Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Vraag over olie lekage Opel Sintra 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2015 om 12:06 #17270379
Beste mede forum mensen !
Ik heb als beun een Opel Sintra in onderhoud , nou heeft het ding een enorme rot gewoonte hij lekt olie als een gieter.
De eigenaar heeft het blok al eens schoongespoten lekker kon ik hem ophalen niet meer lopen alle 4 de bougie gaten vol water dat krijg je dan .
Info .
Waar lekt het blok achterkant van de motor dus bij het schutbord onder het spruitstuk zal ik maar zeggen.
Het is ontstaan 3 jaar geleden bij een kop reparatie bij een Vak garage en nooit goed aandacht zowel van de eigenaar als garage aan besteed vandaar dat het gebakje nu bij mij is .zijn met de leger groene Sintra wat alternatieve mensen.
Vervangen toen buiten de koppakking natuurlijk het uitlaat spruitstuk komt er in 2 of 3 stukken af bij los halen 1997 bjr ruim 300.000 gelopen distributie dus gewoon toen goed gedaan bijna 1500€.
WAT ZIT DAAR NOU WAT ZOVEEL OLIE KAN LEKKEN ?overigens loopt de motor als een nieuwe en is met z,n 1 op 11 niet eens duur in gebruik zeker als de sleurhut van 1600kg aan de haak hangt overigens ook uit het jaar kruik maar wel zonnepanelen ???? alternatief ???.
Wie helpt dit raadsel met een goede tip of idee mee op te lossen .
nogmaals Opel Sintra bjr 1997 2.2 liter en hij mag beslist niet weg ?? lol .De klepdeksel pakking al diverse keren vervangen zit nu een verhoogde Elring in met ??vloeibare pakking voor mijn gevoel komt het net wat lager weg bij de deling kop en onder blok moeilijk te zien . .
Bert
3 februari 2015 om 14:37 #18271954Lijkt me toch een kwestie van goed schoonmaken, en op de brug kijken waar het wegkomt.
3 februari 2015 om 15:49 #18271955Inderdaad of als je geen brug hebt met een spiegeltje kijken.
3 februari 2015 om 21:01 #18271956er zitten al veel kijk en zoek uren in binnen no time is de hele achterkant echt pik zwart en de smurrie stinkl naar zeg maar verbrande benzine , wat je in het klepdeksel ruikt maar dan zwart ?? dus ik denk aan een lek ergens in de carterontluchting of zo .
3 februari 2015 om 21:09 #18271957Carterontluchting zit aan de voorzijde.
Wel is het niet zo dat de slang vanaf het kledeksel tussen het inlaat naar beneden ligt te lekken??
Omdat het klepdeksel is verzadigd en het pijpje van de vacuum op de gasklep / inlaat verstopt zit??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 februari 2015 om 21:10 #18271958Heleboel pruts garages halen dan die slang los van de inlaatslang en hangen hem naar beneden.
4 februari 2015 om 19:53 #18271952die Vak garage was een pruts tent is ook de vak garage licentie kwijt maar dan is het kwaad geschiet.
hoe zit dat Wim dan kan ik hem dat nog ff vertellen ik ga het ziekenhuis in voor een langere tijd .
5 februari 2015 om 06:19 #18271953FF hij lekt aand de kant van het uitlaatspruitstuk? Is niet gewoon de koppakking uitwendig lek?
6 februari 2015 om 07:35 #18271950Ik vermoet dat de dikke slang vanaf gasklepkant kleppendeksel los hangt omdat de carterventilatie niet goed werkt, dat ruikt zoals uit de oliedop
6 februari 2015 om 07:35 #18271951Mocht je er niet uit komen Bert.
Kan ik eventueel er ook wel eens naar kijken voor je.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 februari 2015 om 21:13 #18271959zal het hem zeggen Wim .
ik ga maandag het AMC in er is verleden week Acute leukemie bij mij ontdekt dus lange vervelende tijd die ik tegemoet ga .
dus zal een maand of 3 zeker uit de ??running zijn .7 februari 2015 om 21:24 #18271960@Famempeters wrote:
zal het hem zeggen Wim .
ik ga maandag het AMC in er is verleden week Acute leukemie bij mij ontdekt dus lange vervelende tijd die ik tegemoet ga .
dus zal een maand of 3 zeker uit de ??running zijn .Heftig! Sterkte in deze moeilijke tijd
7 februari 2015 om 21:33 #18271961@Famempeters wrote:
zal het hem zeggen Wim .
dus zal een maand of 3 zeker uit de ??running zijn .Dat is meer dan vervelend… Sterkte met hopelijk een spoedig herstel.
8 februari 2015 om 11:39 #18271962Mensen ik maak wel is onbegrijpelijke berichtjes !!! met gevolgen veel commentaar ??
Ik ben in hard en nieren Opel man en beun ben 64 bijna nog 4 maanden en dan 65 dus ik ben met de gevonden ziekte net op tijd ik heb AML in een heel vroeg stadium en dat is door 2 zware chemo kuren goed te behandelen.
nu vanaf vrijdag een klote tijd maar moet de knop omdraaien ik ben een EIK en laat me niet omhalen .
ik dank ieder voorde vele pm berichtjes en de reeds geplaatste en denk r om ik blijf volgen vanuit het ziekenhuis .
2x een week of 4-5 hard werken aan herstel echter wel in he ziekenhuis .dat is minder ??Bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.