vraag naar flitsers aan de zijkant van de weg

Forumindex Forums Overige Auto algemeen vraag naar flitsers aan de zijkant van de weg

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256870
    djplan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 November 2010

      ik weet niet of dat hier op de forum mag dus alvast excuses als dat niet mag,

      mijn vraag was stel nou eens voor je rijdt in de nacht rond 3 en er staat een auto van de politie binnen de bebouwd kom is het dan zo als je met een veelste hoge snelheid dan wordt achtervolgt of krijg je gewoon een prent als het boven de 50km/u is in binnen bebouwde kom? en zie je dan wel een flits in de nacht?
      verder zou je ook wel een camera op de dashboard zien neem ik aan ?

      ik zou denken dat er dan ook politie gasten erin zitten in de auto toch of is dat niet zo? dat ze alleen de auto laten staan?

      #18124758
      perror
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 August 2011

        Als je ongv. 2 weken wacht weet je het. CJIB

        #18124759
        perror
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 August 2011

          owja in een opvallende politie auto zit geen flitser. of in ieder geval nog nooit gezien.

          #18124760
          djplan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 November 2010

            maar ik zag geen camera of iets dergelijke in de autos en ook geen politie mensen
            zou het dan kunnen zijn dat er geen mobiele flitsers aanwezig waren? of kunnen ze ook gewoon een auto zonder politie mensen laten staan

            trouwens me vraag gaat om onherkenbare auto en geen herkenbaar auto

            #18124761
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Was het niet iemand met een camera voor de lol?

              Ze hebben mij wel eens van voor geflitst, ergens in een boerendorp. Snachts. Levensgevaarlijk, dat moeten ze echt verbieden. Je ziet daarna gewoon ff niets meer. Uiteraard wel de foto opgevraagd :kewlpics

              #18124762
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                @perror wrote:

                owja in een opvallende politie auto zit geen flitser. of in ieder geval nog nooit gezien.

                Hier wel hoor..

                een hele mooie astra-G 1999 1.7Dti met politiestriping erop, en zo’n set Dikke ”scheef gemonteerde” ”Mistlampen” erop.

                Deze ”Flitst” je gewoon, dus te hard langsrijden, er vind GEEN actie plaats, maar je krijgt wel een CJIB-tje binnen over een tijdje haha..

                Willem

                #18124763
                Family man
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 August 2012

                  Bij ons in het dorp staan ook van die flitskasten die voor 2 rijstroken flitsen (dus ook recht in je gezicht)..rijd een paar keer per jaar op mijn oude brommert (ging ik 25 jaar geleden mee naar school) en scheur dan al zwaaiend midden over de rijstrook als ik ‘m tegemoet rijd! FLITS :thumb

                  #18124764
                  State Scarlet
                    Lid sinds:
                    8 November 2010

                    Hier staan ze wel eens met een officiële politie auto duidelijk zichtbaar aan de weg, met een gun. Geen flits, maar snelheid wordt wel meegepakt.

                    Overigens flitsen ze in Duitsland meestal van voor, blijkbaar heel normaal, al kan ik begrijpen dat er ook ongelukken door gebeuren.

                    #18124765
                    Silver
                      Lid sinds:
                      7 July 2006

                      Hier in Rotterdam gebruiken ze vaak een zwarte VW Touran, of een Mitsubishi outlander.
                      er zit dan 1 persoon in, in uniform.
                      maar diegene zal niet achter je aan komen oid.

                      #18124766
                      Andre_Ede
                        Lid sinds:
                        16 June 2006

                        Hier is het verschiilend soms zit er iemand in soms niet, op het punt waar hier die auto vaak staat schijnt familie te wonen van de beste man, dus zit hij lekker koffie te drinken terwijl zijn auto het werk doet.

                        #18124767
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          ik mis de container bakken nog.
                          ik ben dus een keer door een containerbak geflits haha
                          en nee, daar zat ook niemand bij, deze stond in de middenberm (en ik wist dat ze vaak aan die weg stonden :swear )
                          maar ja, het was of remmen of gas geven, ik was een vrachtwagen aan het in halen en het was nog een klein stukje voor dat het weer enkelbaans werd ;)
                          dure beslissing was dat.

                          verder schijnen ze ook al uit dak koffers te flitsen ;)

                          o en over het geen flits te hebben gezien… zoals ik gehoord hebben werken ze inmiddels met infra rood, dus de kans is dat ze je geflits hebben zonder te flitsen ;)

                          zo schijnen die nieuwe palen ook infra rood te zijn.
                          deze.. http://www.grotescheur.nl/wp6/wp-content/uploads/2011/02/citaat-015-flitspaal.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18124768
                          Klopper
                            Lid sinds:
                            19 September 2010

                            Simpel gezegd;
                            – Je hoeft geen camera achter het raam of langs de weg te zien om geflitst te worden. Zoals Wim al zegt; scheef gemonteerde mistlampjes zeggen ook een hoop.
                            – Een flits zie je tegenwoordig (bijna) niet meer, alles gaat via infrarood.

                            Persoonlijk keur ik het flink af om te hard te rijden binnen de bebouwde kom, ‘s nachts of niet. Mocht er iets of iemand achter een object langs de weg vandaan komen, dan krijg je het nooit aangeremd. Hard rijden, ga maar naar de snelweg, daar heb je alle overzicht.

                            Een handigheidje om te weten; als het (stevig) regent, zijn er nooit mobiele flitsers.

                            Het flitsen zoals ze het in Duitsland doen (van voren), doen ze om ook de bestuurder te achterhalen zodat de eigenaar in ieder geval kan zeggen dat hij niet reed. Ook hier gebruiken ze gewoon infrarood-camera’s, die je dus niet zullen verblinden.

                            #18124769
                            firsttimer
                              Lid sinds:
                              2 June 2013

                              Tegenwoordig alles op infrarood :wtf , helemaal als het donker is!

                              #18124770
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                HEEL veel IR inderdaad tegenwoordig.

                                Licht de plaat nog beter van op ook voor de Camera..

                                Willem

                                #18124771
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @soepkiepe wrote:

                                  verder schijnen ze ook al uit dak koffers te flitsen ;)

                                  Die is gelukkig niet waar. link1 / link2 :)

                                  @soepkiepe wrote:

                                  zo schijnen die nieuwe palen ook infra rood te zijn.
                                  deze.. http://www.grotescheur.nl/wp6/wp-content/uploads/2011/02/citaat-015-flitspaal.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Dat klopt inderdaad wél :) link

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.