Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2011 om 13:48 #17765742
Ik heb voor de c30ne 450 euro betaald. Komt uit een rijdende b senator met 215.000 op de teller en ligt klaar om erin gelepeld te worden. gt/w zou het in eerste instantie doen maar kon geen prijsindicatie geven dus dat ging niet door.
is niet helemaal waar, ik moest een prijs maken, zonder precies de situatie te kennen, had de motor niet gezien, en er moest meer gebeuren, ook die delen niet gezien, en te weinig info, om de prijs vast te stellen.
en op de dag dat er overleg zou zijn, gewoon de auto weer opgehaald.
ik kan er verder best mee leven, maar deze voorstelling van zaken is iets minder zwart wit dan hier word gesteld
11 januari 2011 om 15:37 #17765743AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah t is altijd beter
om beide kanten van het verhaal
te weten voor er n oordeel geveld wordt;):thumbup14 januari 2011 om 07:29 #17765744Zijn er al vorderingen?
19 januari 2011 om 08:36 #17765746toen ik de monza nog had ,liep hij netjes
wel eens een back-fire maar dat was na verloop van tijd opgelost
was zeker niet snel dat klopttoen ik hem kreeg was hij 1 kleur
maar onderkant deur was nogal krokant:D en ook zaten er hier en daar nogal wat roest plekjes
heb dus de onderkant toen zwart gespoten
was me dagelijks vervoers middel .
maar heb veel plezier van de monza gehad,vind het leuk hem hier terug te zien en dat hij goed word aangepaktnadat ik hem verkocht heb ,is hij heel erg vaak van eigenaar veranderd .
21 januari 2011 om 02:49 #17765747[rquote=1841491&tid=137736&author=charlois187]Zijn er al vorderingen?[/rquote]
Nog niet qua blok. Alle onderdelen (behalve de juiste L-jetronic injectoren) zijn voor handen. Maaaaaarrrrrrr, je hebt niet zoveel aan die C30NE power zonder lekkere wegligging en een lekke uitlaat. Is als het goed is morgen allemaal klaar. Voor plaatje huidige staat http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140957
5 februari 2011 om 20:11 #17765748uit
in
Met multiriem, moet nog een nieuwe koppeling in kabelboom moet worden uitgezocht. Vanavond en morgen even monza loze dag inlassen :cool:
8 februari 2011 om 18:55 #17765749Vandaag weer flink bezig geweest. C30NE hangt inmiddels in de auto. De knoop doorgehakt en we gebruiken het oude injectie systeem, scheelt gewoon erg veel werk. Alles van de C30NE afgesloopt wat met de multiriem te maken had, dus de dynamo, waterpomp, stuurpomp en krukas pulley zijn er nu af. Ik kreeg alleen de fan niet van de C30NE los omdat die inbus bout die de fan aan de visco koppeling vast zet met geen mogelijkheid los te halen viel. Gekozen voor plan B: waterpomp + fan van de 2.5 E op de C30NE zetten. Kleppendeksel is er nu ook af en word gepolijst. Gaat de goede kant op :)
Oude blok met de V riem
C30NE kaal aan de voorkant
C30NE vanuit andere hoek
De visco van de 2.5 zit trouwens muurvast en draait 1 op 1 met de waterpomp. Weet niet of dit een goed idee is om te monteren? En gaat een 2.5 E waterpomp wel goed werken op de C30NE?
8 februari 2011 om 20:28 #17765750ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.
pomp is ook geen probleem;)8 februari 2011 om 20:54 #17765751[rquote=1863663&tid=137736&author=HAICO]ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.
pomp is ook geen probleem;)[/rquote]Cool, dan loopt ie morgen en kan zelfs rijden als de koppeling er is :afro
9 februari 2011 om 00:24 #17765752Olie filter en adaptor plaat weg halen en 2500E filter plaatsen..
Gaat prima..Olie sensor gewoon aansluiten aan de andere zijde als nu heb je zelf not wat meer druk..
9 februari 2011 om 18:05 #17765753Vandaag de hele poulie handel van de 25E overgezet. Klinkt makkelijk, kost best wat tijd.
tadaa!
Morgen is de koppeling er ook, dus met wat mazzel gaat het geheel morgen eindelijk lopen!
9 februari 2011 om 18:13 #17765754AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmm vind je dat makelijker
een koppeling er achter prutsen terwijl de motor er al weer in hangt:o:P:P
tjah een ieder doet het op zijn manier
persoonlijk bouw ik een motor zo compleet mogelijk op
voor die er weer ingaatook druk ik er nieuwe krukas keerringen in
dingen kostten weinig en als de tor loshangt
kun je er wel fatsoenlijk bij;)9 februari 2011 om 18:48 #17765755Keering zowieso vervangen achter al zeker,voor is nog te doen,maar bak of motor loshalen voor een 5min werkje kun je niet riskeren..
