Ik ben zelf druk bezig mijn C om te bouwen naar 2.0.
Nu kwam ik deze foto tegen van een GTE
Maar waarom heeft die dat steuntje in het midden?
Ik wilde dit bij mij helemaal weg halen, alleen als het bij de kadettjes met dikke motoren dit standaard hebben dan twijfel ik.
Bij een 1.2 zit hier het mechanisme van de carburateur aan maar bij een 1.6 of 2.0 toch niet?
De eerste GT/E’s waren 1200 automaat kassen, deze foto is ook van een C1 gt/e.
De kas van een 1200 automaat is hetzelfde als die van een 1600 automaat en de gte’s
Enkel zijn er bij de 1600en de gte later wat aanpassinkjes gedaan, zoals die steuntjes die weggeslepen worden.
waarschijnlijk was er een apparte productielijn voor de gte’s en werden daar gewoon kale 1200 coupe’s heen gebracht.
wel grappig. ik wist het ook niet. ik dacht altijd als ik dat steuntje zag dat hij nep was :jerry
maar het nummer in de kofferbak vloer wijkt wel af bij de GT/E’s :hmmz
dus met de procutie van de koets weten ze al wel welke een gte word en welke niet :hmmz
Auteur
Berichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.