Vraag over Opel Corsa 1.4i Swing Automaat 1994

Forumindex Forums Modellen Corsa Vraag over Opel Corsa 1.4i Swing Automaat 1994

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240627
    Dim67
      Lid sinds:
      1 July 2011

      Hallo, ik ben hier nieuw, maar heb even snel een vraag, want ik moet beslissen (!)

      Ik ben op zoek naar een kleine, zuinige auto (zoals bijv. Citroen Ax, Suzuki Swift, Fiat Seicento etc.) en heb een vrij strak budget van 1000 euro.

      Nu zag ik net bij een dealer een Opel Corsa 1.4 I Swing Automaat uit 1994. 142000 op de teller. Ziet er erg goed uit en kon hem even op de brug bekijken. Geen roest te zien. Klein beetje olie-zweetplekken onderaan de versnellingsbak en ook op/rond het kleppendeksel. Zitten goede banden onder, maar linksvoor was een ander merk dan de andere 3, maar wel goed profiel.
      Heel clean van binnen. Zit een radio/cd in.

      Ik mocht er even in rijden, en was best comfortabel, remmen doen het goed, sturen ook. Gek genoeg weet ik nou niet zeker meer of er wel of niet stuurbekrachtiging op zit, maar het stuurde wel soepel. Niet super snel met optrekken. Moet nog een APK krijgen en ik kan hem dan kopen voor 1000,- , vraagprijs was 1150.

      Ik heb eigenlijk nooit in een Opel gereden (2 x een Renault 19 en een Laguna). Ik kon maar weinig info op het internet vinden van dit type.

      Maar mijn vraag is nu: is dit een goede auto? Zijn er bepaalde kuren bij deze auto’s, is de automaat een probleem etc. ? Waar moet ik op letten? Hoe is het verbruik? Zijn er eventueel makkelijk onderdelen voor te krijgen? Is er makkelijk zelf aan te werken ?(Ik zag toen hij op de brug stond dat het olie filter zowat helemaal onderaan het blok hangt.. en tja, thuis heb ik geen brug).

      Alvast bedankt voor de reactie :-)

      Edit:
      – sticker onder de motorkap stond dat de distributieriem vervangen was in 2007 bij 116000km
      – auto heeft een trekhaak.

      #17909963
      BlackDevil
        Lid sinds:
        4 January 2009

        Over de wagen die je op het oog hebt kan ik verder niet oordelen. Op je beschrijving afgaande zou ik zeggen dat de wagen nog in prima staat is voor zijn leeftijd.

        Rij zelf ook een automaat en geen enkele klachten over. Als je de wagen goed onderhoudt, beloont ie je daarvoor ook. De automaat is qua benzineverbruik wel iets minder zuinig dan zijn handgeschakelde variant. Verder kan ik alleen maar zeggen: de Corsa B is de meest prettige wagen om zelf aan te klooien. Makkelijke techniek, veel onderdelen zijn verkrijgbaar, zowel nieuw als ook op de sloop. Verder krijg je veel tuningspul voor de Corsa B. Dus je kunt er heel veel mee.

        Onderhoud is ook easy. Voor een olieverversing heb je geen brug nodig. Een goede krik en assteunen zijn een prima hulp bij het klussen aan de Corsa.

        #17909964
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          precies zoals blackdevil zegt heb zelf ook een corsa wel handbak , maar het zijn gewoon leuke autootjes
          en met dat olie filter ,als je geen brug heb en je gaat zelf de olie verversen is het 1 x in het een beetje een kutklus maja 1 x in het jaar 20 min?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.