Vraag over Iron Cross

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Vraag over Iron Cross

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Anoniem
      RISL wrote:
      Het eerste deel van Inayat klopt helemaal, het is vooral bekend sinds WO II en veel mensen associëren het Iron Cross met bendes zoals de Hells Angels enzo, maar dat is eigenlijk onterecht. Het tweede deel weet ik niet of het klopt, ik dacht altijd dat het Iron Cross uit de 14e eeuw kwam. Het is door een Duitse koning ontworpen. Het heeft verschillende vormen gehad, tot de vorm die we nu kennen. Als je er meer over de geschiedenis wilt lezen:
      http://nl.wikipedia.org/wiki/IJzeren_Kruis_(Duitsland)

Ja, helaas gebruiken veel mensen het Iron Cross puur om op te vallen, zonder te weten waar het voor staat. Zo kwam ik laatst een Chrysler 300C tegen met uitlaten in Iron Cross vorm, stickers op de zijkant, enz.
      Toen ik die vent eens vroeg waarom hij dat gedaan had, zei hij dat “al zijn vrienden dat ook hadden”.

Wat ook een erg bekend logo in de autowereld is, zijn Mooneyes:

Dit is bekend geworden door onder andere John Cooper (van de Mini’s) in de tijd dat hij nog aan motorraces deed. Hij had deze oogjes destijds altijd op z’n helm zitten. Later hebben een aantal coureurs dat overgenomen.

deze info over mooneyes klopt niet helemaal / of helemaal niet ;)
      ja mischien had john cooper dat op z,n helm geen idee??

maar t komt van “moon equipment”

wat al jaaaaaaren gebruikt wordt in o.a de hotrod scene
      voor custum autoparts ;)

waarschijnijk hun bekendste artikel is wel de moondisc

de glade wieldop die back in the days (jaren 50) gebruikt werd op de zouvlakte,s
      waar ze pogingen deden om snelheids records te breken
      was nog voor de tijd van john cooper ;)
      het bedrijf moon equipment bestaat nog steeds en zit zelfs nog op de zelfde plek waar ze ooit begonnen zijn ;)
      andere bekenden van die tijd
      ratfink
      claysmith

worden tegenwoordig ook wel weer afbeeldingen van gebruikt
      zonder dat de mensen weten waar het wegkomt ;)

tjah persoonlijk vind ik het wat jammer dat zulke dingen uitverband wordt getrokken
      en nu als logo in een scene beland waar het niet echt thuis hoord

verder boeit het me weinig wie wat op z,n auto plakt ;) ;)

81supporter
      Deelnemer

Zolang er geen hakenkruisjes in het midden staan kan je m gewoon op je auto plakken.

RISL
        Moderator

Ben zojuist terug gekomen van een midweek Berlijn. Erg veel stoere wagens (voornamelijk ratstyle) gezien met Iron Cross’s erop. Bij een hoop wagens zag de eigenaar er gewoon normaal uit, maar er stapten ook van die neo-nazi’s in/uit met getatoeeerde hakenkruizen in hun nek enzovoort.

Oftewel: het eeuwenoude symbool heeft sinds WO II een beladen betekenis. Velen zullen hier niet (te) zwaar aan tillen, anderen gebruiken het nog steeds als uiting van hun gedachtegang (al is het symbool daar dus niet eens voor bedoeld).

nova….
          Deelnemer

Heb je ook :kewlpics aus berlin van de auto`s?

