Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #17765742
    gtw
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Ik heb voor de c30ne 450 euro betaald. Komt uit een rijdende b senator met 215.000 op de teller en ligt klaar om erin gelepeld te worden. gt/w zou het in eerste instantie doen maar kon geen prijsindicatie geven dus dat ging niet door.

      is niet helemaal waar, ik moest een prijs maken, zonder precies de situatie te kennen, had de motor niet gezien, en er moest meer gebeuren, ook die delen niet gezien, en te weinig info, om de prijs vast te stellen.

      en op de dag dat er overleg zou zijn, gewoon de auto weer opgehaald.

      ik kan er verder best mee leven, maar deze voorstelling van zaken is iets minder zwart wit dan hier word gesteld

      #17765743
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        tjah t is altijd beter
        om beide kanten van het verhaal
        te weten voor er n oordeel geveld wordt;):thumbup

        #17765744
        charlois187
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2009

          Zijn er al vorderingen?

          #17765746
          mantadevil
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            toen ik de monza nog had ,liep hij netjes
            wel eens een back-fire maar dat was na verloop van tijd opgelost
            was zeker niet snel dat klopt

            toen ik hem kreeg was hij 1 kleur
            maar onderkant deur was nogal krokant:D en ook zaten er hier en daar nogal wat roest plekjes
            heb dus de onderkant toen zwart gespoten
            was me dagelijks vervoers middel .
            maar heb veel plezier van de monza gehad,vind het leuk hem hier terug te zien en dat hij goed word aangepakt

            nadat ik hem verkocht heb ,is hij heel erg vaak van eigenaar veranderd .

            #17765747
            peter777
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 January 2011

              [rquote=1841491&tid=137736&author=charlois187]Zijn er al vorderingen?[/rquote]

              Nog niet qua blok. Alle onderdelen (behalve de juiste L-jetronic injectoren) zijn voor handen. Maaaaaarrrrrrr, je hebt niet zoveel aan die C30NE power zonder lekkere wegligging en een lekke uitlaat. Is als het goed is morgen allemaal klaar. Voor plaatje huidige staat http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140957

              #17765748
              peter777
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2011

                uit

                in

                Met multiriem, moet nog een nieuwe koppeling in kabelboom moet worden uitgezocht. Vanavond en morgen even monza loze dag inlassen :cool:

                #17765749
                peter777
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2011

                  Vandaag weer flink bezig geweest. C30NE hangt inmiddels in de auto. De knoop doorgehakt en we gebruiken het oude injectie systeem, scheelt gewoon erg veel werk. Alles van de C30NE afgesloopt wat met de multiriem te maken had, dus de dynamo, waterpomp, stuurpomp en krukas pulley zijn er nu af. Ik kreeg alleen de fan niet van de C30NE los omdat die inbus bout die de fan aan de visco koppeling vast zet met geen mogelijkheid los te halen viel. Gekozen voor plan B: waterpomp + fan van de 2.5 E op de C30NE zetten. Kleppendeksel is er nu ook af en word gepolijst. Gaat de goede kant op :)

                  Oude blok met de V riem

                  C30NE kaal aan de voorkant

                  C30NE vanuit andere hoek

                  De visco van de 2.5 zit trouwens muurvast en draait 1 op 1 met de waterpomp. Weet niet of dit een goed idee is om te monteren? En gaat een 2.5 E waterpomp wel goed werken op de C30NE?

                  #17765750
                  HAICO
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 January 2005

                    ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.
                    pomp is ook geen probleem;)

                    #17765751
                    peter777
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 January 2011

                      [rquote=1863663&tid=137736&author=HAICO]ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.
                      pomp is ook geen probleem;)[/rquote]

                      Cool, dan loopt ie morgen en kan zelfs rijden als de koppeling er is :afro

                      #17765752
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Olie filter en adaptor plaat weg halen en 2500E filter plaatsen..

                        Gaat prima..Olie sensor gewoon aansluiten aan de andere zijde als nu heb je zelf not wat meer druk..

                        #17765753
                        peter777
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 January 2011

                          Vandaag de hele poulie handel van de 25E overgezet. Klinkt makkelijk, kost best wat tijd.

                          tadaa!

                          Morgen is de koppeling er ook, dus met wat mazzel gaat het geheel morgen eindelijk lopen!

                          #17765754
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            hmm vind je dat makelijker

                            een koppeling er achter prutsen terwijl de motor er al weer in hangt:o:P:P

                            tjah een ieder doet het op zijn manier
                            persoonlijk bouw ik een motor zo compleet mogelijk op
                            voor die er weer ingaat

                            ook druk ik er nieuwe krukas keerringen in
                            dingen kostten weinig en als de tor loshangt
                            kun je er wel fatsoenlijk bij;)

                            #17765755
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Keering zowieso vervangen achter al zeker,voor is nog te doen,maar bak of motor loshalen voor een 5min werkje kun je niet riskeren..

                              #17765756
                              peter777
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 January 2011

                                [rquote=1864299&tid=137736&author=louwe 16 klepper]hmm vind je dat makelijker

                                een koppeling er achter prutsen terwijl de motor er al weer in hangt:o:P:P

                                tjah een ieder doet het op zijn manier
                                persoonlijk bouw ik een motor zo compleet mogelijk op
                                voor die er weer ingaat

                                ook druk ik er nieuwe krukas keerringen in
                                dingen kostten weinig en als de tor loshangt
                                kun je er wel fatsoenlijk bij;)[/rquote]

                                Is inderdaad makkelijker als de boel los ligt. Helaas was de koppeling nog niet binnen op de dag dat het blok er in gehesen zou worden. Dus de keuze gemaakt om hem er in te hangen en aan de loop te krijgen. Maargoed, dit is de allereerste keer dat ik zoiets (met hulp van een monteur) doe dus ach. Beetje prutsen en fouten maken hoort er nou eenmaal bij. Volgende keer weet ik iig waar de knelpunten zitten. Heb er veel lol aan en dat is het belangrijkste.

