Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2011 om 04:35 #17765868
Vandaag aan het worstelen geweest met een LPG verdamper omdat op benzine rijden nu wel heeeeeeeeeeel erg duur begint te worden. Niet echt helemaal gelukt zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=146368
Daarnaast eindelijk eens het lampje van de dagteller en totaalteller vervangen. Nu kan ik ook ‘s nachts zien dat deze allebei vrijwel niks doen. :afro
Dagteller gaat soms wel maar stand klopt voor geen meter. Is dit een bekende opel digidash kwaal?21 april 2011 om 16:25 #17765869Nog een update. Hij heeft nu APK tot mei 2012!
Vandaag nog even op de brug om de handrem wat strakker te zetten, hij remde alleen een heel klein beetje op de laatste klik.
En de koppeling afgesteld. Pedaal stond veel te hoog, waardoor dat irritante lampje de hele tijd ging branden.
Nog even wat leuke plaatjes:
Dit is weer een stuk leuker tanken dan toen ie alleen op benzine liep :)
RVS eind demper van onder gezien
En nog eentje.21 april 2011 om 22:21 #17765870nice :D
Als het allemaal mee zit rij ik morgen ook weer op LPG :D
22 april 2011 om 10:52 #17765871[rquote=1918827&tid=137736&author=kywieman]nice :D
Als het allemaal mee zit rij ik morgen ook weer op LPG :D[/rquote]
Is het gelukt met het afsluiten van de benzine toestand? Zo niet dan kan ik wel een handje helpen. (niet dat ik een expert ben, maar het is me gelukt en werkt gewoon goed :afro )
22 april 2011 om 22:22 #17765872Is het gelukt met het afsluiten van de benzine toestand? Zo niet dan kan ik wel een handje helpen. (niet dat ik een expert ben, maar het is me gelukt en werkt gewoon goed :afro )
Now heb nu eingelijk (met veel hulp van mijn oom) eindelijk de leiding van de lpg pot naar de verdamper gelegd en het inlaat stuk geplaatst. Morgen (vandaag) de verdamper plaatsen en de electronica proberen aan te sluiten.
Maar dank je wel voor het aanbod (Y) daar zou ik zeker gebruik van maken. Maar heb schema van een LPG inbouw station gekregen. Dus ik denk dat het wel lukt.
Maar goed bezig :D
4 mei 2011 om 13:01 #17765745gisteren even de oude monza spullen uit de loods verwijderd. Het oude 2.5 E blok was te lomp om in de auto te krijgen, dus hebben we het blok uit elkaar getrokken. Is gelijk ook leerzaam :mrgreen: .
Hier nog even de foto’s van wat er werd aangetroffen:
Ligt het aan mij, of was deze koppakking niet de juiste? De waterkanalen waren afgesloten (witte vlekjes op de pakking)
In de kop zijn de kanalen goed zichtbaarNu heb ik niet veel kijk op motoren, maar volgens mij is de aanwezige verkoolde troep op de zuigers en de kleppen mede de oorzaak van de slechte verbranding geweest. Nieuwe bougies kwamen er na 100km gewoon weer zwart uit.
5 mei 2011 om 11:23 #17765873Olie verbruik of een veel te rijk mengsel. Versleten zuiger/veren of Lambda sonde niet goed.
Gokje
6 mei 2011 om 10:35 #17765874@champo wrote:
Olie verbruik of een veel te rijk mengsel. Versleten zuiger/veren of Lambda sonde niet goed.
Gokje
Onze CIH’s hebben geen lambda sonde.
6 mei 2011 om 21:51 #17765717Zou dan wel het olie verbruik geweest zijn.
Ook omdat je zij dat hij een beetje olie verbruikte.
En dat komt dan waarschijnlijk door versleten olie schraapveren of zuigerveren.
Of de kop of onderblok olie systeem lekt in de verbrandings ruimte.
En dat van de waterkanalen is normaal bij de CIH na mijn weten.13 oktober 2011 om 15:17 #17765875Zelf ben ik ook aan het kijken wat er aangepast moet worden.
