vraagje

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223814
    vectra2000driver
      Lid sinds:
      1 June 2010

      aangezien me topic elders is meteen een slotje kreeg hopelijk hier niet

      en ik helemaal gek word van 3dagen lang zoeken:swear

      stel ik het hier maar nou wil ik dus op me c20xe een turbo bouwen gewoon een k16
      ben ik op zoek naar meer info erover betrekking hoe en wat gaat me niet om heeeel veeeel vermogen maar gewoon dat beetje extra boost….

      ik heb dus zelf al een intercooler met pipings (van een c20let ) het turbo ook…

      maar waar moet ik op letten enz weet niet of het al eerder is gedaan zoja door wie en kan die gene mij wat meer info geven erover met bijv fotos etc

      mvg vectra2000driver

      #17702798
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        ff de zoek functie gebruiken

        staat al erg veel info hier op t forum;)

        #17702799
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          gewoon alle aanbouwdelen voor de turbo van een let halen dan? Lijkt mij de makkelijkste oplossing. Maar dan zou ik er ook een Let koppakking tussen doen, anders is de lol er gauw vanaf denk ik ;)

          #17702800
          vectra2000driver
            Lid sinds:
            1 June 2010

            jah zoiets had ik ook gehoord tenminst een dikkere koppakking vanwege dat de compressie van een c20xe hoger is dan tegen over die van een let motor voordeel weer is ik kan de uitlaat lijn gedeeltelijk van de cali turbo gebruiken onderstel is namelijk zowat/ hetzelfde

            #17702801
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              Een C20XE ombouwen is alleen handig als je er een ander motor management bij gaat gebruiken, anders kun je beter een C20LET kopen.

              #17702802
              vectra2000driver
                Lid sinds:
                1 June 2010

                nja let kopen word het ieder geval niet aanschafprijs +- eventueel revisie/vervangingskosten heb ik me evo 4 al met 300+ pks als je nagaat voor wat voor prijzen de let weggaan word anders gewoon de vec ori houden en licht opvoeren en voor de rest kleine dingen opknappen tussentijd maar effies bij de buren overzee informeren

                #17702803
                modfreak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  waste gate juist afstellen zorgen dat je niet meer als 0.3 bar draait daarboven eigenrisico en spelen met wideband lamda sensor.

                  #17702804
                  freek corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 December 2004

                    Dan nog staat de ontsteking te vroeg, dan brand je gaten in de zuigers.

                    #17702805
                    CORSA2L16VALVE
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      origineel gepost door vectra2000driver
                      nja let kopen word het ieder geval niet aanschafprijs +- eventueel revisie/vervangingskosten heb ik me evo 4 al met 300+ pks als je nagaat voor wat voor prijzen de let weggaan word anders gewoon de vec ori houden en licht opvoeren en voor de rest kleine dingen opknappen tussentijd maar effies bij de buren overzee informeren

                      zeker dan geen C20XE ombouwen naar LET dan want kom je nog duurder uit.

                      mijn mening

                      greetz

                      #17702806
                      modfreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        origineel gepost door freek corsa
                        Dan nog staat de ontsteking te vroeg, dan brand je gaten in de zuigers.

                        ook dat is op te lossen met een standaard computer.
                        bij 0,3 bar is er vaak nog niets aan de hand.

                        als je de computer laat denken dat ie een lager octaan getal benzine heeft ben je al een heel eind.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.