Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vraag: wie verbouwt auto’s? Nu eerst een aanhanger!
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2017om 21:18 door hans twilhaar.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2013 om 11:49 #17256411
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik kan zelf geen auto’s verbouwen, dus ben op zoek naar iemand of een bedrijf die dat kan doen. Zoektocht op internet heeft tot dusver niets opgeleverd.
Wat is de bedoeling? Ik wil een Ascona B sedan om laten bouwen tot een stationwagon.
Wie weet iemand die dat kan/wil doen? Waar kan ik terecht?Groeten,
Richardps. heb al een Rekord C, maar die blijft origineel.
26 maart 2013 om 12:15 #18118889Dus je wilt eigenlijk dat iemand dit voor je maakt:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=14201926 maart 2013 om 12:43 #18118890Zoiets ja, maar dan als caravan, dus zijkanten dicht plaatwerk.
26 maart 2013 om 14:43 #18118891Mischien Romijn?
Zijn zoon zit hier op het forum, “Bettus Accu”. ;)
27 maart 2013 om 07:42 #18118892Toevallig heb ik bij Romijn een paar weken geleden een trekhaak onder mijn Rekord laten zetten. Ze doen ook restauraties, maar of ze ook dit soort verbouwingen doen?
27 maart 2013 om 08:34 #18118893Je kunt ze het in ieder geval vragen?
Ze zijn er handig genoeg voor.27 maart 2013 om 08:55 #18118894misschien dat ‘pipo’ je verder kan helpen.
die doet wel meer van die maffe dingen :D27 maart 2013 om 11:54 #18118895@Christian-tsx wrote:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=153740
misschien dat ‘pipo’ je verder kan helpen.
die doet wel meer van die maffe dingen :Den bedankt :swear haha
heb ook nog wel een e rekord station te koop scheelt je een hoop geld en tijd
27 maart 2013 om 17:36 #18118897ja hoor grote verbouwingen geen probleem. me vader is daar een ‘ster’ in. nog nooit een caravan gebouwd. maar wel 3x een cabrio, waarvan 1 kompleet elektrisch. :thumb
27 maart 2013 om 18:46 #18118896@bettus accu wrote:
ja hoor grote verbouwingen geen probleem. me vader is daar een ‘ster’ in. nog nooit een caravan gebouwd. maar wel 3x een cabrio, waarvan 1 kompleet elektrisch. :thumb
cabrio is niet zo,n probleem dan haal je juist iets weg hahaah station moet er juist wat bijkomen wat ook in de stijl van de auto is. ;)
maar alles is te maken als er maar tijd en geld genoeg is
:vertag27 maart 2013 om 19:55 #18118898Dan moeten we daar mischien 18 mei maar eens over praten, er is geen haast bij, heb ook nog geen ascona staan.
27 maart 2013 om 23:43 #18118899@pipo wrote:
@bettus accu wrote:
ja hoor grote verbouwingen geen probleem. me vader is daar een ‘ster’ in. nog nooit een caravan gebouwd. maar wel 3x een cabrio, waarvan 1 kompleet elektrisch. :thumb
cabrio is niet zo,n probleem dan haal je juist iets weg hahaah station moet er juist wat bijkomen wat ook in de stijl van de auto is. ;)
maar alles is te maken als er maar tijd en geld genoeg is
:vertagals je een goede cabrio bouwt dan zit daar ook het nodige denkwerk aan voordat je iets gaat bouwen. en vooral als het net origineel moet lijken.
bij een caravan zit je natuurlijk wel te kijken met een achterklep die je speciaal moet produceren. en het dak natuurlijk ook. maar ik denk dat als je een donor dak er tegenaan zal ‘plakken’ dat je al een stap in de goede richting doet. ;)
28 maart 2013 om 10:39 #18118900AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij n cabrio zal er ook nog wel wat aangezet moeten worden
Iedergeval bodumplaat verstevigenVan een sedan n station maken is ook meer als alleen n anderdak
En achterklepHalve interieur zal opnieuw ingericht moeten worden
De brandstof tank wil je tenslotte ook niet midden in de laadruimte hebben liggenPersoonlijk zou ik liever n d of e rekord station nemen
Ipv n b ascona verbouwen
Maar das ieder voor zich28 maart 2013 om 10:41 #18118901AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je dit wel wild doorzetten
Ben je waarschijnlijk nog beter af met een b manta cc als basisDan daar ascona front opzetten
En dak van b.v d rekord station gebruiken ;)28 maart 2013 om 18:07 #18118902@louwe 16 klepper wrote:
Als je dit wel wild doorzetten
Ben je waarschijnlijk nog beter af met een b manta cc als basisDan daar ascona front opzetten
En dak van b.v d rekord station gebruiken ;)cabriotje is wel iets makkelijker ja eventueel delen van golf 1 of bmw e30 gebruiken word vaker gedaan.
