Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vraag over roetfilter 150 pk cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2009 om 20:00 #17214900
Welkom hierzo Jeroen,
Regeneren doet ie volgens mij alleen bij 70km of hoger.
Maar ff zien wat de rest zegt!8 december 2009 om 20:03 #17562026Ik kwam wel van de snel weg af waar ik ook rustig heb gereden.
Kijk dat een diesel een keertje rookt als je snel optrekt geeft niet.
FF de pijp schoonblazen zegmaar. maar dan is het meestal een zwarte walm.8 december 2009 om 20:05 #17562027zou het effe in de gaten houden, evenals olieverbruik en diesel verbruik, en alle nivo’s in het motorcompartiment.
willem
8 december 2009 om 20:11 #17562028Auto heeft nog fabrieks garantie.
verbruik is 6.3 ltr/100km.
Wij rijden best veel kleine ritjes.
Oliepeil heb ik nog niet gecontroleerd ik hen de auto nu 6 weken.
ik weet niet wat normaal verbruik is van deze auto,onze 100pk cdti 1700 astra h reed 5.3 ltr/100km.
en op de lange rit 4.8ltr/100km.8 december 2009 om 20:21 #17562029Die 1.7CDTi’s zijn gewoon asociaal zuinig, en kan je dan niet heel erg met deze 150pk krachtpatser vergelijken…
Willem
8 december 2009 om 20:29 #17562030Hallo Mike welkom hiero,
Ik heb mijn vec 1.9 150 pk dpf Zaterdag laten tunen bij EDS daar werd opgemerkt dat de roetfilter voor 80% vol zat (snap ik niet omdat ik toch met 120-160 naar duitsland ben gereden) dus hij werd op de testbank vast gezet voor ongeveer 25 minuten met 3000 toeren om op een goede temperatuur te komen, om dan te renegeren
moeten de roetdeeltjes een bepaalde temperatuur hebben (ik weet niet meer wat voor temperatuur maar dat weet opel-limbo misschien nog wel die was er bij) het vol zitten van de roetfilter komt volgens EDS inderdaad door het rijden van korte stukken en je moet met regelmaat effe over de snelweg volgens die jongens.
Eigenlijk is dit geen antwoord op je vraag maar misschien help het wel een beetje.
Mijn vec verbruikte voor het bezoek aan EDS Gemiddeld ook tussen de 6-7 liter op 100 km.
En ik heb ook nog niet die blauwe rook opgemerkt die uit de uitlaat komt zoals bij jou.Jan
8 december 2009 om 20:35 #17562031Ik heb het ook pas 1 keer gezien hoor.
ik dacht misschien is die aan het regenereren.(wat een rotwoord).8 december 2009 om 20:35 #17562032mooie voor scrabble..
8 december 2009 om 20:59 #17562033Quote:opel-limbo misschien nog wel die was er bijHeb alleen Roel gezien!!!
8 december 2009 om 21:58 #17562034origineel gepost door opel-limbo
opel-limbo misschien nog wel die was er bij
Heb alleen Roel gezien!!!
Okè misschien weet ROEL het wel die was erbij:P
Jan P.s verander je signature eens Roel:wors
9 december 2009 om 07:55 #17562035origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door opel-limbo
opel-limbo misschien nog wel die was er bij
Heb alleen Roel gezien!!!
Okè misschien weet ROEL het wel die was erbij:P
Jan P.s verander je signature eens Roel:wors
Regenereren gebeurt in het roetfilter als de uitlaatgassen een temperatuur bereiken van 530graden. Zoiets was het toch Jan???
PS: Jan, heb mijn signature aangepast. Sorry, wilde dit op een onbewaakt moment doen!!!!
9 december 2009 om 08:45 #17562036origineel gepost door speaker
Regeneren doet ie volgens mij alleen bij 70km of hoger.Standaard vindt regeneratie plaats om de 5000 kilometer bij een snelheid vanaf 70 kilometer per uur in de 6de versnelling. Vandaar dat het wordt aangeraden om regelmatig de snelweg te pakken aangezien het lastig wordt om 70 kilometer per uur in de 6de versnelling te rijden. Er liggen nu zelfs folders bij de VOD die aangeven dat als je een rustige rijder bent je beter een lagere motorisering kunt nemen dan een hoge (lees DTL tegen DTH. Blauwe walm heeft volgens mij niks met regeneratie te maken. idd zoals Wim zegt eerder de vloeistoffen even goed in de gaten houden.
Safe driving Jurgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.