RISL
            Moderator

Zeker, zal morgen of overmorgen eens uitgebreid de tijd nemen om foto’s te posten.
              Ben ook naar het Meilenwerk geweest, een parkeergarage (gratis toegang voor bezoekers) voor exclusieve auto’s. Onder andere een Enzo, diverse Stratossen, Diablo GTR, Jag XJ220 en nog veel meer bijzondere auto’s gezien. Ook ff langs de Bugatti-store geweest, waar een Veyron fbg par Hermès stond, naast de nieuwe Mulsanne & Continental. En nog heel veel dikke wagens gespot, maar dat komt dus binnenkort.

trashmetal
              Deelnemer

Ik zag ergens tussenstaan dat je een bepaald teken zou dragen of plaatsen om er bij te horen, misschien
                maar ik vind juist dat iemand dat doet om te laten zien wie hij is en waar hij voor staat
                zelf houd ik erg van hardrock en metal, terwijl mn meeste vrienden dit juist niet kunnen uitstaan :D
                heb ook 7 ringetjes in mn oren 2 wenkbrauwpiercings en een jammergenoeg nog maar 1 plakplaatje, de ster van metallica, maar ook hier zitten verbouwingen in de planning :D
                ik zelf heb daar in tegen eeen godsgruwelijke hekel aan hollandstalig :( Carnaval is ook niet wrom ik in brabant ben gaan wonen :???:
                moet ik dit nu ook maar leuk gaan vinden om er bij te horen dan :puke

weet je dat het best irritant is om steeds te horen, oooowww dat doe je zeker om er bij te horen?
                alleen omdat iemand er extravaganter, om het zo te zeggen bijloopt dan een ander
                net als ik van menig agent al heel misselijk en oneerbiedig te horen gekregen heb, toen ik mn veccie nog had dat het stoerdoenerij en patserigheid is als je met een getunede bak rondrijd
                voor sommigen is dat misschien ook zo
                maar zie mezelf als een echte petrolhead met passie voor techniek en styling
                er is ook geen monteur die aan mijn auto komt behalve met de apk, Afblijven!

Vraag jezelf dan af, rijd je dan met een (getunede) Opel om er bij te horen?
                ik in iedergeval niet, ben tussen de opels opgegroeid dus is er voor mij maar een merk
                en zal er ook altijd blijven

RISL
                Moderator

@trashmetal, je weet dus wel waar je plakplaatje voor staat ;) . Dat je dat dan hebt om een bepaald gevoel of je hobby o.i.d. uit te dragen/stralen, stoort me niet. Maar als je net als die gozer uit mijn voorbeeld, met die de Iron Crosses op z’n Chrysler, niet eens weet waar het voor staat, dan vind ik je wel een zielig figuur.

trashmetal
                  Deelnemer

indd als je niet weet waar iets voor staat vind ik het ook erg fout ja
                    maar ik vind dat mensen over het algemeen vaak te snel conclusie trekken als ze iets zien
                    voordat ze de feiten op een rijtje hebben :thumbdown
                    heb er soms zelf ook wel moeite mee hoor, mens eigen denk ik ;)

RISL
                    Moderator

Ja, inderdaad, iedereen heeft altijd direct z’n mening klaar, vaak al voor ze het hele verhaal kennen (en dat doet iedereen wel eens). Wat dat betreft is die vrijheid van meningsuiting wel jammer, aangezien iedereen z’n mening altijd geeft en het gewoon niets meer betekent.

Gewoon vrijheid van meningsuiting afschaffen en degenen die dan nog iets willen roepen, daar luister ik wel naar :jerry

trashmetal
                      Deelnemer

Dan zal ik een van de eerste zijn die wordt opgepakt :jerry

trashmetal
                        Deelnemer

Oow en om nog even op het SS type verhaal terug te komen
                          Zowel Kreidler als Zundapp hebben dit wel gewoon gehanteerd
                          En meerdere bromfiets merken wel dacht ik
                          Ben zelf in het bezit geweest van een ’78 Zundapp KS50 SuperSport watergekoeld
                          helaas geen foto’s meer van :cry

RISL
                          Moderator

Ja, dat is wel zo.
                            Ook Fiat gebruikt het ‘supersport’ voor de snelste Abarth’s, maar schrijven dit op z
                            n Italiaans voluit: Esseesse, om ervoor te zorgen dat iedere overeenkomst met het nazi-SS wordt gemeden.

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.