Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Vraag over RVS Simons demper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2010 om 19:29 #17216468
Zonet mn RVS 76mm demper binnen gekregen…valt mij iets op:
Bij de ene kant begint het geperforeerde stuk meteen…aan de andere kant zit er eerst een soort loze ruimte met 2 gaatjes en begint de demping pas na zeg 30 cm…
Wat heeft dit voor nut? Welke kant is nou einddemperkant en welke kant kat kant??Iemand??
21 januari 2010 om 22:10 #17597274Idd een apart verhaal (wel een lekkere diameter):o
Als ik moet gokken zou ik , zonder de buitenzijde ervan gezien te hebben , gezien te hebben dat foto 1 de inlaat zijde zou zijn en omdat foto 2 een dunnere diameter (lijkt?) te tonen de uilaat.
Maar die twee gaten zitten in de pijp?
Dan moet je je uitlaat pijp tot eroverheen zien te krijgen , of het zouden bevestigingspunten kunnen zijn voor ophanging of om diverse siertips te kunnen monteren (als het een universele demper is)
Maar jij kunt prima lassen dus dit zal verder geen probleem zijn denk ik.
Succes en show het resultaat als je er helemaal uit bent vooral.:wors
Marcel21 januari 2010 om 22:36 #17597275Ik heb de leverancier gebeld en deze gaat het keurig uitzoeken. Demper komt van NL Tuning en moet zeggen dat mn “klachten” erg serieus werden genomen.
Had nl. meerdere opmerkingen.– Demper kwam gedeukt aan.
– Binnendiameter zou 76,1mm zijn, deze is echter 76mm, zodat je er nu geen 76mm in kan schuiven.
– Waarom loopt het geperforeerde niet gewoon door… waarom zit dat loze stuk er?Ik zal zeker het resultaat hier showen, volgende week afspraak maken en dan gaat deze middendemper en de aangepaste Remus demper eronder…ik ben super benieuwd naar het resultaat, en zeker ook naar het geluid!
21 januari 2010 om 22:42 #17597276hey zag je nog rijden maar je zag me nie maar dat kan want ik ree in me werkbus
jij hebt daarom ook een flinke kachel pijp kerel
nou ben benieuwd of je boven me uit komt
zal wel een beetje herie geven denk ik
we moeten anders nog ie afspreken lijkt me leuk22 januari 2010 om 14:51 #17597277dat gaat giga luid klinken. heb zelf de 63mm uitvoering onder me A corsa c20xe zitten. en ze dempen niet veel, haalt wel de snerp eruit.
dat verschil had te maken met voor en achterkant geloof ik, maar weet zo gauw niet meer wat voor en achter is.
22 januari 2010 om 17:07 #17597278Jullie spreken van 71 en 76 mm uitlaten.
Waarom er nog een onder hangen.
Ben je wel zeker dar je hier nog vermogenwinst
mee haal, ik las al verschillende keren dat 60mm ongeveer
de beste resultaten geeft.
Of is het louter voor de show en lekker luid?22 januari 2010 om 18:51 #17597279ik heb precies de zelfde middendemper eronder gaat want daar gaat het hier om.alleen ging hij bij mij te laag hangen.ik heb hem eronder vandaan gehaald.dat ene hollere stuk is om een extra demper er nog in te bouwen.stel dat de demper nog teveel geluid maakt kan je er nog een klein gedeelte inschuiven. dus dan weet je meteen welke kant voor en na is.
gr.xander
22 januari 2010 om 19:20 #17597280Als ik hem beschadigd ontvangen had (en heb ik ook meegemaakt) zou ik hem direct terugsturen.
Je geld had toch ook geen beschadiging?
En ze hebben geen direct antwoord op jou vragen?
Deze dingen waren voor mij een reden om een compleet systeem te bestelen.
Hoewel je daar ook problemen kunt hebben , maar ik laat dit nog wel zien hier.
In ieder geval succes en ben benieuwd of de nieuwe sound je aanstaat.
gr Marcel22 januari 2010 om 22:57 #17597281origineel gepost door hillclimber16V
Jullie spreken van 71 en 76 mm uitlaten.
Of is het louter voor de show en lekker luid?Hey nouw 60 mm schijnt voor turbo blokken een nadeel te hebben waardoor je als je verder wil met tunen of de orginele pijp er weer onder moet hangen of dat je grooter moet gaan.
Wel mooi pijpje hoor:D ik heb vanaf de cat ook simons rvs dempers :D mooi diep geluid:D
Greetz wes
4 februari 2010 om 13:25 #17597282origineel gepost door hillclimber16V
Jullie spreken van 71 en 76 mm uitlaten.
Of is het louter voor de show en lekker luid?63mm is voor de meeste turbo motoren groot genoeg.
Maar bij een turbo motor is het deste minder tegen druk hoe beter.
De turbo geeft voor koppel onderin tot 1500/2000 toeren zelf al tegen druk en daar na krijg je druk vulling :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.