Vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa Vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Voorthuizenaar

Dag heren,

ik heb een waarschijnlijk domme vraag, maar ik heb sinds ruim een jaar een Corsa B uit 1994, X1.2 SZ.

Nu is er pas iemand achterop gereden en is het achterlicht stuk, gewoon het glas. Nu wilde ik ff kijken hoe ik dit ging vervangen maar om daar bij te komen moet je iele pielerig werk doen. Is er een handige manier om daar bij te komen of is het echt een kwestie van prutsen?

Alvsat bedankt!

EdGSI

Dat valt toch wel reuze mee.

Vervang maar eens lamp aan een niewe auto :jerry

Kleine doppenset is het mij ook gelukt aan beide kanten binnen een half uur

Mr-T-Opel-Astra-G
        Deelnemer

@EdGSI wrote:

Dat valt toch wel reuze mee.

Vervang maar eens lamp aan een niewe auto :jerry

Kleine doppenset is het mij ook gelukt aan beide kanten binnen een half uur

Is inderdaad het werk niet, als je 30 minuten al haalt doe je nog rustig aan hahaha, inderdaad bij nieuwe auto’s is het zware ellende.

McKaamos
          Deelnemer

Het zijn maar 4 moertjes en een stekker.
            Valt best wel mee, maar je komt er niet fatsoenlijk bij met een ratel. Misschien als je een heel kleintje hebt, maar het handigste is een simpel ring-steek sleuteltje. Nummer 10 geloof ik.
            Hang m aan het moertje, ga op de kofferbak rand zitten met je benen buitenboord, en dan blind losdraaien. Je kan dan het makkelijkste erbij. zonder gekke draai in je arm en op de kop in je kofferbak te hangen.

Zodra je de goede houding hebt gevonden heb je een achterlicht in 5 minuten verwisseld.
            Ik raad trouwens aan om het lampenhoudertje ook even er uit te klikken voor iets meer bewegingsruimte.

Voorthuizenaar

Bedankt heren, het is uiteindelijk gelukt, met gewoon een ring-steek sleuteltje inderdaad. Anders kwam ik er niet bij :-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.