Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › vraag over 4 versnellingsbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2010 om 20:07 #17229403
Hallo, kan ik een 4 bak van een corsa a 12 gebruiken op een c20ne.
Heeft er hier al iemand dit gedaan?7 december 2010 om 20:26 #17772939Err??????? Ik zeg probeer ‘t want je trekt wss alle tandwielen kapot erin… Te veel vermogen??
Zeker een vroege 1 april grap dit?
7 december 2010 om 20:26 #17772940Mwah, het zal vast passen, maar volgens mij heeft een C20NE veel teveel power voor een F10/4 versnellingsbak.
Die dingen zijn gemaakt om eens 120NM aan koppel te vreten en misschien eens 80PK ofzo.
De C20NE wordt standaard geleverd met een F18 of F20 en die zijn beide net, krap aan, voldoende. Die bakken mogen 180NM koppel aangeboden krijgen en de C20NE doet standaard 170NM.Ik zou het niet eens proberen iig. Veel teveel risico dat je de versnellingsbak compleet tot een doos metaalsnippers verwerkt…
Edit:
Wat aapje zegt idd. Die F10 bak gaat naar de gallemiezen met een C20NE er voor…Als je al zulke grappen gaat uithalen, zet er dan een F13/5 voor als kleinste. Die komt uit de Corsa A GSi en het blokje wat daar voor ligt komt wel een beetje in de buurt van een C20NE wat vermogen en koppel betreft…
Die komen uit een GSi7 december 2010 om 20:40 #17772941origineel gepost door McKaamos
Mwah, het zal vast passen, maar volgens mij heeft een C20NE veel teveel power voor een F10/4 versnellingsbak.
Die dingen zijn gemaakt om eens 120NM aan koppel te vreten en misschien eens 80PK ofzo.
De C20NE wordt standaard geleverd met een F18 of F20 en die zijn beide net, krap aan, voldoende. Die bakken mogen 180NM koppel aangeboden krijgen en de C20NE doet standaard 170NM.c20ne is f16
c20xe is f20 en latere types soms f18.vervolgens
f18 is geen 180nm, is 180 foot pounds of torque.
1 foot pound is 1,355nm, dus een f16 bak zou dan gegarandeerd zijn tot 216.8nm
7 december 2010 om 20:40 #17772942ik zou er een f16 bak achter hangen zijn ook standaard geleverd achter een c20ne
7 december 2010 om 21:47 #17772943origineel gepost door mayhem
origineel gepost door McKaamos
Mwah, het zal vast passen, maar volgens mij heeft een C20NE veel teveel power voor een F10/4 versnellingsbak.
Die dingen zijn gemaakt om eens 120NM aan koppel te vreten en misschien eens 80PK ofzo.
De C20NE wordt standaard geleverd met een F18 of F20 en die zijn beide net, krap aan, voldoende. Die bakken mogen 180NM koppel aangeboden krijgen en de C20NE doet standaard 170NM.c20ne is f16
c20xe is f20 en latere types soms f18.vervolgens
f18 is geen 180nm, is 180 foot pounds of torque.
1 foot pound is 1,355nm, dus een f16 bak zou dan gegarandeerd zijn tot 216.8nm
In de Calibra is in de laatste modellen met de C20NE een F18CR 5bak geleverd en in bepaalde auto’s zit er ook een F20 achter.
Maar idd, F16 was van de beginjaren de standaard.Nou je het zegt klopt dat idd ook wel van die koppelcijfers.
Maargoed, dan alsnog is een F10 te krap voor een C20NE.7 december 2010 om 22:18 #17772944je hebt ook F13-4 bakken, die schijnen wel vaker gemonteerd te worden op Bigblock motoren, voor de spirnt willen ze die nog wel eens gebruik ik, tenmisnte had ik hier wel eens gelezen.
F13 is wel een van de fijnst schakelende opel bakkies.
de overige niet GETRAG bakken schakelen vaak wat hakerig.
Willem
7 december 2010 om 22:25 #17772945F13 had ik ook op mn bigblok 8v…..
Leuk, alleen het aanpassen van het vliegwiel wat minder. Mooist is als je het allemaal zo in elkaar steken kan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.