caravan bouwen is net wat anders ja wel te doen maar vel aanpaswerk zoals louwe al zegt maar verwacht dat een manta cc een te korte bodem heeft.
misschien dat een bmw e30 stationcar wel als donor gebruikt kan worden omdat de e30 cabrio ook bij een ascona gebruikt word. en tank enz zijn altijd oplossingen voor en hij wil een pannelvan dus interieur is niet nodig schat ik28 maart 2013 om 19:56 #18118903AnoniemLid sinds:
1 January 1970Met interieur bedoelde ik dus n vlakke laadvloer
Neem aan dat dat der wel in moetDenk dat de lengte van de bodumplaat van een cc wel meevalt
Voordeel is dat daar de tank enz der al onderhangtJe kunt er zo ascona deuren spatschermen motorkap op schroeven
Dan front overzetten A en B stijlen met voorste stuk dak van een b ascona erop
En achterste stuk dak vanaf de B stijlen van d rekord stationDan ben je al vlot n ent in de juiste richting
Een e30 ombouwen
Lijkt mij n veel grotere klus :hmmz28 maart 2013 om 20:17 #18118904Technisch gezien is het wel haalbaar en ook niet zo ontzettend moeilijk, hoe de RDW erover denkt weet ik niet, maar als er nog een interieur bij komt en dat moet ook nog als zijnde origineel eruit zien, dan wordt het wat lastiger een goede combi te vinden die dat doet.
28 maart 2013 om 21:25 #18118905nee bedoelde delen van een e 30 gebruiken als het dak overeenkomt de achterklep is bij een e 30 ook al raar met die achterlichten .
rdw hoef je niet heen er verandert niks op je kenteken. ja gewicht maar das bijzaak.bij oudere auto s staat gemiddelt niks op kenteken sedan of combi28 maart 2013 om 21:34 #18118906AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja ok dan snap ik het :thumb
Daklijn van een e30 oogt wat te modern
Ben ik bangDan komt het d rekordstation dak t dichstbij de
Lijnen van die ascona die hierboven staatOf eventueel a ascona station
Maar de t.s. zal zelf wel al iets van een idee in z.n hoofd hebben :thumb
28 maart 2013 om 21:57 #18118907op zich is het wel te maken.maar denk als je gaat kijken naar het kostenplaatje dat je beter een a ascona of een e rekord kunt kopen
28 maart 2013 om 22:51 #18118908Verhaal RDW weet ik zo nog niet, immers met een cabrio zou dan hetzelfde verhaal op gaan, goed bij de ene haal je wat weg en de ander voeg je wat toe, maar je veranderd wel de constructie, het kan zijn dat het met APK niks doet, maar wel als je staande gehouden wordt.
Vooral tegenwoordig is dat volk lastig.
Ik snap de beweegredenen wel, je hebt dan ook wat aparts, geen 13 in een dozijn model auto en als je B-Ascona’s nu leuk vindt…
Vond de C-ascona station ook leuk, maar daar waren alleen Vauxhall’s versie’s van, maar dat is weer af fabriek, dit is leuker.
29 maart 2013 om 15:06 #18118909Hier heb ik ook nog een mooie uitvoering gevonden, alleen nog even een kap erop maken:
http://commodore-a.blog.cz/1106/opel-ascona-b-pick-up-12-opel-tagestreffen-waldsassen-2011″ onclick=”window.open(this.href);return false;29 maart 2013 om 15:45 #18118910het ziet er niet uit maar is wel makkelijker maken dan dat je er een dak op bouwt
1 december 2013 om 11:16 #18118911De ascona panelvan is het nog niet geworden (zoek nog een geschikte donorauto), maar dit wel met garage Romijn besproken. In de tussentijd hebben ze voor mij ‘even’ iets anders gemaakt voor achter de rekord.
Een aanhanger gemaakt van een achterkant en daar een voorkant weer op gelast, voorkant dichtgemaakt, motorklep en kofferdeksel zitten er nog gewoon op en functioneren ook, de achterkant ziet er hetzelfde uit als de achterkant van de auto.1 december 2013 om 12:12 #18118912Gaaf!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.