Vraag verlagingsveren icm gastank.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vraag verlagingsveren icm gastank.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263016
    needenaar25
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 September 2013

      Hallo allemaal,

      Ik heb een Vectra C sedan uit 2002
      Ik was van plan om de auto te verlagen door middel van een verlagingveren set.
      Op het internet lees ik dat je de auto maximaal 35mm kan verlagen zonder de schokbrekers te vervangen.
      Ik heb een LPG ringtank in de reservewielophanging liggen waardoor de auto iets meer in de veren hangt aan de achterkant.
      De tank weeg ongeveer 40 kg en 40 liter gas weegt in vloeibare vorm ietsjes meer als 20 kilo, dus zit er 60 kilo extra belasting op de achterveren, en omdat de tank toch redelijk ver aan de achterkant van de auto ligt veert de auto dus redelijk in.

      Ik wil een setje veren aanschaffen die achter 30mm verlagen en voor 35mm om het gewicht van de tank te compenseren.
      Omdat de auto dus nu eigenlijk standaard ongeveer 5mm lager ligt aan de achterkant, kan ik dan de auto wel 30mm verlagen zonder snel onderin de veren te zitten?
      Ik weet dat de veren stugger zijn om de verlaging te compenseren maar twijfel hier toch over.

      Zou ik ook bijvoorbeeld verlagingsveren kunnen nemen van de station uitvoering? Die achterveren zijn van nature al anders omdat de achterkant meer weegt en de veren dus meer omhoog hebben te houden.

      Of zou ik dan toch voor een mildere verlaging moeten gaan, zoals 25/20mm?

      Groeten
      Maarten

      #18204509
      needenaar25
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2013

        En zouden GTS 3.2 veren een mogelijkheid zijn? Aangezien een GTS al 20mm lager ligt dan een sedan?

        groeten
        Maarten

        #18204510
        C00kie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 June 2013

          Zou zeker niet de auto achter meer verlagen dan voor.. zoals je al zei door de gastank ligt de auto achter al iets lager. Met 30 voor en 35 achter krijg je een auto die achter helemaal doorgezakt lijkt. Als je niet te extreem wil doen zou ik gewoon voor een Eibach set van 30mm gaan. Goede kwaliteit en het doorzakken door de gastank kun je wel verwaarlozen.

          #18204511
          needenaar25
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 September 2013

            Stomme ik natuurlijk, bedoel ook 35mm voor en 30 achter. Zal even de post aanpassen.
            Ik kan ook een setje gts veren kopen, die zijn al 20mm lager, zou dat passen op mijn standaard schokbrekers? Of passen de veren helemaal niet?

            #18204512
            C00kie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2013

              Geen idee of dat gaat passen maar zou zoals eerder gepost een Eibach set bestellen op basis van jou uitvoering. Kost je tussen de 150-200 en dan weet je zeker dat alles goed in balans is en als je hem achter toch te laag vind kun je altijd nog een setje hulpveren achter plaatsen.

              #18204513
              gwriemersma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2010

                Je kunt zonder schoks te vervangen iig wel 30mm zakken en geloof dat max zelfs 40mm nog gaat zonder schoks te wisselen

                #18204514
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Heb je je auto regelmatig vol beladen en of trek je vaak een zware aanhanger (of zelfs gecombineerd), dan zou ik hem niet zo snel verlagen als je ook nog een gastank er in hebt.

                  Nu is een C Sedan anders dan een B Station, maar met mijn standaard sportveren met volle belading (4 personen en kofferbak vol) en nog een aanhanger er achter van dik 1500kg, toen hing die volledig op de veren en zelfs af toe de wielkasten geraakt.

                  #18204515
                  needenaar25
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2013

                    Nee, heel zelden dat er belading in komt en dan is t een keer een paardentrailer voor verhuizingen, geen zware aanhangers en dergelijke omdat ik daar helemaal niet mee mag rijden.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.