vraag over koppakkingen v6

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz vraag over koppakkingen v6

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    ghostly
    Deelnemer

Het sneuvelen van de koppakking is dat een “kwaal” van alle v 6 motoren,of zijn er na een bepaald bouwjaar hier verbeteringen aangebracht
      zodat ze niet meer zo snel stuk gaan?
      of kun je er van uit gaan dat ze gewoon stuk zijn na bijvoorbeeld 200.000 km.?
      het betreft een omega van sept.98 waarvan ik een half jaar geleden de warmtewisselaar heb vervangen en de vorige week de driewegklep.
      vooralsnog zie ik tot nu toe geen koelvloeistof onder de motor liggen.

m.v.g.

wim-v6
      Deelnemer

Koppakking is geen kwaal van de motor, maar een kwaal van de bestuurder.

Deze motoren kunnen normaal heel hun leven door (al is dat 400.000km) met hun 1e koppakking.

alleen als niet tijding de koelvloeistof word vervangen, of het ding word warm geracet dan zal deze koppakking het zeker een keer begeven.

Let ook op de koelproblemen van de omega’s vervang de radiateur liever te vaak als niet bij de omega’s met V6 motoren.

Willem

ghostly
        Deelnemer

bedankt willem voor de info,
          is vervangen van de radiator dan de enigste oplossing,er uit halen en op een of andere manier spoelen is geen optie?
          thermostaat heb ik 3 jaar geleden al eens vervangen omdat de temperatuur erg onrustig was,na vervanging was die stabiel.

m.v.g.

wim-v6
          Deelnemer

spoelen is een tijdelijk lapmiddel, de radiateuren gaan dicht zitten door vuil en corrosie, zeker als de koelvloeistof nooit vervangen is.

koelvloeistof vervangen doe ik meestal iedere 2 jaar.

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.