Forumindex › Forums › Modellen › Manta › vraag over klepen speling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2011 om 09:59 #17239149
hoi ik ben bezig met het rij klaar maken van mijn a manta 2.0l nu zit ik wat met mijn kleppen speling te worstelen ik heb het een paar keer geprobeer maar op een vreemde manier kan de motor zijn compresie niet kwijt waar door hij heel moeilijk rond draait zonder bougies is er geen probleem en draai de motor soepel rond ik heb de uitlaat ook van het spruit stuk afgehaalt om te kijken of die niet verstopt zit kan het zijn dat ik het stellen zo verkeert heb gedaan dat dit de oorzaak is of moet het heel wat anders zijn zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben of een idee hebben wat het anders zou kunnen zijn alo vast bedank bram
8 augustus 2011 om 10:07 #17894831kleppen moeten iig warm gesteld worden anders eerst effe wat ruimer zetten kijken of hij dan wel goed rond gaat
8 augustus 2011 om 15:18 #17894832Kan misschien ook zijn dat je ontsteking te vroeg staat
Dan gaat ie ook moeilijk rond8 augustus 2011 om 19:30 #17894833@opelgteetje wrote:
Kan misschien ook zijn dat je ontsteking te vroeg staat
Dan gaat ie ook moeilijk rondmaar dan moet het anders worden met de bobine kabel los.
anders de klepspeling wat losser, net wat ed aangeeft
8 augustus 2011 om 20:30 #17894834Kan van alles zijn natuurlijk.
Zit er een goede cq verse accu in, met een zwakke accu gaat de motor ook langzaam rond.
Ontsteking tijdstip controleren cq afstellen, zitten hier contactpunten in? zo ja deze eerst afstellen.
Je was al met de kleppen aan het rommelen geweest? zitten hydro stoters in.
Succes.8 augustus 2011 om 20:54 #17894835@jethro wrote:
Kan van alles zijn natuurlijk.
Zit er een goede cq verse accu in, met een zwakke accu gaat de motor ook langzaam rond.
Ontsteking tijdstip controleren cq afstellen, zitten hier contactpunten in? zo ja deze eerst afstellen.
Je was al met de kleppen aan het rommelen geweest? zitten hydro stoters in.
Succes.hydro klepstoters zaten toch enkel in de 2.0 e van de manta B …??
maargoed.. stel ze zitten er wel in…
motor starten, wil deze niet.. tuimelaars kwartslag losser draaien.
ontsteking controleren…
vervolgens nogmaals starten… wil deze nog niet lopen.
nogmaals alles controleren.
compr test, om te zien of het probleem in de kop zit de ja of de nee.zit het probleem wel in de kop, en je hebt hydro stoters…
nogmaals kwart slag losser draaien.
dit herhalen tot motor wel draaid.
vervolgens het getikker van de tuimelaars wegwerken.div. malen de tuimelaars beurtelings een kwartslag aandraaien.
totdat getikker duidelijk minder is.
dan bij cil 1 beginnen.tuimelaar los draaien… tot getikk hoorbaar wordt, dan heel rustig aandraaien tot getik stopt, van die tuimelaar.
vervolgens alle tuimelaars bijlangs op deze wijze,
en dan nogmaals 3 a 4 maal een kwartslag na draaien, maar enkel bij warme motor !9 augustus 2011 om 09:15 #17894836Yes indeed heeft de 20S hydro stoters, tenzij dat ze vervangen zijn door vaste, na b.v. een versleten nokkenas.
En zelfs de 19SH heeft deze, de H staat voor hydro.
Je bent nooit te oud om te leren. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.