Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2010 om 19:29 #17223814
aangezien me topic elders is meteen een slotje kreeg hopelijk hier niet
en ik helemaal gek word van 3dagen lang zoeken:swear
stel ik het hier maar nou wil ik dus op me c20xe een turbo bouwen gewoon een k16
ben ik op zoek naar meer info erover betrekking hoe en wat gaat me niet om heeeel veeeel vermogen maar gewoon dat beetje extra boost….ik heb dus zelf al een intercooler met pipings (van een c20let ) het turbo ook…
maar waar moet ik op letten enz weet niet of het al eerder is gedaan zoja door wie en kan die gene mij wat meer info geven erover met bijv fotos etc
mvg vectra2000driver
22 juli 2010 om 19:35 #17702798AnoniemLid sinds:
1 January 1970ff de zoek functie gebruiken
staat al erg veel info hier op t forum;)
22 juli 2010 om 19:50 #17702799gewoon alle aanbouwdelen voor de turbo van een let halen dan? Lijkt mij de makkelijkste oplossing. Maar dan zou ik er ook een Let koppakking tussen doen, anders is de lol er gauw vanaf denk ik ;)
22 juli 2010 om 20:04 #17702800jah zoiets had ik ook gehoord tenminst een dikkere koppakking vanwege dat de compressie van een c20xe hoger is dan tegen over die van een let motor voordeel weer is ik kan de uitlaat lijn gedeeltelijk van de cali turbo gebruiken onderstel is namelijk zowat/ hetzelfde
22 juli 2010 om 22:55 #17702801Een C20XE ombouwen is alleen handig als je er een ander motor management bij gaat gebruiken, anders kun je beter een C20LET kopen.
22 juli 2010 om 23:29 #17702802nja let kopen word het ieder geval niet aanschafprijs +- eventueel revisie/vervangingskosten heb ik me evo 4 al met 300+ pks als je nagaat voor wat voor prijzen de let weggaan word anders gewoon de vec ori houden en licht opvoeren en voor de rest kleine dingen opknappen tussentijd maar effies bij de buren overzee informeren
23 juli 2010 om 18:03 #17702803waste gate juist afstellen zorgen dat je niet meer als 0.3 bar draait daarboven eigenrisico en spelen met wideband lamda sensor.
24 juli 2010 om 07:17 #17702804Dan nog staat de ontsteking te vroeg, dan brand je gaten in de zuigers.
24 juli 2010 om 09:06 #17702805origineel gepost door vectra2000driver
nja let kopen word het ieder geval niet aanschafprijs +- eventueel revisie/vervangingskosten heb ik me evo 4 al met 300+ pks als je nagaat voor wat voor prijzen de let weggaan word anders gewoon de vec ori houden en licht opvoeren en voor de rest kleine dingen opknappen tussentijd maar effies bij de buren overzee informerenzeker dan geen C20XE ombouwen naar LET dan want kom je nog duurder uit.
mijn mening
greetz
27 juli 2010 om 10:23 #17702806origineel gepost door freek corsa
Dan nog staat de ontsteking te vroeg, dan brand je gaten in de zuigers.ook dat is op te lossen met een standaard computer.
bij 0,3 bar is er vaak nog niets aan de hand.als je de computer laat denken dat ie een lager octaan getal benzine heeft ben je al een heel eind.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.