vraag over c30 se

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218079
    Tomvt
      Lid sinds:
      2 July 2004

      Sorry dat ik t zo doe maar heb t gevoel dat de kenners niet zo vaak in t overige motoren gedeelte kijken.:

      http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121761

      en nog iets, hoe werkt t uitlezen van zo’n motor precies, moet dit met de ronde stekker die binnen uitkomt??

      gr Tom

      #17622857
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Het zijn gewoon 2 dubbele kettingen:
        1 van de krukas naar 1 nokkenas en dan nog 1 kleine ketting die de nokkenassen aandrijft.

        De motoren voor 1990 hadden zwakke kettingen en braken graag,maar die blokken zijn toch allemaal verleden tijd,die bestaan nu toch niet meer als risico blok,ze knapte soms al onder de 20.000km.

        Als je een blok koopt kan ik je het advies geven om voor de inbouw ff de distrubutie te vervangen,kost wel een paar 100 euro maar als je om de 2 ton de kettingen en gelijders vervangt ben je zeker dat de ketting niet knapt,want de 24V staat bekent om kettingen die knappen rond de 250/300.000

        En als de motor uit de auto is het gemakkelijk vervangen.

        #17622858
        Tomvt
          Lid sinds:
          2 July 2004

          blok ligt al een tijdje in de manta, voor zover ik zie heeft ie nog niet heel veel km gelopen, ziet er allemaal heel net uit, blok zelf is van 91, gezien aan de datum die er op staat gegraveerd. Auto waar die uitkomt was al in 2002 in beslag genomen… ketting is volgend jaar aan de beurt net als waarschijnlijk de rest van het blok.. rijd max 10000 in een jaar dus da houd ie nog vol tot dan…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.