9 februari 2011 om 21:46 #17765756[rquote=1864299&tid=137736&author=louwe 16 klepper]hmm vind je dat makelijker
een koppeling er achter prutsen terwijl de motor er al weer in hangt:o:P:P
tjah een ieder doet het op zijn manier
persoonlijk bouw ik een motor zo compleet mogelijk op
voor die er weer ingaatook druk ik er nieuwe krukas keerringen in
dingen kostten weinig en als de tor loshangt
kun je er wel fatsoenlijk bij;)[/rquote]Is inderdaad makkelijker als de boel los ligt. Helaas was de koppeling nog niet binnen op de dag dat het blok er in gehesen zou worden. Dus de keuze gemaakt om hem er in te hangen en aan de loop te krijgen. Maargoed, dit is de allereerste keer dat ik zoiets (met hulp van een monteur) doe dus ach. Beetje prutsen en fouten maken hoort er nou eenmaal bij. Volgende keer weet ik iig waar de knelpunten zitten. Heb er veel lol aan en dat is het belangrijkste.
Nog even het kleppendeksel voor een deel gepolijst. Zitten nog wat krassen in dus dat is nog heel wat uurtjes polijsten, polijsten, en nog eens polijsten. (was oorspronkelijk goud)
10 februari 2011 om 23:35 #17765757Vandaag nog even het kleppendeksel afgemaakt omdat de brug niet beschikbaar was. Wel aardig resultaat geworden:
11 februari 2011 om 17:25 #17765758vandaag de oude kabelboom er in gezet en de boel verder aangesloten. Echter nog enkele vraagjes:
Op de bekabeling van de injectoren zitten 6 keramische weerstanden welke allemaal aan de zelfde massa hangen (zijn aan elkaar geknoopt in die aluminium weerstands behuizing). Moet ik deze weerstanden er volledig tussen uit knippen en gewoon doorknopen om de C30NE injectoren te gebruiken?
Op de 2.5E insteking zit een vacuum potje die op het oude blok was aangesloten op het inlaat spruitstuk. Het C30NE spruitstuk heeft hier geen aansluiting voor. Kan ik dit potje gewoon afdoppen?
Ik kwam nog een slang tegen op het inlaatspruitstuk die ik niet kan plaatsen:
iemand enig idee waar deze heen moet?
Morgen is de koppeling binnen, dus dan is het hopelijk allemaal rijdbaar.
Tot slot kwam ik er achter dat de 30E computer die we hebben een LE jetronic exemplaar is en deze past niet op de connector. Als iemand nog een L jetronic exemplaar heeft dan hoor ik het graag. Eerst maar aan de loop proberen te krijgen met de 25 E computer.
11 februari 2011 om 17:30 #17765759als het goed is moet dat slangetje naar je KVS reservoir toe.
11 februari 2011 om 17:40 #17765760[rquote=1865990&tid=137736&author=voederbiet]als het goed is moet dat slangetje naar je KVS reservoir toe.[/rquote]
Op het KVS reservoir zitten 2 aansluitingen. Onderste gaat naar de radiator (denk ik) en de bovenste is niet helemaal duidelijk. Maar de slang is te kort om KVS reservoir de bereiken. Ik heb 3 spruitstukken liggen met allemaal zo’n kort slangetje.
11 februari 2011 om 17:51 #17765761dat 1 slang van boven op je radiateur naar het tankje gaat klopt, bij mijn 24v gaat er ook een slang vanaf de gasklep naar het tankje, en bij een C30NE zit de gasklep ongeveer ook opdezelfde plek, maar zit bij een monza het reservoir wat verder weg als bij een omega/senator
11 februari 2011 om 19:18 #17765762Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic…
Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen…
12 februari 2011 om 16:09 #17765763[rquote=1866113&tid=137736&author=GSE]Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic…
Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen…[/rquote]
Je hebt helemaal gelijk. Alles er vandaag afgehaald, helaas brak er een bout af, en een imbus bout draaide rond. Gelukkig de boel met wat hulp los gekregen. Gelijk het linker deel van de motor ruimte gespoten. Niet als nieuw, maar het ziet er weer een stuk frisser uit.
12 februari 2011 om 16:45 #17765764Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).
En alles aansluiten zoals het eerst zat met 30E computer en luchthoeveelsheid meter en gaan met de banaan.
Ik weet zeker dat als je koppeling het houd,je verstelt van het vermogen ivm de 2500E,en kwa verbruik zul je niet veel merken.
Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.
12 februari 2011 om 17:41 #17765765[rquote=1866815&tid=137736&author=GSE]Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).
En alles aansluiten zoals het eerst zat met 30E computer en luchthoeveelsheid meter en gaan met de banaan.
Ik weet zeker dat als je koppeling het houd,je verstelt van het vermogen ivm de 2500E,en kwa verbruik zul je niet veel merken.
Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.[/rquote]
Heb een C30NE pakking al klaar liggen dus dat komt helemaal goed :thumbup 30E luchthoeveelheidsmeter ligt ook klaar, ben nu alleen driftig op zoek naar een 30 E computer die wel past. De 25 E luchthoeveelheidsmeter was ontploft vanwege backfire, dus op dit moment heb ik geen passende LHM en computer combi :(
13 februari 2011 om 18:37 #17765766Opel 4ever heeft me met de computer uit de brand geholpen. Nu nog even kijken of LHM en computer nummers matchen en dan zou hij morgen kunnen lopen.
14 februari 2011 om 18:00 #17765767Niet veel te melden vandaag, behalve dat ik ben begonnen met het vlak maken van het inlaat spruitstuk. Deze gaat ook gepolijst worden. langdurig werk, maar het resultaat zal hoop ik mooi zijn.
Voorgeschuurd
Helaas ook dit als resultaat :)
Morgen weer verder!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.