Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #17765793
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      [rquote=1875035&tid=137736&author=GSE]Haal die knipperlichten uit australie:

      http://cgi.ebay.com.au/Holden-Commodore-VB-VC-New-Corner-Indicator-Lights-Pair-/380307939047?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item588c1e9ee7

      Dikke 20€ de 2 en nog eens 2/3 tientjes voor het opsturen…

      Als je wat zoekt vind je ze nog goedkoper…[/rquote]
      zal ff kijke of dat te regelen valt,
      wil ze niet in nederland hebben bezorgd, anders gaan we dubbel betalen :cry

      #17765794
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Op zo,n kleine bedragen zit geen invoer belasting,laat gewoon ebay gift 14$ invullen door de Aussie die het opstuurt..

        Kleine kans dat je dan iets moet betalen.

        #17765795
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          Die knipperlichten zijn optische verfraaing :) Eerst maar eens het ding aan de loop krijgen.

          Vandaag alles opgebouwd, aangesloten en contact omgedraaid. Resultaat: nada. Startmotor draait rond, de benzine pomp geeft druk en de bougies geven vonk. Maar hij slaat helemaal niet aan. Heb de remreiniger test in de inlaat nog geprobeerd dit werk ook niet. Iets staat helemaal niet op tijd. Distributieketting is niet los geweest, dus dat kan het niet zijn. Heb de onsteking van de 2.5 over gezet naar de 3.0. Voor zover ik kon zien kan deze er maar op 1 manier in. Rotor kan er ook maar op 1 manier in. Is het mogelijk dat het tandwiel van de ontsteking er 180 graden verkeerd om in zit? Kreeg wel een goeie oude bekende backfire achtige plof en een half verbrande benzine lucht.

          Pluspunt is dat het digidash spontaan weer tot leven is gekomen, en de motor ruimte ziet er fraai uit. Maargoed als die niet loopt heb je er niet zo veel aan :cry

          #17765796
          Jigsaw
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2007

            [rquote=1875035&tid=137736&author=GSE]Haal die knipperlichten uit australie:

            http://cgi.ebay.com.au/Holden-Commodore-VB-VC-New-Corner-Indicator-Lights-Pair-/380307939047?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item588c1e9ee7

            Dikke 20€ de 2 en nog eens 2/3 tientjes voor het opsturen…

            Als je wat zoekt vind je ze nog goedkoper…[/rquote]

            interessant spul hebben ze daar in Australië, kwam toevallig dit tegen
            Klik

            zou dat ook op een europese commodore passen ?

            #17765797
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006
              #17765798
              peter777
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2011

                Vandaag de auto aan de loop gekregen met hulp van monteurs, kwam er zelf niet helemaal uit. Auto kreeg geen benzine omdat ik de retourleiding verkeerd om had aangesloten. Maar het loopt! Alleen nog niet helemaal zoals het hoort stationair. Heeft te maken met vacuum. bij deze een foto met vacuum aansluitingen zoals die denk ik bij elkaar horen:

                Volgens mij horen de rode rondjes bij elkaar en de gele. Klopt dit?

                #17765799
                HAICO
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 January 2005

                  ja , maar dan gaat hij door de luchtschuif en komt aan de andere kant ook nog een slang die weer naar het gasklephuis gaat.

                  #17765800
                  peter777
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 January 2011

                    [rquote=1876262&tid=137736&author=HAICO]ja , maar dan gaat hij door de luchtschuif en komt aan de andere kant ook nog een slang die weer naar het gasklephuis gaat.[/rquote]

                    Zat hier aan te denken? Misschien heb ik het wel helemaal mis :D

                    #17765801
                    rinus de boer
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      Moet er ook niet nog een lang dun groen vacuumslangetje lopen vanaf je gasklep naar een sensor (met een paars/blauw “hoedje), die op het schutbord gemonteert zit? Dat slangetje zie ik bij jou ook niet lopen. Of heeft een 3 liter dat niet?

                      #17765802
                      charlois187
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 June 2009

                        misschien helpt dit fototje je verder.

                        #17765803
                        noci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 March 2010

                          De laatste foto zit al een nieuwe stationiar regeling op deze zit ook verder naar achter dan bij die van Peter.
                          En wat Rinus zegt moet er volgens mij ook nog op dat groene vacuum slangetje naar het schutbord met dat klepje!

                          #17765804
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Nee dat groene slangetje is niet nodig,aangezien dit een L-jetronic systeem is,met de oude ontsteking (zonder dat zwart kasje aan de bestuurderskant) dan heb je dat niet nodig..

                            En al had je die niet derop zitten moet ie nog goed lopen,het is de onderdruk sensor en die meet alleen onderdruk en geeft een signaal ja/nee af maar dat verschil merk je haast niet of die wel of niet derop zit..

                            Heb je de vaccum vervroeger aangesloten op de verdeler????

                            Onder aan je gasklep zit een pijpje hier komt een slangetje op naar je verdeler…die heeft wel wat meer invloed op de loop van je motor.

                            #17765805
                            peter777
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 January 2011

                              [rquote=1876566&tid=137736&author=charlois187]misschien helpt dit fototje je verder.

                              [/rquote]

                              Bedankt voor de foto! Maar mijn systeem wijkt wat af. Zoals GSE zei is het een L-jetronic. Hoe dan ook, HET IS GELUKT! Alles aangesloten volgens mijn tekeningetje en het werkt bovenwonder echt goed!

