Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › vraagja z20let
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 maart 2017om 10:17 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2017 om 20:53 #18338211
Al enige tijd zit ik te denken om een z20let in m’n corsa te lepelen, nu heb ik er toevallig eentje op het oog.
de motor is al gedemonteerd dus niet lopend te zien/horen.
heeft iemand toevallig tips of ervaring?hoor het graag! :)
6 februari 2017 om 21:26 #18338212motor en turbo nalopen op oliesporen/verbruik
ik wil niet m-tech promoten ofzo.. maar hun ombouwkit maakt het inbouwen plus beschrijving wel makkelijker
in de beschrijving staat namelijk ook wat je moet doen met de kabelboom…
remmen van een astra overnemen ( 16″wielen zijn hiervoor vereist minimaal) en als de auto voor doorhangt door een grotere motor ( meer gewicht) kijken voor een schroefsetje om de voorkant wat omhoog te zetten of een kit die een zwaardere aslast heeft om het gewicht van je motor te compenseren
en als laatste omkeuren bij de rdw.. moet opzich bij een goede inbouw geen probleem zijn.. alleen zijn ze wel strenger dan ombouwen in een auto voor 1998als je wat problemen hebt kun je kijken in engeland.. daar wordt het genoeg gedaan.. 2.0 turbo motoren in een corsa hangen..
https://www.youtube.com/watch?v=TrTTcUZiuEs <== deze heeft tegen de 300 pk…6 februari 2017 om 21:33 #18338218[quote quote=18338212]motor en turbo nalopen op oliesporen/verbruik
ik wil niet m-tech promoten ofzo.. maar hun ombouwkit maakt het inbouwen plus beschrijving wel makkelijker
in de beschrijving staat namelijk ook wat je moet doen met de kabelboom…
remmen van een astra overnemen ( 16″wielen zijn hiervoor vereist minimaal) en als de auto voor doorhangt door een grotere motor ( meer gewicht) kijken voor een schroefsetje om de voorkant wat omhoog te zetten of een kit die een zwaardere aslast heeft om het gewicht van je motor te compenseren
en als laatste omkeuren bij de rdw.. moet opzich bij een goede inbouw geen probleem zijn.. alleen zijn ze wel strenger dan ombouwen in een auto voor 1998als je wat problemen hebt kun je kijken in engeland.. daar wordt het genoeg gedaan.. 2.0 turbo motoren in een corsa hangen..
https://www.youtube.com/watch?v=TrTTcUZiuEs <== deze heeft tegen de 300 pk…[/quote]
Oke bedankt!
heb inderdaad al de kit van mtech gezien, ken alleen niemand die er ervaring mee heeft, ziet er wel goed uit.
ik kom inderdaad op veel engelse fora uit die een 2L in hun corsa hangen, ook paar met uitleg alleen mijn engels is niet de beste helaas.6 februari 2017 om 21:44 #18338221in engeland zijn de regels wel een beetje soepeler dan in nederland… wat ik daar af en toe op de weg zie en op fotos.. daar voor zou je hier niet eens de buurt uit komen zonder door de politie aan de kant gezet te worden…
als je veel zelf fabricage e.d. wil voorkomen is zo`n kit het beste… probleem hadden ze vroeger met de assen.. maar dat zou nu al een tijd opgelost zijn..
als je aan zo`n kit en ombouw begint.. hou ons op de hoogte.. er zullen vast wel mensen zijn hier die geintresseerd zijn en indien nodig kunnen we in het topic antwoord geven je vragen als je ergens niet uit komt…
6 februari 2017 om 21:48 #18338222[quote quote=18338221]in engeland zijn de regels wel een beetje soepeler dan in nederland… wat ik daar af en toe op de weg zie en op fotos.. daar voor zou je hier niet eens de buurt uit komen zonder door de politie aan de kant gezet te worden…
als je veel zelf fabricage e.d. wil voorkomen is zo`n kit het beste… probleem hadden ze vroeger met de assen.. maar dat zou nu al een tijd opgelost zijn..
als je aan zo`n kit en ombouw begint.. hou ons op de hoogte.. er zullen vast wel mensen zijn hier die geintresseerd zijn en indien nodig kunnen we in het topic antwoord geven je vragen als je ergens niet uit komt…
[/quote]
ja dat is natuurlijk waar!
budget is genoeg voor evt die kant en klare kit, ben momenteel nog informatie verzamelen wat het allemaal met zich meebrengt,
wanneer ik eraan ga beginnen maak ik zeker een topic aan om iedereen op de hoogte te houden!
ook handig wanneer ik er zelf niet meer uitkom haha…6 februari 2017 om 22:18 #18338225een klein detail wat ook mee moet is een andere benzinepomp die een grotere pomp capaciteit heeft… kan soms vergeten worden…
21 maart 2017 om 10:17 #18340880Pomp van een Mulitpoint injectie (x14xe, x16xe) Corsa B is sterk genoeg voor een Phase3 C20LET, dus ik denk ook voor een Z20LET.
Persoonlijk zou ik dan gelijk voor een Z20LEH gaan, maar goed je zit altijd met CANBUS motor in een niet CANBUS auto te rommelen.
Een vrijprogrammeerbaar motormanagement (zoals VEMS) kan hierbij helpen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.