Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2011 om 16:37 #17238486
welke olie kan ik best gebruiken in mijn Corsa 1.4 SZ van 1998?
Kan het getik in mijn motor daarmee dan opgelost zijn?6 mei 2011 om 16:40 #17888213oliewissel met oliefilter….10w40 er in bij tikkende motortjes.
Tevens kan je je kentken ff invoeren bij kroon olie de site.
Een engineflush er tijdelijk in is ook wel eens goed om te doen, dit gooi je bij je oude olie in. later tap je alles weer af. Het spul trekt de aangekoekte zooi van de wanden.
Tikken is vaak klepstoters, die kan je er wel uithalen en appart reinigen, maar dat is nogal een klusje.
6 mei 2011 om 16:47 #17888212en hoelang moet die engineflush erin blijven?
6 mei 2011 om 16:54 #17888211ligt eraan wat je bedoelt met tikken, mijn tigra 1.6 tikt met een koude start een paar keer. komt omdat de klepstoters hydraulisch zijn en moeten even gevuld worden met olie zodat ze zichzelf kunnen stellen.. is geen enkel probleem die paar tikken zolang het maar binnen een minuut ofzo weg is
6 mei 2011 om 17:55 #17888210Staat lijkt me ook wel op de verpakking van de flush zelf. Maar lijkt mij sowieso wel het proberen waard. Zijn waarschijnlijk je hydrostoters die tikken, dit kan dus verholpen worden met dat spul. Als ie daarna nog tikt, moeten ze eruit en schoongemaakt/vervangen worden. Schoonmaken volstaat meestal wel, maar is wel even een arbeidsintensief karweitje.
6 mei 2011 om 18:23 #17888214ik doe dan altijd action olie erin 5 liter 5 euro daar de flush bij en dan ff 15min stationair draaien daarna ff met verhoogd toerental, en daarna pas goeie olie erin met nieuw filter,
8 mei 2011 om 14:13 #17888215hij tikt aldoor,ook als ik er een hele dag mee gereden heb.En hij heeft net onderhoud gehad met 10W40.Heb ook ontdekt dat er
relatief veel witte sludge in zit.23 mei 2011 om 14:20 #17888216ik heb een opel corsa c 1.8 16v uit 2001
nu wil ik dat die een beetje geluid maakt ik heb er over gedacht om een open luchtfilter tekoop
hebben jullie goedkopen website’s waar ik zo ding kan kopen?mvg kay
23 mei 2011 om 18:01 #17888217hey
ik heb een opel corsa c gsi 1.8 uit 2001 nu wil ik er een sport filter op hebben.nu is me vraag kom ik dan niet in de problemen met me luchtmassa meter want die zit in de weg schat ik.Ik heb nog niet gekeken of het ken ik hoor het liefst eerst van jullie. en als ik wel in de problemen kom met me luchtmassa meter wat is dan de oplossing daar voor een speciale sport filter kopen. ik hoop dat ik gewonnen sport filter kan kopen.
gr kay
23 mei 2011 om 18:03 #17888218@kay-r wrote:
hey
ik heb een opel corsa c gsi 1.8 uit 2001 nu wil ik er een sport filter op hebben.nu is me vraag kom ik dan niet in de problemen met me luchtmassa meter want die zit in de weg schat ik.Ik heb nog niet gekeken of het ken ik hoor het liefst eerst van jullie. en als ik wel in de problemen kom met me luchtmassa meter wat is dan de oplossing daar voor een speciale sport filter kopen. ik hoop dat ik gewonnen sport filter kan kopen.
gr kay
ff een vraagie kay wat heb dit met het tikken van de motor te maken?
23 mei 2011 om 20:12 #17888219@Fearless wrote:
oliewissel met oliefilter….10w40 er in bij tikkende motortjes.
Tevens kan je je kentken ff invoeren bij kroon olie de site.
Een engineflush er tijdelijk in is ook wel eens goed om te doen, dit gooi je bij je oude olie in. later tap je alles weer af. Het spul trekt de aangekoekte zooi van de wanden.
Tikken is vaak klepstoters, die kan je er wel uithalen en appart reinigen, maar dat is nogal een klusje.
“Later”? Kwartiertje is voor de meeste flushmiddelen ruim voldoende.
Heb hier ook een paar potjes staan. Flesje bij de olie, kwartiertje stationair, afkoelen en dan aftappen.Je kan voor de klepstoters ook een potje klepstoter reiniger er bij in mikken.
23 mei 2011 om 21:23 #17888220je hebt ook van dat spul waar ik de naam van kwijt ben van wyns dat kun je bij je nieuwe olie in gooien, is beter voor het in stand houden van je smeren de delen en je rubbers. help zeker wel ook voor je verbruik van je olie.
groeten
23 mei 2011 om 21:28 #17888221Tik in de motor bij een X14SZ is meestal een Versleten nokkenas..
kan je zo zien als je het kleppedeksel los haalt.
Daarom heb ik de X14SZ gauw vervangen voor een X16XE met 1 makement, t ding wil in tegenstelling tot bijna alle andere smallblock 16kleppers gewoon NIET tikken, zelfs niet als olie niet meer aan de stok te zien is, of toen de oliedrukplunjer vast zat en mijn max oliedruk 1 bar was (warm) bij 6000 toeren.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.