Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2011 om 08:03 #17765843
Maar hoe heb je nu die opengesneden stukken in je A-stijl weer gerepareerd?
4 april 2011 om 08:19 #17765844Die zijn nog niet gerepareerd, maar kwestie van gewoon even dicht lassen toch?
5 april 2011 om 06:12 #17765845[rquote=1906684&tid=137736&author=bananenbennie]Die zijn nog niet gerepareerd, maar kwestie van gewoon even dicht lassen toch?[/rquote]
Ik denk, dat het de sterkte niet zal aantasten. Het valt me op, dat daar de dikte van het metaal vrij dik is. Je zal de lasnaden wel moeten polijsten, want anders kom je voorscherm niet netjes aan te liggen.
5 april 2011 om 10:12 #17765846AnoniemLid sinds:
1 January 1970ziet er weer prima uit, je pakt het resoluut aan,
niet alles zit dan mee, maar je doorzettingsvermogen is te prijzen :worsmet het laswerk voorzichtig zijn, stukkie voor stukkie lassen,
en weer glad slijpen enz enz, dan gaat dat ook weer goed komen ;)5 april 2011 om 13:42 #17765847[rquote=1907499&tid=137736&author=MonzaRon]ziet er weer prima uit, je pakt het resoluut aan,
niet alles zit dan mee, maar je doorzettingsvermogen is te prijzen :worsmet het laswerk voorzichtig zijn, stukkie voor stukkie lassen,
en weer glad slijpen enz enz, dan gaat dat ook weer goed komen ;)[/rquote]Dank voor het compliment! Keek behoorlijk tegen deze klus op, en achteraf viel het op zich nog mee. Heb ook nog even met mijn vinger in de afwateringskanalen (achter de beruchte driehoek onder het spatbord) zitten voelen en dat is volgens mij aardig krokant. Dus dit er ook nog maar demonteren en kijken wat er achter zit. Zitten trouwens geen popnagels meer in dus ik denk dat het al eerder onder handen is genomen…
5 april 2011 om 13:48 #17765848Tja, als het nu toch open ligt……….
5 april 2011 om 17:34 #17765849AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk even binnen, onder bij je dashboard,
daar links en rechts-onder bij de a-stijlen volgen van boven naar onder, met lampie,
ff checken of binnenkant ook ‘krokant’ is of als er vreemd kitwerk zit op die bewuste plaatsenzo ja, dan de ‘bermuda-driehoeken’ er af, laspunten schoonborstelen,
laspunten doorboren tot door het eerste plaatwerk, daarna met hamer en beitel driehoek voorzichtig verwijderen.ennuh, als je het gaat doen, niet gaan schrikken wat je gaat zien.
hoop voor je dat het mee gaat vallen, dus eerst maar ff een goede check doen, of het wel perse nodig is ;)
houdt de moed erin, zou ik zeggen, deze ‘opelratie’ is nodig
om de Monza van binnen droog te houden. :wors5 april 2011 om 18:05 #17765850[rquote=1907776&tid=137736&author=MonzaRon]kijk even binnen, onder bij je dashboard,
daar links en rechts-onder bij de a-stijlen volgen van boven naar onder, met lampie,
ff checken of binnenkant ook ‘krokant’ is of als er vreemd kitwerk zit op die bewuste plaatsenzo ja, dan de ‘bermuda-driehoeken’ er af, laspunten schoonborstelen,
laspunten doorboren tot door het eerste plaatwerk, daarna met hamer en beitel driehoek voorzichtig verwijderen.ennuh, als je het gaat doen, niet gaan schrikken wat je gaat zien.
hoop voor je dat het mee gaat vallen, dus eerst maar ff een goede check doen, of het wel perse nodig is ;)
houdt de moed erin, zou ik zeggen, deze ‘opelratie’ is nodig
om de Monza van binnen droog te houden. :wors[/rquote]
In den beginne (december 2010) toen ik nog geen idee had waar ik moest beginnen, kwam ik wat rot tegen achter de injectie computer, maar dit was een vrij klein plekje. Aan de bestuurders kant zat ook een plek ter grote van een 2 euro munt. Dus ik ben bang dat er aan de andere kant van deze plek nog wel wat meer zit. Toen ik voor de eerste keer bij opel4ever kwam werd mij ook verteld dat een gatenkaas aan de bijrijderskant doodsoorzaak nummer 1 is van de injectie computer. Al met al toch wel de moeite om het aan te pakken. Zijn nu dicht bij het einde, lijkt me wel de moeite waard.
