vraag over aanschaf vectra b2 met mv6…??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vraag over aanschaf vectra b2 met mv6…??

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237006
    mauricecorvers
      Lid sinds:
      9 June 2011

      Hallo mensen…

      Ik heb een vraagje over een eventuele aanschaf op korte termijn (komend weekend) van een vectra b2
      Ik kan hem ruil om ruil doen voor een zeer goeie calibra 2.0 16v
      De vectra b was orgineel een 2.5 v6, ma nadat deze kapot was gegaan heeft de eigenaar er een mv6 in laten leggen
      Ik ga er even vanuit dat de eigenaar me eerlijk ingelicht heeft en hij dus vanalles zou hebben laten vervangen, bougies kabel, luchtmassameter, distributieriemen…
      Nu heeft die auto het probleem dat hij af en toe alle koelvloeistof uit de overloop zou gooien, de ene keer kan hij 150 km rijden zonder problemen en de andere keer zou die na 5 km alles eruit gooien en de eigenaar zou niet weten wat het is. Wel zegt hij houd er rekening mee dat de koppakking kapot zou kunne zijn.
      Nu wil hij me qua geld als dat het geval zou zijn tegenmoet komen met zon 3 a 400 euro, en ben ik zelf bereid er zon 7 a 800 euro bij te leggen.
      Mn monteur zou er max zon 1000 tot 1200 euro voor vragen met revisie van de koppen (zonder nieuwe kleppen).
      Wat is jullie ervaring met zon motor? zou het de koppakking zijn of misschien iets anders (minder erg) of juist misschien iets veel duurders?
      Ik zou graag jullie mening eens horen…

      M.v.g Maurice

      #17871875
      vectraW
        Lid sinds:
        28 September 2010

        @mauricecorvers wrote:

        Hallo mensen…

        Ik heb een vraagje over een eventuele aanschaf op korte termijn (komend weekend) van een vectra b2
        Ik kan hem ruil om ruil doen voor een zeer goeie calibra 2.0 16v
        De vectra b was orgineel een 2.5 v6, ma nadat deze kapot was gegaan heeft de eigenaar er een mv6 in laten leggen
        Ik ga er even vanuit dat de eigenaar me eerlijk ingelicht heeft en hij dus vanalles zou hebben laten vervangen, bougies kabel, luchtmassameter, distributieriemen…
        Nu heeft die auto het probleem dat hij af en toe alle koelvloeistof uit de overloop zou gooien, de ene keer kan hij 150 km rijden zonder problemen en de andere keer zou die na 5 km alles eruit gooien en de eigenaar zou niet weten wat het is. Wel zegt hij houd er rekening mee dat de koppakking kapot zou kunne zijn.
        Nu wil hij me qua geld als dat het geval zou zijn tegenmoet komen met zon 3 a 400 euro, en ben ik zelf bereid er zon 7 a 800 euro bij te leggen.
        Mn monteur zou er max zon 1000 tot 1200 euro voor vragen met revisie van de koppen (zonder nieuwe kleppen).
        Wat is jullie ervaring met zon motor? zou het de koppakking zijn of misschien iets anders (minder erg) of juist misschien iets veel duurders?
        Ik zou graag jullie mening eens horen…

        M.v.g Maurice

        is dat toevallig niet een groene b2?

        #17871876
        mauricecorvers
          Lid sinds:
          9 June 2011

          nee een zilvere…

          #17871877
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            MV6 een hele Omega in de auto, vind ik toch wel knap…… :hmmz

            MV6 is een uitvoering van de Opel Omege, welke het meest is geleverd met 2.5TD (2.5DTi) en 3.0 V6 motoren.

            De motor is dan gewoon een 3.0 V6 motor uit een Opel Omega (X30XE).

            Zou dit wel Controleren of dat verhaal van de 3.0 V6 klopt (motorcode op de motor)

            De motorcode staat bij de V6 motoren op dezelfde plek als die van het voorbeeld (1.6 16V)

            Willem

            #17871878
            mauricecorvers
              Lid sinds:
              9 June 2011

              @wim-v6 wrote:

              MV6 een hele Omega in de auto, vind ik toch wel knap…… :hmmz

              MV6 is een uitvoering van de Opel Omege, welke het meest is geleverd met 2.5TD (2.5DTi) en 3.0 V6 motoren.

              De motor is dan gewoon een 3.0 V6 motor uit een Opel Omega (X30XE).

              Zou dit wel Controleren of dat verhaal van de 3.0 V6 klopt (motorcode op de motor)

              De motorcode staat bij de V6 motoren op dezelfde plek als die van het voorbeeld (1.6 16V)

              Willem

              Beste willem…

              Ik heb het iid misschien beetje lomp uitgelegd, maar ik dacht dat jullie wel wisten dat het dan idd om een X30XE zou gaan…
              Maar dat het om een X30XE gaat weet ik zeker. ik ben toevallg vanmiddag nog bij mn monteur geweest en die vertelde me dat als ik max 1100 euro wilde uitgeven aan de reparatie hij de auto zeker kon maken, volgens hem kon het in ergste geval de koppakking zijn en die had hij voor dat bedrag dan wel gemaakt…
              Alle andere opties wat eraan zouden kunne zijn zouden altijd goedkoper uitvallen.

              bedankt voor je inlichting over het MV6 verhaal…!

              grt

              #17871879
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                3 liter, ja kan de koppakking zijn (beetje het zwakke punt van een 3liter in een omega (onvoeldoende koeling van cilinder 6), kan ook zijn dat ie onvoldoende koelt..

                heb je in het koelvloeistof reservoir gekeken???

                hoe ziet de koelvloeistof eruit????

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.