Vraag over uitrollen van wielkasten

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vraag over uitrollen van wielkasten

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    RISL
    Moderator

Zit er al een tijdje over te denken om m’n auto (Astra G Coupé) dusdanig te verlagen dat het uitrollen van m’n wielkasten noodzakelijk is. Nu heb ik me redelijk goed ingelezen (denk ik) over hoe het moet en wat je allemaal nodig hebt enzo, maar een paar dingen bleven me onduidelijk:

– Hoe vergroot je je wielkuipen?
      – Hoe laat je de uitgerolde wielkasten mooi doorlopen in de kunststof bumpers (die dus niet omgerold kunnen worden?

Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen.
      Alvast bedankt.

Gupy
      Deelnemer

Wielkuipen kun je niet vergroten, wellicht dat dit ook niet nodig is.
        Er zijn er ook genoeg (zoals ik) die geen modderkuipen meer hebben.

De bumper zul je idd moeten aanpassen. Ik heb bij mijn vectra aan de achterkant van de bumper een stukje ingeslepen waardoor hij met warmte wat mooier in de lijn omboog in de stadn die nodig was.
        Aangezien de ABS redelijk makkelijk in vorm blijft na afkoelen heb ik er ook aan de binnenkant niks meer aan gedaan.

Makkelijkste werk dit allemaal met een infrarood termeratuurmeter.

RISL
        Moderator

Hey Gupy,
          Zou je misschien wat foto’s willen plaatsen van het resultaat? Van veraf en dichtbij?
          Heb je de bumper met zo’n verf-föhn verwarmd?
          Groeten, RISL

Gupy
          Deelnemer

Foto’s heb ik niet echt veel gemaakt, daar het uitrollen niet voldoende was voor 9J velgen en dan 80mm verlagen is de flex erin gegaan.

Deze had ik nog wel, maar je ziet al met nog meer ging niet lukken zo.

Idd een heteluchtfohn die je kunt instellen. Ik gebruik ca. 100 graden, voor de abs kan wat meer 150+, maar het is en blijft tricky.

Hier nog enkele voorbeelden:

http://img136.imageshack.us/img136/818/i500024.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.dbilas-vectra.de/Verlinkte_Dateien/Bilder/Vectra_b_19Zoll/Meine/640×480/19_Zoll_hinten1_640x480.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Als je echt niet meer wil spuiten achteraf zou ik eerst veel oefenen, want zelfs profs geven geen garantie op dit soort werk.

RISL
            Moderator

Hey,
              dat ziet er wel strak uit! Bedankt voor de tips. Ik zal wel eens wat gaan oefenen.
              Groeten, RISL

robert_corsa

alleen wielranden voor en achter omroller, voor modderkuip eruit, schroefset kopen en volledig aanpassen, verder achter afpersen, en je ligt 1.5 cm van de grond af

RISL
                Moderator

Hey, wat bedoel je met het aanpassen van de schroefset? En wat bedoel je met afpersen?

robert_corsa

veerpoten voor: hulpveer verwijderen, en je kan nog wat dingen doen voor.

achterveren kan je af laten persen, dat wil zeggen lager maken.
                    ook kan je het rubber en stelschroefje er tussen uit trekken.

stuur maar eens een u2u naar blue-mission

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.