje is er weer,van de week dan toch maar even de kleppendeksels demonteren,en dan kijken naar de nummering van de schalen.wil dit eerst even zelf zien,voordat hij teruggaat naar de garage gaat.als hij dan toch binnen staat zal ik gelijk proberen het geluid optenemen jack.hoop dan dat dit hoorbaar is op film,zal wel zaterdag worden voordat ik hier aan begin.hou jullie wel op de hoogte,nogmaals dank voor het meedenken.
                gr.ruud. :thumb

Jack-omegax3.0xe
                Deelnemer

Ik zou in ieder geval geen lange, stevige rit mee maken zolang je niet weet waar het geluid vanaf komt. Kan catastrofaal aflopen voor je blok.

Heb net even snel gekeken naar wat foto’s waarop de nokken te zien zijn.
                  De nummering gaat van buiten naar binnen.

4-8
                  3-7
                  2-6
                  1-5
                  Linker bank

8-4
                  7-3
                  6-2
                  5-1

Rechter bank

Vanuit de voorkant van de auto gezien.

rudolf-je
                  Deelnemer

helaas gisteren geen tijd gehad,om de boel te demonteren,wel heb ik een filmpje kunnen maken waaop het geluid goed te horen is.nu nog even zien te plaatsen.misschien kan ik hem even mailen naar jou jack,kan je gelijk even luisteren.gr.ruud.

Jack-omegax3.0xe
                    Deelnemer

Heb je een pbtje gestuurt.

Gr jack

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.