Vraag OPEL ASTRA X1.6SZR AUTOMAAT met AIRCO

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Vraag OPEL ASTRA X1.6SZR AUTOMAAT met AIRCO

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Paintballer
    Deelnemer

Deze ASTRA heeft dus een airco,maar de motor is helaas overleden!We hebben 2e hands een andere weten te bemachtigen.

De vragen:

-Kunnen we de motor verwisselen zonder dat we daarbij de airco weer opnieuw moeten vullen als het andere blok erin zit?
      -Kunnen we de airco eventueel gewoon laten zitten zonder bij te vullen of heeft dit nadelige gevolgen?

Deze vragen stel ik omdat het vullen zoals jullie weten een hoop centjes kost! :(

McKaamos
      Deelnemer

Voor zover ik weet zit er niks zo vast aan de motor dat dat niet zou kunnen.

Als ik het goed heb, kan je de multiriem loshalen en dan de aircopomp van de motor afhalen voordat je de motor verwisselt.
        Bij de nieuwe haal je dan vooraf ook de multiriem er af, en eventueel de aircopomp als die daar op zit.
        Hijs het nieuwe blok er in, schroef je oude pomp aan je nieuwe blok, leg de riem er weer om, et voila!

Kortgezegd laat je tijdens de wissel gewoon de aircopomp in de motorruiimte achter, zodat je de leidingen niet los hoeft te maken en dus ook niet opnieuw hoeft te vullen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.