                                Nog even het kleppendeksel voor een deel gepolijst. Zitten nog wat krassen in dus dat is nog heel wat uurtjes polijsten, polijsten, en nog eens polijsten. (was oorspronkelijk goud)

                                #17765757
                                peter777
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 January 2011

                                  Vandaag nog even het kleppendeksel afgemaakt omdat de brug niet beschikbaar was. Wel aardig resultaat geworden:


                                  #17765758
                                  peter777
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 January 2011

                                    vandaag de oude kabelboom er in gezet en de boel verder aangesloten. Echter nog enkele vraagjes:

                                    Op de bekabeling van de injectoren zitten 6 keramische weerstanden welke allemaal aan de zelfde massa hangen (zijn aan elkaar geknoopt in die aluminium weerstands behuizing). Moet ik deze weerstanden er volledig tussen uit knippen en gewoon doorknopen om de C30NE injectoren te gebruiken?

                                    Op de 2.5E insteking zit een vacuum potje die op het oude blok was aangesloten op het inlaat spruitstuk. Het C30NE spruitstuk heeft hier geen aansluiting voor. Kan ik dit potje gewoon afdoppen?

                                    Ik kwam nog een slang tegen op het inlaatspruitstuk die ik niet kan plaatsen:

                                    iemand enig idee waar deze heen moet?

                                    Morgen is de koppeling binnen, dus dan is het hopelijk allemaal rijdbaar.

                                    Tot slot kwam ik er achter dat de 30E computer die we hebben een LE jetronic exemplaar is en deze past niet op de connector. Als iemand nog een L jetronic exemplaar heeft dan hoor ik het graag. Eerst maar aan de loop proberen te krijgen met de 25 E computer.

                                    #17765759
                                    voederbiet
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 May 2006

                                      als het goed is moet dat slangetje naar je KVS reservoir toe.

                                      #17765760
                                      peter777
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 January 2011

                                        [rquote=1865990&tid=137736&author=voederbiet]als het goed is moet dat slangetje naar je KVS reservoir toe.[/rquote]

                                        Op het KVS reservoir zitten 2 aansluitingen. Onderste gaat naar de radiator (denk ik) en de bovenste is niet helemaal duidelijk. Maar de slang is te kort om KVS reservoir de bereiken. Ik heb 3 spruitstukken liggen met allemaal zo’n kort slangetje.

                                        #17765761
                                        voederbiet
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 May 2006

                                          dat 1 slang van boven op je radiateur naar het tankje gaat klopt, bij mijn 24v gaat er ook een slang vanaf de gasklep naar het tankje, en bij een C30NE zit de gasklep ongeveer ook opdezelfde plek, maar zit bij een monza het reservoir wat verder weg als bij een omega/senator

                                          #17765762
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006

                                            Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic…

                                            Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen…

                                            #17765763
                                            peter777
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 January 2011

                                              [rquote=1866113&tid=137736&author=GSE]Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic…

                                              Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen…[/rquote]

                                              Je hebt helemaal gelijk. Alles er vandaag afgehaald, helaas brak er een bout af, en een imbus bout draaide rond. Gelukkig de boel met wat hulp los gekregen. Gelijk het linker deel van de motor ruimte gespoten. Niet als nieuw, maar het ziet er weer een stuk frisser uit.

                                              #17765764
                                              GSE
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2006

                                                Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).

                                                En alles aansluiten zoals het eerst zat met 30E computer en luchthoeveelsheid meter en gaan met de banaan.

                                                Ik weet zeker dat als je koppeling het houd,je verstelt van het vermogen ivm de 2500E,en kwa verbruik zul je niet veel merken.

                                                Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.

                                                #17765765
                                                peter777
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 January 2011

                                                  [rquote=1866815&tid=137736&author=GSE]Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).

                                                  En alles aansluiten zoals het eerst zat met 30E computer en luchthoeveelsheid meter en gaan met de banaan.

                                                  Ik weet zeker dat als je koppeling het houd,je verstelt van het vermogen ivm de 2500E,en kwa verbruik zul je niet veel merken.

                                                  Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.[/rquote]

                                                  Heb een C30NE pakking al klaar liggen dus dat komt helemaal goed :thumbup 30E luchthoeveelheidsmeter ligt ook klaar, ben nu alleen driftig op zoek naar een 30 E computer die wel past. De 25 E luchthoeveelheidsmeter was ontploft vanwege backfire, dus op dit moment heb ik geen passende LHM en computer combi :(

                                                  #17765766
                                                  peter777
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 January 2011

                                                    Opel 4ever heeft me met de computer uit de brand geholpen. Nu nog even kijken of LHM en computer nummers matchen en dan zou hij morgen kunnen lopen.

                                                    #17765767
                                                    peter777
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 January 2011

                                                      Niet veel te melden vandaag, behalve dat ik ben begonnen met het vlak maken van het inlaat spruitstuk. Deze gaat ook gepolijst worden. langdurig werk, maar het resultaat zal hoop ik mooi zijn.

                                                      Voorgeschuurd

                                                      Helaas ook dit als resultaat :)

                                                      Morgen weer verder!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 162)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.