Vraag schijven + blokken

Forumindex Forums Modellen Astra Vraag schijven + blokken

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    iquick
    Deelnemer

Beste leden, mijn schijven zijn op en nu wil ik nieuwe schijven via Ebay bestellen. Ik zat dus te denken aan Zimmermann 308mm maar ik wil wel goede blokken hebben, dus ik dacht aan EBC Green of Ferodo normale, weet niet meer precies hoe die heet, premium of zo iets, maar je hebt ook de DS2500. Ik vraag mij af of deze genoemde blokken wel samen kunnen werken met normale schijven? Of moet ik hier perse sportschijven voor hebben? Want ik kan ook geperforeerde sportschijven van Zimmermann kopen maar met een normale set en sportremblokken ben ik goedkoper uit dan met sportschijven inclusief sportblokken. Voorkant geperforeerd en achter normaal zou dus niet zo mooie staan, achter is nog perfect dus die hoef ik niet te vervangen. Alle tips zijn welkom.

Silence
      Deelnemer

Ik heb toevallig net een set zimmerman sport schijven en ferrodo ds performance blokken besteld, huer kwam ik heel erg goede recenties over tegen op het internet.
        Of het bevalt kan ik nog niet zeggen want het is nog niet binnen.

chieltjuh
        Deelnemer

Even vraagje erbij gooien,

Ik wil een goedkoop setje remmen en schijven kopen.
          Ik neem aan dat dit gewoon voldoende remt of gaat dat niet werken?

merkloos/merken aangeraden of afgeraden?

Vannos
          Deelnemer

remmen doet het altijd.

alleen goedkope merken krijg je last vast.

Piepende remmen meestal binnen de 5.000/10.000 km ( ook niet altijd ligt aan je remgedrag)
            Kromme schijven ( je stuur gaat trillen als je gaat remmen )

dat zijn wel de meest voorkomende klachten die ik ken met goedkope remblokken en schijven !.

iquick
            Deelnemer

Ik heb gister dus een set Zimmermann normale schijven plus EBC greenstuff besteld uit Nederland, blokken bij GMB-Tuning, kreeg nog 20% korting, schijven bij Franssen CarParts. Totaal was ik dus 190 euro kwijt, Ebay was duurder. Ik was ook helemaal vergeten dat ik deze vraag eerder had gesteld, stom, kwam er later pas achter. De blokken hebben het nog goed een jaar volgehouden.

Galaxy Nexus Tapatalk

chieltjuh
              Deelnemer

Thx duidelijk, dus aanrader om dus niet de eerste de beste te kopen.

Geen zin in gepiep en getril

iquick
                Deelnemer

Niet de eerste beste schijven kopen die goedkoop zijn idd, geef ietsjes meer uit dan ben je zeker van je zaak, omdat wij een grote reis plannen, ben ik voor sterkere blokken gegaan, anders was ik ook goedkoper uit met standaard blokken van Zimmermann, rond de 150 euro. Schijven van Zimmermann zijn van perfecte kwaliteit. Dit is de eerste keer dat ik sport blokken eronder gooi, kijken wat voor verschil het maakt, de EBC green schijnt minder te stoffen.

Galaxy Nexus Tapatalk

chieltjuh
                  Deelnemer

Ik ga nog even navraag doen bij mijn lokale leverancier.

Ik kwam op 123,- uit voor een bosch set(schijven en blokken voor)
                    De zelfde set Brembo was een tientje duurder. (horen zeggen dat dat erg goeie remmen zijn)

YaMaGa

Is dat moeilijk te steken op een astra G?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.