Vraag over luchtinlaat

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Vraag over luchtinlaat

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Doix

Geachte forumleden,

Hier een vraag om informatie. Als bezitter van een Vectra C1 GTS uit juni 2003 met z18xe motor verbaas ik me over het feit dat gezien vanuit de bestuurderspositie de luchtinlaat links van de grille zit, daar waar de luchtfilterkast rechts in het motorruim zit. Deze inlaat ligt grotendeels verscholen achter de stalen constructie die het linkerzijscherm met het rechterzijscherm en het front verbindt en waarop de motorkap rust en zit vlakbij een warme radiator, een gloeiend heet uitlaatspruitstuk en bij de airconditioning.

Ik vraag mezelf dan ook af of een kortere luchtinlaat niet beter is. En zo ja, heeft Opel een kortere luchtinlaat in het assortiment die past op de 70mm diameter van de z18xe luchtfilterkast? Bijvoorbeeld die van de z19dth motor, de z22se of z22yh motor? En zo ja, wat zijn de onderdeelnummers en weet iemand toevallig een prijs?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Aad ~ Doix

J.Eland

Ja, ik heb twee pijpen van de Vectra C diesel gekocht beide ongeveer 35 euro.
        Maar toen ik het wilde inbouwen pastte het lekker niet dus ik zit met die pijpen.
        De nummers zijn:9177099 en 9177104.

Doix

Excuus voor de late reactie, heb inmiddels ook een Vec-C diesel intake liggen …. volgende week ga ik die proberen te monteren, ik zal het resultaat (al dan niet gelukt) posten hier.

Greetz,

Aad ~ Doix

J.Eland

Ja laat het mij maar weten.

Doix

Ik heb nog geen tijd gehad … werkwerkwerk en gezinnetje en zo …. volgt nog :wub

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.