Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2011 om 13:58 #17765793AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1875035&tid=137736&author=GSE]Haal die knipperlichten uit australie:
Dikke 20€ de 2 en nog eens 2/3 tientjes voor het opsturen…
Als je wat zoekt vind je ze nog goedkoper…[/rquote]
zal ff kijke of dat te regelen valt,
wil ze niet in nederland hebben bezorgd, anders gaan we dubbel betalen :cry22 februari 2011 om 17:31 #17765794Op zo,n kleine bedragen zit geen invoer belasting,laat gewoon ebay gift 14$ invullen door de Aussie die het opstuurt..
Kleine kans dat je dan iets moet betalen.
22 februari 2011 om 18:24 #17765795Die knipperlichten zijn optische verfraaing :) Eerst maar eens het ding aan de loop krijgen.
Vandaag alles opgebouwd, aangesloten en contact omgedraaid. Resultaat: nada. Startmotor draait rond, de benzine pomp geeft druk en de bougies geven vonk. Maar hij slaat helemaal niet aan. Heb de remreiniger test in de inlaat nog geprobeerd dit werk ook niet. Iets staat helemaal niet op tijd. Distributieketting is niet los geweest, dus dat kan het niet zijn. Heb de onsteking van de 2.5 over gezet naar de 3.0. Voor zover ik kon zien kan deze er maar op 1 manier in. Rotor kan er ook maar op 1 manier in. Is het mogelijk dat het tandwiel van de ontsteking er 180 graden verkeerd om in zit? Kreeg wel een goeie oude bekende backfire achtige plof en een half verbrande benzine lucht.
Pluspunt is dat het digidash spontaan weer tot leven is gekomen, en de motor ruimte ziet er fraai uit. Maargoed als die niet loopt heb je er niet zo veel aan :cry
23 februari 2011 om 15:06 #17765796[rquote=1875035&tid=137736&author=GSE]Haal die knipperlichten uit australie:
Dikke 20€ de 2 en nog eens 2/3 tientjes voor het opsturen…
Als je wat zoekt vind je ze nog goedkoper…[/rquote]
interessant spul hebben ze daar in Australië, kwam toevallig dit tegen
Klikzou dat ook op een europese commodore passen ?
23 februari 2011 om 18:40 #17765797http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VB-VC-VH-VK-308-LSD-WAGON-/260739927219?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3cb54f8cb3
(LSD=Limited slip differential)De jongens daar in de woestijn hebben toch wel leuke spullen,de Commodore,s zijn daar gewoon hot,zoals de golfjes en astra,s hier…
En om spullen te krijgen is bijna geen probleem vergeleken met hier…Plus dat ze daar een 5 liter V8 als zwaarste motor hadden,in de Monza Senator modellen later hadden ze nog en 5.7L V8 in de Omega A/B modellen liggen tot max 220KW..(300pk of iets in die geest)
23 februari 2011 om 19:44 #17765798Vandaag de auto aan de loop gekregen met hulp van monteurs, kwam er zelf niet helemaal uit. Auto kreeg geen benzine omdat ik de retourleiding verkeerd om had aangesloten. Maar het loopt! Alleen nog niet helemaal zoals het hoort stationair. Heeft te maken met vacuum. bij deze een foto met vacuum aansluitingen zoals die denk ik bij elkaar horen:
Volgens mij horen de rode rondjes bij elkaar en de gele. Klopt dit?
23 februari 2011 om 20:23 #17765799ja , maar dan gaat hij door de luchtschuif en komt aan de andere kant ook nog een slang die weer naar het gasklephuis gaat.
24 februari 2011 om 00:45 #17765800[rquote=1876262&tid=137736&author=HAICO]ja , maar dan gaat hij door de luchtschuif en komt aan de andere kant ook nog een slang die weer naar het gasklephuis gaat.[/rquote]
Zat hier aan te denken? Misschien heb ik het wel helemaal mis :D
24 februari 2011 om 07:54 #17765801Moet er ook niet nog een lang dun groen vacuumslangetje lopen vanaf je gasklep naar een sensor (met een paars/blauw “hoedje), die op het schutbord gemonteert zit? Dat slangetje zie ik bij jou ook niet lopen. Of heeft een 3 liter dat niet?
24 februari 2011 om 09:32 #17765802misschien helpt dit fototje je verder.
24 februari 2011 om 12:16 #17765803De laatste foto zit al een nieuwe stationiar regeling op deze zit ook verder naar achter dan bij die van Peter.
En wat Rinus zegt moet er volgens mij ook nog op dat groene vacuum slangetje naar het schutbord met dat klepje!24 februari 2011 om 12:34 #17765804Nee dat groene slangetje is niet nodig,aangezien dit een L-jetronic systeem is,met de oude ontsteking (zonder dat zwart kasje aan de bestuurderskant) dan heb je dat niet nodig..
En al had je die niet derop zitten moet ie nog goed lopen,het is de onderdruk sensor en die meet alleen onderdruk en geeft een signaal ja/nee af maar dat verschil merk je haast niet of die wel of niet derop zit..
Heb je de vaccum vervroeger aangesloten op de verdeler????
Onder aan je gasklep zit een pijpje hier komt een slangetje op naar je verdeler…die heeft wel wat meer invloed op de loop van je motor.
