vraag over astra G cockpitverlichting

Forumindex Forums Modellen Astra vraag over astra G cockpitverlichting

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    imported_piet
    Deelnemer

he hallo allemaal , sinds een paar dagen heb ik een astra g 1.6 van 98 aangeschafr en moet zeggen rijdt op zich fantastisch alleen zit ik met een vraag over de verlichting van de cockpit ,

mijn cockpit is er 1 met toerenteller en op zich werkt alles alleen valt mij op dat tussen de toerenteller en kilometer teller ehet licht een stuk zwakker is en wat ik lichtelijk vervelend vind omdat je dan toch niet alles heel duidelijk ziet vind ik ,

kan mij iemand vertellen of daar nu ook een lampje zit of niet dat het zo hoort , misschien iemand een foto van zijn cockpit om te vergelijken?

had dit graag geweten voordat ik de boel moet gaan demonteren ,

bvd voor de reaktie’s alvast :thumb

Dolby
      Deelnemer

Welkom op het forum.

Zie hier instructies voor een astra G dashboard verlichting uitbouwen.

viewtopic.php?f=126&t=157899

Succes ermee.

imported_piet
        Deelnemer

hey bedankt .maar ik zit er toch al wat jaartjes op dus nieuw ben ik hier niet :D

maar als ik het dus goed zie hoort er wel 1 in het midden te zitten weet je toevallig ook wat voor type lampje erin moet ?

GooneyBird
          Deelnemer

Ik weet niet of je nog een foto van de cockpitverlichting van een G zoekt maar:

Zo hoort ie eruit te zien met alle lampjes aan.

Dolby
            Deelnemer

Osram fitting als ik me niet vergis Bron: http://www.steve010.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;.

Deze leds kun je kopen bij heuts automaterialen zaak of brezan van het merk pilot.
              Via mijn buurman heb ik vernomen dat je ze ook bij de Opel dealer kunt bestellen gele of witte leds plug end play kosten wel €1,60 per stuk.

Misschien ben ik je wel eens tegen gekomen werk namelijk in Heerlen.

Haasje17
              Moderator

Orgineel zijn het geen leds, maar echt lampjes.. En deze geven bij witte platen mooier licht dan leds

opel-motorsport
                Deelnemer

hey piet :)
                  lang geleden :) alles goed nog ?
                  qua de dashboard verlichting
                  links van de toerenteller zit een lampje en rechts van de kmteller zit er eentje en tussen de 2 in zit er ook nog een in de midden :)
                  gelijk jij het uitlegt zal die middelste wel gesneuveld zijn :)
                  nu deze zijn de lampjes die erin moete en de tellerbak uitbouwe is voor een man met jouw ervaring ook kinderspel :)

imported_piet
                  Deelnemer

goonybird bedankt dat was de foto die ik zocht :thumb

dolby < ik houd gewoon origineel ,het verbouwen en tunen heb ik al een tijdje achter de rug ;) en kan best ik heb voorheen altijd manta gereden zoals de new kids replica die te winnen viel dat was mijn manta en ik heb daarna een gouden manta gte gereden.

opelmotorsport ,he hoe is ie bij jou :D bedankt voor je info ,ik ben al heel erg ver nu.

alleen de laatste vraag ivm het cockpit eruit halen , moeten dan dan de accu klemmen los ivm het airbag lampje of derg ? want dat lees ik niet terug in het andere topic dat hier geplaatst is

opel-motorsport
                    Deelnemer

hier is ie ook goed e :)
                      euhm ik heb de batterij niet afgekoppeld gewoon contact uit
                      de 4 schroeven los van de kap die ervoor ziten
                      dan de 2 schroeven waar de teller zelf meevasthangt vanonder aan de tellerbak
                      dan de witte klem vanboven naar links duwen (zo ontgrendel je de stekker aan de achterkant en dan is het maar beetje wringen voor em eruit te krijgen :)
                      kga je wel een tip geven voor hem er terug in te zetten
                      omdat de stekker aan de achterkant heel slecht erin wil met die klem bovenop
                      als je de stekkerhouder vanboven in het dashboard losschuift en je hem in je tellerbak steekt en vergrendeld en dan tellerbak erin duwen en de houder gewoon op zijn plaats vastklikt dan loop je geen uren te sukkele voor de stekker erin te krijgen :) heb me al 1000 keer op vervloekt maar ik doe het nu zo :)

Dolby
                      Deelnemer

Dat is inderdaad een hele goed tip. Wat het terug plaatsen ging niet altijd even lekker. :thumb

imported_piet
                        Deelnemer

@opel motorsport ,bedankt ,klusje is gelukt :thumb

iedereen bedankt voor de reaktie’s en info ;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.