Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vraag verlagingsveren icm gastank.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2014 om 20:55 #17263016
Hallo allemaal,
Ik heb een Vectra C sedan uit 2002
Ik was van plan om de auto te verlagen door middel van een verlagingveren set.
Op het internet lees ik dat je de auto maximaal 35mm kan verlagen zonder de schokbrekers te vervangen.
Ik heb een LPG ringtank in de reservewielophanging liggen waardoor de auto iets meer in de veren hangt aan de achterkant.
De tank weeg ongeveer 40 kg en 40 liter gas weegt in vloeibare vorm ietsjes meer als 20 kilo, dus zit er 60 kilo extra belasting op de achterveren, en omdat de tank toch redelijk ver aan de achterkant van de auto ligt veert de auto dus redelijk in.Ik wil een setje veren aanschaffen die achter 30mm verlagen en voor 35mm om het gewicht van de tank te compenseren.
Omdat de auto dus nu eigenlijk standaard ongeveer 5mm lager ligt aan de achterkant, kan ik dan de auto wel 30mm verlagen zonder snel onderin de veren te zitten?
Ik weet dat de veren stugger zijn om de verlaging te compenseren maar twijfel hier toch over.Zou ik ook bijvoorbeeld verlagingsveren kunnen nemen van de station uitvoering? Die achterveren zijn van nature al anders omdat de achterkant meer weegt en de veren dus meer omhoog hebben te houden.
Of zou ik dan toch voor een mildere verlaging moeten gaan, zoals 25/20mm?
Groeten
Maarten1 januari 2014 om 21:58 #18204509En zouden GTS 3.2 veren een mogelijkheid zijn? Aangezien een GTS al 20mm lager ligt dan een sedan?
groeten
Maarten2 januari 2014 om 22:45 #18204510Zou zeker niet de auto achter meer verlagen dan voor.. zoals je al zei door de gastank ligt de auto achter al iets lager. Met 30 voor en 35 achter krijg je een auto die achter helemaal doorgezakt lijkt. Als je niet te extreem wil doen zou ik gewoon voor een Eibach set van 30mm gaan. Goede kwaliteit en het doorzakken door de gastank kun je wel verwaarlozen.
2 januari 2014 om 22:50 #18204511Stomme ik natuurlijk, bedoel ook 35mm voor en 30 achter. Zal even de post aanpassen.
Ik kan ook een setje gts veren kopen, die zijn al 20mm lager, zou dat passen op mijn standaard schokbrekers? Of passen de veren helemaal niet?2 januari 2014 om 22:54 #18204512Geen idee of dat gaat passen maar zou zoals eerder gepost een Eibach set bestellen op basis van jou uitvoering. Kost je tussen de 150-200 en dan weet je zeker dat alles goed in balans is en als je hem achter toch te laag vind kun je altijd nog een setje hulpveren achter plaatsen.
3 januari 2014 om 06:48 #18204513Je kunt zonder schoks te vervangen iig wel 30mm zakken en geloof dat max zelfs 40mm nog gaat zonder schoks te wisselen
3 januari 2014 om 17:20 #18204514Heb je je auto regelmatig vol beladen en of trek je vaak een zware aanhanger (of zelfs gecombineerd), dan zou ik hem niet zo snel verlagen als je ook nog een gastank er in hebt.
Nu is een C Sedan anders dan een B Station, maar met mijn standaard sportveren met volle belading (4 personen en kofferbak vol) en nog een aanhanger er achter van dik 1500kg, toen hing die volledig op de veren en zelfs af toe de wielkasten geraakt.
3 januari 2014 om 18:04 #18204515Nee, heel zelden dat er belading in komt en dan is t een keer een paardentrailer voor verhuizingen, geen zware aanhangers en dergelijke omdat ik daar helemaal niet mee mag rijden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.