5 april 2011 om 18:17 #17765851AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik zou zeggen, doen, zo spoedig mogelijk, binnenkant is aangetast,
en groeiende, vocht gaat dan naar binnen komen,
je compie hangt daar ook ergens, is nie veilig daaro. ;)misschien een verdere tip, als je het gaat doen,
neem die veerpoot links ook ff onder handen,
daar gaat je met veel zorg opgepolijste motor nog mooier van blinken. :wub8 april 2011 om 23:58 #17765852De open geslepen stukken bij de motorkap scharnieren zijn met hulp weer helemaal dicht. Inmiddels is de RVS uitlaat ook gemonteerd en daar zit een erg fijn geluid in :) . Wat minder fijn was de kapot geblazen spruitstuk pakking, vandaar het lekke uitlaat geluid tijdens het rijden. De pakking was nieuw maar omdat er een bout was los getrild, is deze hele pakking op 1 plek helemaal af. Morgen maar even nieuwe halen.
Voorkant maar even in elkaar gezet, en alles achter de bermuda driehoeken aan de binnenkant gekit (alleen oppervlakkig). Willen nu toch eens een weekendje kunnen rijden. Spatborden trekken we er wel weer af zodra we verder gaan.
Koplampen van binnen zwart gemaakt. Helaas aan de bestuurders kant was de reflector gaar. Morgen even naar opel4ever voor pakking en refelector.
Nog wat ander oud speelgoed in onze loods:
9 april 2011 om 22:22 #17765853En nog een paar dingetjes gedaan. Bij opel4ever koplamp reflector, A-stijl strips en spruitstuk pakking gehaald.
Helaas past deze strip niet, is wat te lang. Dus Rob, het zijn TOCH de korte ;)
Oude reflector, deze was na een schoonmaak actie nogal verknalt. :( En de gare pakking, deze was nieuw alleen 1 bout vergeten waardoor de boel was weg gefikt. Met de nieuwe pakking en uitlaat gaat ie een stuk rapper :P
En zo ziet het er nu uit, net een tikkie bozere snuit.
10 april 2011 om 08:44 #17765854Chroomstrip op je A-stijl is van een A2. Die eindigt beneden dikker/breder. Je moet eigenlijk de smallere hebben, die van de A1. Maar hij zou eigenlijk moeten passen.
10 april 2011 om 13:09 #17765855[rquote=1910643&tid=137736&author=rinus de boer]Chroomstrip op je A-stijl is van een A2. Die eindigt beneden dikker/breder. Je moet eigenlijk de smallere hebben, die van de A1. Maar hij zou eigenlijk moeten passen.[/rquote]
Klopt, alleen de A2 strips zijn mooier (persoonlijke smaak). Komt bij dat je huidige strips lelijk zijn geworden. Maar opel4ever had ze in 2 lengte’s liggen, en hebben dus net de verkeerde meegenomen. Even ruilen en er op schroeven :)
12 april 2011 om 02:54 #17765856Nu een weekendje kunnen cruisen met de monza, en er zijn nog wel een aantal puntjes op motorisch vlak waar ik niet helemaal uit kom. Wat zijn de punten:
1. Af en toe weg vallen van de ontsteking, had ie ook al bij de 25E en de hele ontsteking van dat blok is overgezet naar de C30NE. Het probleem van de oude motor is dus mee getransplanteerd :cry Dus in de versnelling tijdens optrekken/gas los total random valt de toerenteller weg en is er geen trek kracht meer. Vanmiddag alle kabels bij langs gegaan, connectoren schoon gemaakt dynamo naar accu kabel vast gezet (zat los :o ) helaas is het euvel niet verdwenen. Ik ga de bobine steeds meer verdenken.
2. Bij vol gas trekt hij zonder problemen fel op, maar na gas los heel hard bokken en een sterke benzine lucht uit de uitlaat. Onverbrande benzine. Bij normaal optrekken en gas los geen problemen.
