Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vraag over Airco ECC Vectra 1600 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2013 om 13:50 #17260276
Beste Mensen . Opel Vectra 1600.16 B1 station
al heel lange tijd bezig met een vreemd probleem .
de Airco doet het hele jaar wat hij doen moet echter als het buiten warmer word als ongeveer 22 gr is het over.wat is er al gedaan 2x nieuwe pomp 1e voor garantie magneet koppeling stuk .
Ecc besturing vervangen . meten ,meten ,en nog is meten .????????
vandaag ook weer geweest geen enkele fout melding het ding doet het gewoon op z,n koudst 12 graden kan er mee door ,, wat wel op valt is dat de druk vreselijk oploopt bij warmte en schakelt de boel dan uit .ook de CD speler heeft het moeilijk met de warmte daar bij dat Kachelhuis .
wie heeft nog een idee ???
onze volgende stap is een nieuw filter tussen het leiding systeem monteren en het systeem eerst goed spoelen ??? verstopt ????????
het is zo verrekte jammer de auto is meer als 100% geen roestje of krasje op motor is 14000 km geleden helemaal gereviseerd dus in top conditie .
ik ben dit verhaal beetje zat nu al 900€ verder
ik hoop op een reactie . tevens te koop een ECC sturing voor weinig die van het tussen paneel ik heb er nu 3 .
Bert28 augustus 2013 om 17:35 #18170223en de koelvin slaat wel aan?
29 augustus 2013 om 17:01 #18170224ja de koel vin draait alles werkt nu weer normaal echter op de dag als het warmer word is het over en is de druk veels te hoog dus de drukwachter doet z,n werk .
ik verwacht een soort van verstopping/vernauwing ???????
29 augustus 2013 om 21:27 #18170225condensor verstopt daarom te warm en gooit ie hem uit ivm de druk in het systeem
gr michel29 augustus 2013 om 21:33 #18170226wat kan is je filter/droger verstopt
of je orifice tube of het expansieventiel afhankelijk van het systeem zit 1 van de laatste 2 genoemden er op.
weet zo niet uit het hoofd wat er op de vectra b zit30 augustus 2013 om 08:59 #1817022712 graden op zijn koudst….dat is lang niet koud genoeg.
Mijn airco tijd terug opnieuw gevuld en nagekeken, komt bij de 1,5 graden!
Zakt nog iets en springt dan eVen uit ivm vorstbeveiliging.(een airco mag niet vriezen).
Maar ik denk idd dat je ergens een verstopping hebt.
30 augustus 2013 om 09:01 #18170228@sjoerdie wrote:
12 graden op zijn koudst….dat is lang niet koud genoeg.
Mijn airco tijd terug opnieuw gevuld en nagekeken, komt bij de 1,5 graden!
Zakt nog iets en springt dan eVen uit ivm vorstbeveiliging.(een airco mag niet vriezen).
Maar ik denk idd dat je ergens een verstopping hebt.
Zo dat is wel heel koud.
normaal is het een graad of 6 a 71 september 2013 om 13:04 #18170229de temperatuur zou volgens de Airco mannen van Opel hier in Hoofddorp zo rond de 10 a 11 graden moeten zijn . en ik meet als hij het doet zo rond de 12 /14 graden . maar ik ga eerst het filter in het systeem wel vervangen de condensor goed spoelen is pas 2 jaar jong . en dan maar weer kijken .
het is een zoek plaatje waar bij ze heel fijn bij de VOD (Motorhuis en van Kouwen ) beide zeggen zet hem maar neer en reken op ongeveer 900€ hoe lang houden deze kneuzen het zo nog vol ?????
1 september 2013 om 17:39 #181702305,5graden uit de openingen, bij mijn Vectra, en dat zou goed zijn..
Willem
6 september 2013 om 14:31 #18170231ik vind het mooi dat iedereen het aantal graden aan geeft .
maar ik zou graag een antwoord willen hoe kan het dat als de temperatuur buiten oploopt dat hij van die neigingen heeft nu momenteel doet hij het weer top zo in eens weer uitzicht zelf.
kijk ik heb best vrede met een min temp van rond de 10 graden ik ga er van uit dat geen enkele ziel in de zomer met een temp in de auto gaat zitten onder de 10 graden dus vind ik die gemeten temp wel goed maar het wegvallen van de ECC is duidelijk minder gemeten is dat de druk heel erg oploopt ?????????????????????????????????????????????? net als bij mij !!!!!6 september 2013 om 19:14 #18170232gaat ook niet om de temperatuur in de auto, maar hij heeft die 5graden gewoon nodig om het in de auto (lees flinke omgeving) behaaglijk te krijgen en te houden.
Als uit je uitstroom opening op standje diepvries de temp niet lager word dan 10 graden zal er wel onvoldoende koude middel in zitten, of is er een mankement aan het koelsysteem zelfZwakke punten zijn de stekker van de Aircopomp, magneetkoppeling aircopomp, Relais Aricopomp..
Willem
9 september 2013 om 08:11 #18170222ik lees nu niks over dat je ECC goed afgevuld is.
bij mij koelde die ook goed totdat het warmer werd dan 23 gr.
een check laten uitvoeren,en er zat nog maar 450 gram koelgas in ipv de 900 gram.
nu hangen de ijspegels weer aan me kin als tie aan staat :jerry
maar miscchien lees ik het verkeerd,sc6 iig -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.