Vraag over Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Vraag over Corsa C

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    eerste-opel
    Deelnemer

Ik heb heel even een vraagje over mistlampen op een Opel Corsa C.
      In januari 2010 het rijbewijs gehaald en sindsdien 1 keer in de mist gereden en dat was niet eens afgelopen dagen. Dat is alweer een jaar geleden ongeveer.

Kan het kloppen dat de knop om de mistlichten aan te zetten bij een Opel Corsa C zit tussen de draaihendel voor het stadslicht en de stelknoppen van de verlichting?? Een drukknop zou het dan moeten zijn. Met de stelknoppen bedoel ik een schuifje wat je overhaalt wat van 0 tot en met 5 loopt en iets met je belading te maken heeft. Bij bijna geen belading laag (0 of 1), maar als de auto zwaar bepakt is op 4 of 5 zoiets.
      Het tekentje kan ik me op dit moment zo snel niet voor de geest halen wat er staat op de plaats wat volgens mij het mistlicht is.
      Oh ja en ik weet dat je die pas mag voeren als het zicht minder dan 50 meter is, maar je weet nooit wat er gaat gebeuren en dat is de afgelopen dagen ook wel gebeurd…….

RISL
      Moderator

Mistlampen voor bij zicht van 200 meter of minder.
        Achter bij zicht van 50 meter of minder (maar zet het in files of wanneer de mist minder wordt alsjeblieft uit, erg vervelend voor mensen die achter je rijden). De tekentjes die je zoekt voor je mistlampen zijn op die plaatje aangegeven met 2 en 5. Dit is niet de bediening uit je Corsa, maar het duidelijkste plaatje wat ik kon vinden.

En kijk anders gewoon eens in het instructieboekje van je auto….

Opeloco
        Deelnemer

Dit is normaal de lampenbedieningsunit van een corsa C:

De 2 drukknoppen tussen de draaiwieltjes zijn voor je mistlichten, als ik me niet vergis is de linkse voor vooraan en rechtse voor achteraan.

RISL
          Moderator

Als dat zo is, is deze hetzelfde als van de Astra G (zoals bij mij)
            Links bedient de mistlampen voor en rechts bedient de mistlampen achter.

Maar niet alle wagens hebben mistlampen voor, dus het kan zijn dat die bij jou ontbreken.

eerste-opel
            Deelnemer

Kan het toevallig zo zijn dat een Opel Corsa C die ik rijdt maar 1 drukknop heeft of ga ik nu hele rare dingen roepen??
              Mij staat bij dat het er maar 1 is toen ik er vanmiddag in gereden heb, maar dan zou ik nog eens beter moeten kijken later een keer.

Opeloco
              Deelnemer

Heb je eigenlijk wel mistlichten vooraan? Anders kan het idd zijn dat je maar 1 knop hebt voor achteraan.

joop1970
                Deelnemer

RISL heeft in je voorgaande past al het antwoord gegeven eertse-opel

RISL
                  Moderator

Ja, beter :vertag ;)

eerste-opel
                    Deelnemer

Ik heb net even een foto gemaakt, maar ik denk dat RISL gelijk heeft. Als ik zo eens kijk heb ik de linkse helemaal niet zoals jullie op de foto kunnen zien. En als de linkse voor voor is heb ik dus simpelweg alleen mistlichten achter. Ik doe wel de foto er nog even bij zodat we het ook allemaal gezien hebben.

bukzzzie
                      Deelnemer

had je zelf ook makkelijk uit kunnen vinden…

zitten ook geen mistlichten in je bumper dan…

kan aan mij liggen hoor…
                        zucht.. :wtf

Stornie

Haha

Peter_89
                          Deelnemer

Wou er reactie op zetten maar zie het al :jerry

eerste-opel
                            Deelnemer

Eerlijk gezegd brachten jullie mij aan het twijfelen.
                              Ik had al vanaf het begin zoiets van volgens mij heeft hij maar 1 drukknop maar ik had de gelegenheid niet eerder om te kijken. En ‘s avonds in het donker is het moeilijk te zien of er mistlichten in je bumper zitten. Tevens heb ik helemaal geen band met deze auto, behalve dat ik er af en toe eens in rijdt dus wat dat betreft heb ik ook helemaal geen verstand wat er allemaal op en aan zit wat niet meteen opvalt. Alleen de uitlaat dan….

Voor dat soort dingen heb ik nu internet…

Rotho

kan het me best indenken, als je er geen verstand van hebt… Maar je zou ook het knopje in kunnen drukken om te zien welke lichten er gaan branden ;)

RISL
                                Moderator

Ja, of de instructiehandleiding eens lezen….
                                  Maar goed, je weet nu wat je hebt en hoe je het bedient en dat is het belangrijkste.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.