Nergens benzine lekkage te vinden en alle filters zijn nieuw, leidingen zijn ook groot genoeg. Zat te denken aan retour leiding? Of misschien wel een combinatie van zwakke ontsteking en te veel brandstof.
Iemand een idee?
12 april 2011 om 05:40 #17765857Als de bobine kapot zou zijn, zou het fenomeen ook tijdens normaal optrekken moeten optreden, denk ik. Maar je zou hem even uit kunnen wisselen, om te kijken, of er effect optreedt.
Dat je een sterke benzinelucht ruikt, en het blok dus misschien onverbrande benzine eruit gooit, is absoluut niet goed. Krijgt dus misschien zelfs wel te veel benzine? En kan dat niet verwerken.
Even zomaar een idee…… Er zit ergens een klein rond tonnetje, dat de druk regelt in het benzinesysteem (ggelijk houdt). Is dat nog goed of is dat nog aanwezig? Bij mij zit dat aan de kant van het inlaatspruitstuk.
12 april 2011 om 10:11 #17765858Grijze injector?
L-Jetronic,sluit de injectore niet af tijden gas loslaten en kan knallen in de uitlaat veroorzaken,als ie uit de uitlaat stinkt zou het mogelijk door L-jetrnoic kunnen komen,dat uitvallen had mijn broer zijn 24V 30E ook,bobine vervangen en extra massa kabel van blok naar chassie en probleem was verholpen.
Rinus dat tonnetje kun je gerust weg laten dit zit op de aanvoer en is bedoel voor de pulserende werking van de pomp wat uit te vlakken,maar met of zonder is geen verschil te merken,ik gooi die rommel deraf,weer extra aansluitingen waar ie kan gaan lekken…
12 april 2011 om 13:05 #17765859kijk aan. Er zit L-jetronic in dus die truuk met een extra massa en nieuwe bobine is het proberen waard. Weet van de 25E dat de onstekings wegval gepaard ging met een klik van de gas afsluiter -> gasveiligheidsrelais kreeg geen bobine puls meer.
We gaan het proberen! Kan ik er trouwens een C30NE bobine aan hangen? Deze heb ik nog liggen nl.
12 april 2011 om 17:27 #17765860even een fragmentje van de uitlaat roffel in een tunnel. :afro
[youtube]zVd3_SaRHbA[/youtube]
12 april 2011 om 17:32 #17765861AnoniemLid sinds:
1 January 1970jammer dat de tunnel zo klein is :D
btw, mooie sound :thumbup
12 april 2011 om 18:48 #17765862[rquote=1912482&tid=137736&author=MonzaRon]jammer dat de tunnel zo klein is :D
btw, mooie sound :thumbup[/rquote]
Stad Groningen heeft helaas niet veel lange tunnels :)
12 april 2011 om 18:53 #17765863AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1912591&tid=137736&author=bananenbennie][rquote=1912482&tid=137736&author=MonzaRon]jammer dat de tunnel zo klein is :D
btw, mooie sound :thumbup[/rquote]
Stad Groningen heeft helaas niet veel lange tunnels :)[/rquote] miss een overdekte parkeergarage in je buurt :jerry
12 april 2011 om 19:43 #17765864Of rij even naar de Eems tunnel in Duitsland. :D
12 april 2011 om 21:13 #17765865of heel even naar De Gotthardtunnel daar kun je het heel goed testen:D:P:o;)
13 april 2011 om 00:35 #17765866Nog maar eentje, kort maar krachtig in zijn 2.
[youtube]kHJVv0p9uK8[/youtube]Toch ervaar je het in de auto een stuk sneller dan je zou zeggen in dit filmpje.
Morgen maar even een filmpje schieten waarbij ik hem volgas door de versnellingen leid en dan benieuwd naar de reacties hier. Volgens mij mist er wat snelheid/pit.
13 april 2011 om 07:35 #17765867AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jawel, het klinkt al iets vetter ;)
denk dat we wederom in het zelfde tunneltje zaten :hmmz
nog even goed oefenen, anders zelf tunneltje graven :D ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.