Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vraag: Wel of niet schokbrekers vervangen bij het monteren v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 23:18 #17232751
Ik zit er al een tijdje over te denken, maar wil mijn auto, Vectra C 2.2 DTI uit 2003, graag verlagen. Dit wil ik graag doen met verlagingsveren van Weitec en dan 30 mm verlagen. (En tegelijk 18 inch Irmscher Evo Star velgen eronder)
Alleen hoor ik nu verschillende verhalen van zowel automonteurs en mensen van de autoshop die ook ieder weer een andere mening hebben. En aangezien zij je ook wel eens wat wilen verkopen weet ik ff niet meer wie ik moet geloven.
– Aan de ene kant hoor ik dat het verstandig is om gelijk ook mijn schokdempers te vervangen, omdat deze wel eens ingesleten kunnen zijn en ik dit (later) kan gaan merken.
– En aan de andere kant hoor ik dat het allemaal niets moet uitmaken en gewoon de verlagingsveren eronder kan doen, ook omdat als je zwaar beladen bent de schokbrekers ook meer inzakken en je dan ook niets merkt. En dat je bij een verlaging van 30 mm toch ook nog wel voldoende schokbreker overhoudt.
En ik weet dat een schroefset mooi is, maar kost allemaal wel een stuk meer geld, dus vandaar.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe denken jullie hierover?:hmmz
14 februari 2011 om 01:41 #17816927Een schokbreker doet niets meer of minder als je vering regelen. Je veren veren in als je een hobbel overrijd, maar om te voorkomen dat je gelijk tegen het dak zit vangt de schokbreker een deel van die klap op en hij zorgt er ook voor dat ie niet een half uur nadeint.
Als je je auto verlaagd dan zou mijn advies zijn om er ook andere (passende) schokbrekers onder te leggen, dit omdat je anders sneller tegen het einde van je veerweg aanzit.
Daarbij stuurt het ook grandioos dus wil je echt profijt hebben van je verlaging absoluut doen. Ik ben zelf voor gele koni’s gegaan, is een aardige investering maar die betaalt zich dubbel en dwars terug.
14 februari 2011 om 10:14 #17816928Zou ook gelijk de schokbrekers vervangen. Scheelt een hoop werk.
En het is dan gelijk een set die op elkaar afgestemd is. B4 is niet zo duur en B6 gaat ook nog wel kwa paaseieren:afroSafe driving Jurgen.
14 februari 2011 om 10:30 #17816929Tot en met 3mm verlaging is het niet nodig om je schokdempers te vervangen, daaronder wel.
Dus het is geheel aan jezelf of je dit wilt doen.
Het zal natuurlijk nog strakker sturen, maar ja zoals je het zelf al zei: er zit wel een kostenplaatje aan vast.Greetz, Bono.
:afro14 februari 2011 om 10:34 #178169303 mm of bedoel je eerder 30 mm denk ik?
14 februari 2011 om 10:45 #17816931[rquote=1868256&tid=142672&author=Koentjuh88]3 mm of bedoel je eerder 30 mm denk ik?[/rquote]
Yepzzz, rekenen is nooit mijn sterkste punt geweest. ;)
14 februari 2011 om 10:48 #17816932Ik heb ook van auto monteurs gehoord dat als je maximaal 3CM verlaagd het geen probleem moet zijn. Maar eigenlijk verteld iedereen weer iets anders het is gewoon moeilijk om er achter te komen wat nu echt goed is.
Check maar eens op site van autobanden. Er word altijd gezegd zorg ervoor dat er voldoende lucht in je banden zit. Maar er staat nooit bij hoeveel lucht genoeg is. :o Ik heb namelijk ook sinds afgelopen jaar 18″Inch Irmscher sportstars onder mijn astra G liggen. En deze zomer komt er een OPC2 verlaging set onder mijn 2.0 16V DTI diesel. Om de wielkasten nog net wat mooier te vullen.
Heel veel succes met het verlagen. En vooral met je geweldig mooi Irmscher Sportstars.:D
14 februari 2011 om 10:59 #17816933[rquote=1868267&tid=142672&author=Dolby]Ik heb ook van auto monteurs gehoord dat als je maximaal 3CM verlaagd het geen probleem moet zijn. Maar eigenlijk verteld iedereen weer iets anders het is gewoon moeilijk om er achter te komen wat nu echt goed is.
[/rquote]Ja, inderdaad je hoort constant weer wat anders. Ik las net op de site van Weitec dat tot 40 mm verlagen geen ingekorte schokdempers nodig zijn. Dus ook wat Bono zei.
Dus ik denk dan ook dat ik geen ingekorte schokdempers ga halen en dan dus alleen verlagingsveren.14 februari 2011 om 11:13 #17816934Heel veel succes met je verlaging dat zal zeker mooi staan met je 18″inch Irmschers.
14 februari 2011 om 11:33 #17816935Denk het ook, dank je wel
14 februari 2011 om 14:00 #17816936Ja, inderdaad je hoort constant weer wat anders. Ik las net op de site van Weitec dat tot 40 mm verlagen geen ingekorte schokdempers nodig zijn. Dus ook wat Bono zei.
Dus ik denk dan ook dat ik geen ingekorte schokdempers ga halen en dan dus alleen verlagingsveren.[/rquote]Ik heb zelf ook een veccie c en daar kort geleden een verlagingssetje (-3 cm) van eibach (aanrader) ondergelegd.
Je behoud ondanks de verlaging nog comfort en de looks gaan er met 100% op vooruit.14 februari 2011 om 16:53 #17816937Ik heb de mijne ook met Eibach’s 3 cm verlaagd en gewoon de orginele schokbrekers behouden,gaat gewoon prima en vervangen kan altijd nog he ;)
14 februari 2011 om 18:35 #17816938[rquote=1868276&tid=142672&author=Koentjuh88]
[rquote=1868267&tid=142672&author=Dolby]Ik heb ook van auto monteurs gehoord dat als je maximaal 3CM verlaagd het geen probleem moet zijn. Maar eigenlijk verteld iedereen weer iets anders het is gewoon moeilijk om er achter te komen wat nu echt goed is.
[/rquote]Ja, inderdaad je hoort constant weer wat anders. Ik las net op de site van Weitec dat tot 40 mm verlagen geen ingekorte schokdempers nodig zijn. Dus ook wat Bono zei.
Dus ik denk dan ook dat ik geen ingekorte schokdempers ga halen en dan dus alleen verlagingsveren.[/rquote]B6 zijn ook niet ingekort.:P Hoe oud zijn je huidige schokbrekers? Zijn het de originele, die hebben nog wel eens last van vroegtijdig lekken:afro Allemaal zaken waar je aan dient te denken. Straks heb je de veren er onder en kun je vier maanden later weer alles los gooien. Nu is dat bij een c achter een kwestie van 2 bouten maal 2 maal maar voor moet de hele veerpoot uit elkaar….. En als je dat dan toch gaat doen neem dan gelijk dit setje nieuw mee. Kost maar een paar knaken maar wordt wel door de duitse TUV aangeraden….
Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.