                              Filmpje:

                              [youtube]X1O-TjNWgcI[/youtube]

                              Oliedruk draden zijn verkeerd om aangesloten vandaar de alarmerende aanduiding op het dashboard ;)

                              Nu is hij eindelijk de nieuwe 3.0 aanduiding waardig :afro

                              Morgen bak en uitlaat er onder.

                              Hoeveel liter olie gaat er trouwens in de getrag 245?

                              #17765806
                              mantadevil
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                getrag 240 bedoel je

                                bak vlak neerzetten en dan afvullen tot olie eruit komt lopen
                                dan doppie er weer op en klaar

                                #17765807
                                peter777
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 January 2011

                                  [rquote=1878039&tid=137736&author=mantadevil]getrag 240 bedoel je

                                  bak vlak neerzetten en dan afvullen tot olie eruit komt lopen
                                  dan doppie er weer op en klaar [/rquote]

                                  Inderdaad. Dacht altijd dat 240 stond voor de “serie” en de 5 voor het aantal versnellingen. Net als bij de 264 en 265 zeg maar. Maar goed, gewoon vlak leggen (zoals ie ook onder de auto hangt) en vol knikkeren dus.

                                  #17765808
                                  mantadevil
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    ja klopt of onder de auto hangen en dan afvullen
                                    maar zorgen dat hij vlak staat en dan dop eruit
                                    zit aan de zijkant van de getrag en dan gewoon vol gooien tot het eruit komt en dan zit er genoeg in

                                    #17765809
                                    imported_Gsifreak
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Ziet er goed uit, heb hem bij OTC al in het echt mogen bewonderen, en het klonk goed ;)

                                      #17765810
                                      peter777
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 January 2011

                                        [rquote=1878976&tid=137736&author=Gsifreak]Ziet er goed uit, heb hem bij OTC al in het echt mogen bewonderen, en het klonk goed ;)[/rquote]

                                        Thanks! Als het nou net zo rijd dan ben ik tevreden. Voorkant zit eindelijk (op wat boutjes na) in elkaar! Motorkap zit ook weer vast in scharnier (zie ander topic) dus het einde komt zo langzamerhand in zicht. :D

                                        #17765811
                                        imported_Gsifreak
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Ja zeker weten, het is ook verder een nette monza:)

                                          haha ja wat ik reed is even wat anders maar wel een gruwelijke baleno he ;)

                                          #17765812
                                          kywieman
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 February 2009

                                            Hoeveel liter olie gaat er trouwens in de getrag 245?

                                            Is het wel verstandig om een Getrag 240 achter een 3 liter te hangen?

                                            Dit omdat bij de “oude” 3 liter al een Getrag 265 werd geplaatst.
                                            Deze bakken zijn wel duurder maar goed.

                                            Mooi project :thumbup

                                            Nu wachten op de test rit.

                                            #17765813
                                            charlois187
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 June 2009

                                              Ik heb toendertijd ook voor een Getrag 265 gekozen aangezien deze heel wat sterker zijn.
                                              een Getrag 240 moet wel kunnen in iedergeval.
                                              Er is enkel een grotere kans dat hij kapot gaat….aan de andere kant voor niet al teveel
                                              heb je weer een andere Getrag 240…dus je kan er 3 kapot rijden voor 1 getrag 265 bak :P

                                              #17765814
                                              rinus de boer
                                                Lid sinds:
                                                2 July 2004

                                                Ik denk, dat een 240 bij normaal gebruik het best wel lang uithoud. maar als je gaat rauzen….tja….

                                                Opel bouwde met de 265 een beetrje overkill in de bak. Die kan wel meer aan dan die 180 PK op papier van het blok.

                                                #17765815
                                                bananenbennie
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 November 2010

                                                  we zullen zien hoe lang de 240 het vol gaat houden, ik zal uiteraard altijd netjes bij 3000 toeren overschakelen dus als ie stuk gaat weten we aan wie het lag he peter :jerry

                                                  #17765816
                                                  peter777
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 January 2011

                                                    [rquote=1881579&tid=137736&author=bananenbennie]we zullen zien hoe lang de 240 het vol gaat houden, ik zal uiteraard altijd netjes bij 3000 toeren overschakelen dus als ie stuk gaat weten we aan wie het lag he peter :jerry[/rquote]

                                                    JA HOOR!!! :agent

                                                    Nee geintje. Maar ik weet wel dat als dit avontuur succesvol is afgerond de monza wel even een stukkie zal worden ingetrapt ;)

                                                    Maargoed, kleine update:

                                                    Nogal druk in de garage dus maar even buiten aan het knutselen geslagen. Gasveren hangen aan de motorkap, dus hendeltje aantrekken veiligheids pal naar je toe trekken en het ding zweeft omhoog en blijft zelfs staan!! Wat een ongelovelijke upgrade!! eeh, en voorbumper vastgezet. Digidash is alweer uit dus morgen wederom checken wat er mis is in die ronde stekker.

                                                    Dat was ‘m weer even.

                                                    #17765817
                                                    mantadevil
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      240 kan heel goed achter een 3.0
                                                      heb deze ook altijd achter een manta met zespitter gehad
                                                      tis maar net hoe ga je er mee om

                                                      alles kan kapot ook een 265 bak

                                                      reed met een manta 2.0 cih turbo met 278pk en met 240 getrag
                                                      niets aan de hand

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 162)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.