24 februari 2011 om 23:31 #17765805[rquote=1876566&tid=137736&author=charlois187]misschien helpt dit fototje je verder.
[/rquote]
Bedankt voor de foto! Maar mijn systeem wijkt wat af. Zoals GSE zei is het een L-jetronic. Hoe dan ook, HET IS GELUKT! Alles aangesloten volgens mijn tekeningetje en het werkt bovenwonder echt goed!
Filmpje:
[youtube]X1O-TjNWgcI[/youtube]
Oliedruk draden zijn verkeerd om aangesloten vandaar de alarmerende aanduiding op het dashboard ;)
Nu is hij eindelijk de nieuwe 3.0 aanduiding waardig :afro
Morgen bak en uitlaat er onder.
Hoeveel liter olie gaat er trouwens in de getrag 245?
26 februari 2011 om 09:36 #17765806getrag 240 bedoel je
bak vlak neerzetten en dan afvullen tot olie eruit komt lopen
dan doppie er weer op en klaar26 februari 2011 om 12:13 #17765807[rquote=1878039&tid=137736&author=mantadevil]getrag 240 bedoel je
bak vlak neerzetten en dan afvullen tot olie eruit komt lopen
dan doppie er weer op en klaar [/rquote]Inderdaad. Dacht altijd dat 240 stond voor de “serie” en de 5 voor het aantal versnellingen. Net als bij de 264 en 265 zeg maar. Maar goed, gewoon vlak leggen (zoals ie ook onder de auto hangt) en vol knikkeren dus.
26 februari 2011 om 14:08 #17765808ja klopt of onder de auto hangen en dan afvullen
maar zorgen dat hij vlak staat en dan dop eruit
zit aan de zijkant van de getrag en dan gewoon vol gooien tot het eruit komt en dan zit er genoeg in27 februari 2011 om 10:40 #17765809Ziet er goed uit, heb hem bij OTC al in het echt mogen bewonderen, en het klonk goed ;)
28 februari 2011 om 22:52 #17765810[rquote=1878976&tid=137736&author=Gsifreak]Ziet er goed uit, heb hem bij OTC al in het echt mogen bewonderen, en het klonk goed ;)[/rquote]
Thanks! Als het nou net zo rijd dan ben ik tevreden. Voorkant zit eindelijk (op wat boutjes na) in elkaar! Motorkap zit ook weer vast in scharnier (zie ander topic) dus het einde komt zo langzamerhand in zicht. :D
1 maart 2011 om 11:14 #17765811Ja zeker weten, het is ook verder een nette monza:)
haha ja wat ik reed is even wat anders maar wel een gruwelijke baleno he ;)
1 maart 2011 om 15:10 #17765812Hoeveel liter olie gaat er trouwens in de getrag 245?
Is het wel verstandig om een Getrag 240 achter een 3 liter te hangen?
Dit omdat bij de “oude” 3 liter al een Getrag 265 werd geplaatst.
Deze bakken zijn wel duurder maar goed.Mooi project :thumbup
Nu wachten op de test rit.
1 maart 2011 om 15:36 #17765813Ik heb toendertijd ook voor een Getrag 265 gekozen aangezien deze heel wat sterker zijn.
een Getrag 240 moet wel kunnen in iedergeval.
Er is enkel een grotere kans dat hij kapot gaat….aan de andere kant voor niet al teveel
heb je weer een andere Getrag 240…dus je kan er 3 kapot rijden voor 1 getrag 265 bak :P2 maart 2011 om 06:55 #17765814Ik denk, dat een 240 bij normaal gebruik het best wel lang uithoud. maar als je gaat rauzen….tja….
Opel bouwde met de 265 een beetrje overkill in de bak. Die kan wel meer aan dan die 180 PK op papier van het blok.
2 maart 2011 om 11:13 #17765815we zullen zien hoe lang de 240 het vol gaat houden, ik zal uiteraard altijd netjes bij 3000 toeren overschakelen dus als ie stuk gaat weten we aan wie het lag he peter :jerry
2 maart 2011 om 20:44 #17765816[rquote=1881579&tid=137736&author=bananenbennie]we zullen zien hoe lang de 240 het vol gaat houden, ik zal uiteraard altijd netjes bij 3000 toeren overschakelen dus als ie stuk gaat weten we aan wie het lag he peter :jerry[/rquote]
JA HOOR!!! :agent
Nee geintje. Maar ik weet wel dat als dit avontuur succesvol is afgerond de monza wel even een stukkie zal worden ingetrapt ;)
Maargoed, kleine update:
Nogal druk in de garage dus maar even buiten aan het knutselen geslagen. Gasveren hangen aan de motorkap, dus hendeltje aantrekken veiligheids pal naar je toe trekken en het ding zweeft omhoog en blijft zelfs staan!! Wat een ongelovelijke upgrade!! eeh, en voorbumper vastgezet. Digidash is alweer uit dus morgen wederom checken wat er mis is in die ronde stekker.
Dat was ‘m weer even.
3 maart 2011 om 09:46 #17765817240 kan heel goed achter een 3.0
heb deze ook altijd achter een manta met zespitter gehad
tis maar net hoe ga je er mee omalles kan kapot ook een 265 bak
reed met een manta 2.0 cih turbo met 278pk en met 240 getrag
niets aan de hand -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.