vraag over 4 versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Corsa vraag over 4 versnellingsbak

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    trikkeslalom

Hallo, kan ik een 4 bak van een corsa a 12 gebruiken op een c20ne.
      Heeft er hier al iemand dit gedaan?

Aapje

Err??????? Ik zeg probeer ‘t want je trekt wss alle tandwielen kapot erin… Te veel vermogen??

Zeker een vroege 1 april grap dit?

McKaamos
        Deelnemer

Mwah, het zal vast passen, maar volgens mij heeft een C20NE veel teveel power voor een F10/4 versnellingsbak.
          Die dingen zijn gemaakt om eens 120NM aan koppel te vreten en misschien eens 80PK ofzo.
          De C20NE wordt standaard geleverd met een F18 of F20 en die zijn beide net, krap aan, voldoende. Die bakken mogen 180NM koppel aangeboden krijgen en de C20NE doet standaard 170NM.

Ik zou het niet eens proberen iig. Veel teveel risico dat je de versnellingsbak compleet tot een doos metaalsnippers verwerkt…

Edit:
          Wat aapje zegt idd. Die F10 bak gaat naar de gallemiezen met een C20NE er voor…

Als je al zulke grappen gaat uithalen, zet er dan een F13/5 voor als kleinste. Die komt uit de Corsa A GSi en het blokje wat daar voor ligt komt wel een beetje in de buurt van een C20NE wat vermogen en koppel betreft…
          Die komen uit een GSi

mayhem
          Deelnemer

origineel gepost door McKaamos
            Mwah, het zal vast passen, maar volgens mij heeft een C20NE veel teveel power voor een F10/4 versnellingsbak.
            Die dingen zijn gemaakt om eens 120NM aan koppel te vreten en misschien eens 80PK ofzo.
            De C20NE wordt standaard geleverd met een F18 of F20 en die zijn beide net, krap aan, voldoende. Die bakken mogen 180NM koppel aangeboden krijgen en de C20NE doet standaard 170NM.

c20ne is f16
            c20xe is f20 en latere types soms f18.

vervolgens

f18 is geen 180nm, is 180 foot pounds of torque.

1 foot pound is 1,355nm, dus een f16 bak zou dan gegarandeerd zijn tot 216.8nm

corsaracer
            Deelnemer

ik zou er een f16 bak achter hangen zijn ook standaard geleverd achter een c20ne

McKaamos
              Deelnemer

origineel gepost door mayhem

origineel gepost door McKaamos

c20ne is f16
                c20xe is f20 en latere types soms f18.

vervolgens

f18 is geen 180nm, is 180 foot pounds of torque.

1 foot pound is 1,355nm, dus een f16 bak zou dan gegarandeerd zijn tot 216.8nm

In de Calibra is in de laatste modellen met de C20NE een F18CR 5bak geleverd en in bepaalde auto’s zit er ook een F20 achter.
                Maar idd, F16 was van de beginjaren de standaard.

Nou je het zegt klopt dat idd ook wel van die koppelcijfers.
                Maargoed, dan alsnog is een F10 te krap voor een C20NE.

wim-v6
                Deelnemer

je hebt ook F13-4 bakken, die schijnen wel vaker gemonteerd te worden op Bigblock motoren, voor de spirnt willen ze die nog wel eens gebruik ik, tenmisnte had ik hier wel eens gelezen.

F13 is wel een van de fijnst schakelende opel bakkies.

de overige niet GETRAG bakken schakelen vaak wat hakerig.

Willem

Fearless
                  Deelnemer

F13 had ik ook op mn bigblok 8v…..

Leuk, alleen het aanpassen van het vliegwiel wat minder. Mooist is als je het allemaal zo in elkaar steken kan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.