In mijn geval gaat het om de LE Jetronic variant van de 2.5.
@GSE wrote:Mechanisch is het 1 op 1 dwz alles past 100% blok enz is precies hetzelfde,op een oogje voor de krukaspositie sensor na en de oliedruk meter die vooraan zit ipv achteraan zoals bij de Monza/Sennie blokken en de waterpomp is iets anders (wel geen blok met multiriem nemen dit is wat meer ombouw werk dus een blok voor 1990 deze hadden gewoon een V-snaar na 90 hadden ze een multi riem) ik zou gewoon je eigen inlaat systeem gebruiken kan wel, maar de diameters van de inlaatbuizen zijn duidelijk kleiner bij de 25E.anders moet je de motronic mee over nemen,en das wat meer werk en niet echt zinvol als je op LPG rijd.
En je eigen uitlaatspruitstuk weer gebruiken de voorpijp aansluiting is nl anders bij een C30NE.Je moet alleen de computer en luchtweger van een 30E nemen,dan krijgt je motor voldoende benzine als je op benzine wilt rijden,op een 2500E luchtweger en computer loopt het ook maar net niet zoals het hoort.
Is het werkelijk anders en zo ja, op welke punten? Bij de oude L-jetronic worden bv voor de computers dezelfde nummers aangegeven voor de 25 en 30.
Overigens is het onderdeelnummer van de brandstofdrukregelaar bij de 30 wél anders dan bij de 2514 oktober 2011 om 00:50 #17765876@boomerang wrote:
Zelf ben ik ook aan het kijken wat er aangepast moet worden.
In mijn geval gaat het om de LE Jetronic variant van de 2.5.
@GSE wrote:Mechanisch is het 1 op 1 dwz alles past 100% blok enz is precies hetzelfde,op een oogje voor de krukaspositie sensor na en de oliedruk meter die vooraan zit ipv achteraan zoals bij de Monza/Sennie blokken en de waterpomp is iets anders (wel geen blok met multiriem nemen dit is wat meer ombouw werk dus een blok voor 1990 deze hadden gewoon een V-snaar na 90 hadden ze een multi riem) ik zou gewoon je eigen inlaat systeem gebruiken kan wel, maar de diameters van de inlaatbuizen zijn duidelijk kleiner bij de 25E.anders moet je de motronic mee over nemen,en das wat meer werk en niet echt zinvol als je op LPG rijd.
En je eigen uitlaatspruitstuk weer gebruiken de voorpijp aansluiting is nl anders bij een C30NE.Je moet alleen de computer en luchtweger van een 30E nemen,dan krijgt je motor voldoende benzine als je op benzine wilt rijden,op een 2500E luchtweger en computer loopt het ook maar net niet zoals het hoort.
Is het werkelijk anders en zo ja, op welke punten? Bij de oude L-jetronic worden bv voor de computers dezelfde nummers aangegeven voor de 25 en 30.
Overigens is het onderdeelnummer van de brandstofdrukregelaar bij de 30 wél anders dan bij de 25Computernummer was gelijk, alleen heb ik de C30NE injectierail met injectoren gebruikt. Inlaat is inderdaad kleiner. Heb er nog geen 30E inloaat op gehad durf dus zo niet te zeggen of het wat uit maakt. Maar hij loopt niet echt lekker op benzine, en dat komt denk ik door de mengelmoes aan computer/injectoren. Maar op LPG loopt ie echt lekker. Top ligt ver boven de 200, en hij pakt goed op. Helaas is de 240 bak inmiddels wel herrie aan het maken, kan het vermogen niet echt trekken denk ik. Of de bak was zowieso al niet lekker. Hoe dan ook er moet een andere onder.
14 oktober 2011 om 00:58 #17765877Zie dat ik de oplossing van het wegvallen van de ontsteking helemaal niet heb gepost. Bleek achteraf de HAL gever te zijn in de ontsteking. De hele pen die het blok in gaat vervangen, en inmiddels weer 6000 km zonder problemen. Wel handig om zo’n draadje even volledig te maken als naslag werk voor anderen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.