VRAAG VOOR DE ECHTE PROFFS..

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren VRAAG VOOR DE ECHTE PROFFS..

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18252142
    ZakhooiTM
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 November 2013

      Mocht je het interessant vinden, zo ziet hij er van binnen uit (had er nog een liggen die toch stuk was)

      Er zit een speciale potting comound in, soort gel die heel vervelend er uit te krijgen is…
      Ik zou je aanraden om gewoon te gaan zoeken naar een andere ECU die niet al te duur is, weet niet waar je woont anders kan ik het spul zonder veel moeite voor je uitleren en weer inleren.

      Mijn ervaring met Ecu’s met dit soort verschijnselen is dat ze niet zelf te fixen zijn en het met de tijd alleen maar erger wordt door het krimpen en uitzetten van de metalen (thermal stress genoemd, wat ook de rede is bij de vele laptop’s, GPU’s en ander BGA solderingen)
      Je kan hem ook laten repareren door ACTronics via een garage maar dan ben je uiteindelijk 500 euro lichter + (wat iemand hier al is overkomen) de ECU gaat alsnog aan iets anders dood of de reparatie houd het niet lang uit.

      Dit is trouwens een ECU die gerepareert is door ACTronics en 2 maanden later weer stuk was.
      Als je goed kijkt zie je bij een daar een redelijke soldeer blob zitten

      #18252143
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Je moet ze ook niet laten repareren bij ac tronics te duur en vaak weer stuk naar een paar maanden. Ik stuur ze naar polen, krijg je ze terug met nog 2 jaar garantie ook.

        #18252144
        karthur8
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 December 2006

          Ik heb de ecu uit elkaar gehaald en ik heb 1 aansluiting gevonden welke niet goed was…en deze gaat zo te zien naar pin 31. Het wordt inderdaad wel een moeilijke zaak om dit draadje wat je maar net met blote oog kan zien weer vast te krijgen….temeer ook door die gel welke ze er in gegoten hebben. Het is zo te zien zeer moeilijk om deze gel te verwijderen van zo een dun draadje zonder dit draadje en/of haar omliggende draadjes te beschadigen. (… ik heb hier overigens niet het Simtec 71 model ECU als hierboven op de foto maar het andere model 71 ECU van Simtec met drie bevestigingsboutgaten. ) Nou ja….eerst maar ffkes slapen….genoeg voor vandaag.. en morgen als ik wakker wordt heeft mijn breintje wellicht tijdens de nacht ‘doorgewerkt’ en een oplossing op mijn ontbijtbordje neergelegd.

          gegroet en bedankt,
          Karthur8

          #18252145
          koenelsenaar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2010

            @Haasje17 wrote:

            Je moet ze ook niet laten repareren bij ac tronics te duur en vaak weer stuk naar een paar maanden. Ik stuur ze naar polen, krijg je ze terug met nog 2 jaar garantie ook.

            Hoe heet dat bedrijf? En wat kost het? mag ook per pb…

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.