Vraag voor een vriend, Astra H radio vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Vraag voor een vriend, Astra H radio vervangen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Switch
    Deelnemer

Goedenavond allemaal!

Ik heb zelf geen Opel, maar een goeie vriend van me wel. Onlangs voor z’n verjaardag, heb ik een radioframe met ISO verloopkabels voor hem gekocht via Winparts. Hij wilt al jaren lang muziek in de auto.

Hij is een leek op auto’s, nu ben ik ook geen expert maar heb wel redelijk wat radio’s vervangen in al m’n auto’s. Alleen bij hem lijkt het totaal niet te lukken.

Heb nu al 3 kabelsets en 4 verschillende radio’s geprobeerd, waarvan ik weet dat ze 100% werken. Werkend uit auto’s gehaald, en toen ik ze er weer in deed, deden ze het allemaal prima.

Is er iets wat ik fout doe? Ik heb kabels gecontroleerd, alles zou op de juiste plaats moeten zitten. Radio gaat niet aan, niet op acc of met lopende motor.

Het gaat om een 2007 Astra H vijfdeurs non-start stop met een CD30.

Als iemand bijvoorbeeld een foto heeft hoe hun wel werkende radio zit aangesloten, zou dat al heel erg helpen! Ik kom er echt niet uit.

Als een dergelijk topic al vaker is langsgekomen dan excuses daarvoor!

Alvast bedankt allen!

opel-mark
      Deelnemer

de astra H heeft een converter ertussen nodig, het is canbus gestuurd

Haasje17
        Moderator

Er is geen geschakelde Plus aanwezig in een Astra H, dus je moet die of zelf aanleggen of een speciale canbus geschakelde radio aanschaffen.

Heel veel radios zijn canbus ready, maar dan bedoelen ze enkel vaak de stuurbediening.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.